Gå til innhold

Har fastlegen noe med å bry seg hvorfor jeg skifter lege??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en fastlege til meg,samboer og mine barn i ca 2år nå.

Han er helt OK, men generelt litt for avslappet og er veldig rask med å gi ut en medsin istdenfor å ta prøver etc.

Jeg har hatt syke barn, og føler vel nå han tenker "der er hun moren som aldri blir fornøyd", mens sannheten er at jeg aldri blir fornøyd når han er så avslappet og "gjetter" seg frem til alt mulig...

Nå har det seg slik at en annen lege som jobber på senteret der er ledig, og han er utrolig koselig og flink, det vet jeg da mine barn har vært hos han på en del akutt timer når han andre var borte.

Har lyst å bytte nå, ble så glad når jeg så han hadde ledig, men tenker han andre legen sikkert kommer til å se surt på meg neste gang jeg kommer på legekontoret?? Men han har vel ikke noe med det?:(

Han er litt slik at han maser mye, da jeg byttet til han fra en annen lege jeg var svært misfornøyd med for noen år siden så spurte han hvorfor jeg byttet osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke noe med det, men om han er interessert i å forbedre seg kan det vel hende han tar kontakt og splr hvorfor. Voksne mennesker ser at det er et legitimt spørsmål og gir et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har absolutt ikke noe med det, du kan gjøre som du vil :) Men at de kommer til å snakke om det på lunsj rommet -det kan du være sikker på ;)

 

Hilsen legesekretær som jobber på legesenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snakket om blir det sikkert. Kjenner til slikt. Jobber selv i helsevesenet. Men nå har jeg allefall byttet og angrer ikke. Men hva sier jeg om han spør da? Sannheten at jeg ikke føler han gjør nok, at jeg likte han andre bedre, han tok prøvene av barna som jeg sa osv..eller???

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det akkurat son du oppsummerer det her. Skal han bedre seg må han få. Nå kommer det ikke deg og dine til gode, men kanskje hans andre pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg byttet fastlege, fikk jeg spørsmål hos ny lege om hvorfor jeg hadde byttet. Stusset veldig på spørsmålet. Men tenkte i ettertid at det kanskje var fordi de ville vite om det var noe spesielt de skulle være obs på som jeg tidligere hadde vært misfornøyd med (jeg byttet også legekontor). For min del var svaret enkelt den tiden- jeg skiftet fordi jeg trengte en GU og ville ha en kvinnelig lege til å gjøre dette. Var greit at jeg sa det også, for da fikk jeg til svar (av "vikaren" fordi legen var syk, som også var kvinne)- jeg er student og kan trenge hjelp fra mine mannlige kollega siden den eneste kvinnen som er fastlege er syk i dag. Men jeg skal prøve så langt det lar seg gjøre å unngå det siden det er det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg byttet fastlege, fikk jeg spørsmål hos ny lege om hvorfor jeg hadde byttet. Stusset veldig på spørsmålet. Men tenkte i ettertid at det kanskje var fordi de ville vite om det var noe spesielt de skulle være obs på som jeg tidligere hadde vært misfornøyd med (jeg byttet også legekontor). For min del var svaret enkelt den tiden- jeg skiftet fordi jeg trengte en GU og ville ha en kvinnelig lege til å gjøre dette. Var greit at jeg sa det også, for da fikk jeg til svar (av "vikaren" fordi legen var syk, som også var kvinne)- jeg er student og kan trenge hjelp fra mine mannlige kollega siden den eneste kvinnen som er fastlege er syk i dag. Men jeg skal prøve så langt det lar seg gjøre å unngå det siden det er det du ønsker.

 

Hæ, byttet du fastlege for å ta en gynekologisk undersøkelse? Jeg lar da aldri fastlegen min titte oppi der, får bare en henvisning til gynekolog. Hvorfor vil du ta gu hos fastlegen, er det virkelig noen som gjør det lenger? Alle mine venninner, søsteren min og til og med moren min får da time hos gynekolog for en slik undersøkelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, den andre legen jeg har byttet til en kvinnelig, jeg skrev ikke det her for jeg var litt redd for å bli gjenkjent..haha, men kom på etterpå at ingen kan vel oppspore det her:P

Så det er en av grunnene, har alltid likt henne og har tenkt om hun ble ledig så vil jeg ha henne til meg og ungene fordi hun er så nøyaktig og tar seg god tid, dessuten er det lettere å spørre henne, føler med en gang jeg maser om jeg spør han andre...så jeg kan jo bare si jeg ønsket en kvinnelig lege, og at siden jeg har gått til henne med både meg og ungene så har jeg vært veldig fornøyd..noe slikt..

Er bare så sikker på at han kommer til å spørre, han er en greit lege altså..men føler kanskje ikke kjemien er helt der. Føler jeg maser liksom...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare si det litt overfladisk, at du føler du har bedre kjemi og snakker bedre med den andre legen?

 

Og hvordan er et slikt svar hjelpsomt?

 

Enten gjør man det voksne og sier sannheten, eller så sier man ganske enkelt at man ikke ønsker å oppgi grunn. Skjønner ikke hvorfor man hele tiden skal servere halvsannheter og løgn for bekvemmelighetens skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg med bilde av den koalabjørnen...

Jeg skjønner tankegangen din, men jeg er en av dem som blir satt ut hvis en person ringer eller spør meg om noe slikt..og jeg er en av dem som lett kunne sagt noe overfladisk for å ikke lage en dårlig stemning...eller noe slikt..men er helt enig med deg..burde si sannheten..på en fin måte. Men sier bare at jeg ønsket en kvinnelig lege jeg...er jo halvparten av grunnen + at jeg vet hun er veldig grei å ha med å gjøre.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg vet det, men jeg tør ikke si "beklager det vil jeg ikke si", blir så nervøs jeg:( Huff håper aldri han spør.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...