Gå til innhold

Hvor tidlig er det mulig å kjenne liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Diskusjon med en vennine her. Vi er begge gravide og hun ca i uke 8 og påstår hun kjenner liv hver dag fra juniorn. Det er da vel egentlig ikke helt mulig?

 

Hvor tidlig kjente du liv i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at i andre svangerskap er det mulig å kjenne liv tidligere enn når man er gravid for første gang, men uke 8 var tidlig. Skal jeg tippe så vil jeg tippe på luftboboler, tarmgass eller den klassiske: man kjenner det man vil kjenne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 14 hoppet jordmor sin doppler på magen min pga fosterets bevegelser. Jeg hadde ikke egentlig tenkt så mye over at det var liv jeg kjente, men da ble det jo ganske synlig (1.gangsgravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 kjente jeg sommerfugl i uke 13, nr 2 kjente jeg uke 11. (da visste jeg hva jeg kjente etter)

 

Tidligst jeg har hørt er uke 10.

 

Men når er det fosteret begynner å bevege seg da? Er ikke det i uke 7-8? Mener å ha lest det et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husfrua

Med førstemann kjente jeg liv i uke 18. Og med nr to i uke 12.Fikk beskjed av jordmor at det var tidlig. Synes uke 8 høres ut som tarmgass eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 er umulig. Rett og slett fordi fosteret ikke beveger seg skikkelig før ved rundt 8 fullgåtte uker. Uke 10.. tja, skeptisk, men tror på det... Uke 11 og utover, absolutt, men det er mer uvanlig. Har kjent tidligst i overgangen uke 11-12 selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha jeg var til tidlig UL i uke 8, og da var babyen 1,2 cm:P Så det er nok luft;) jeg kjente liv i uke 12/13 nå med 2 mann. Var vel i uke 17 ca med første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...