Gå til innhold

Lungebetenelse (mikroplasma bakterien) hos barn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt fikk medisiner mot dette i dag uten at legen tok noen blodprøve..han lyttet bare og antok at det var det etter det jeg fortalte (sykdomsforløp), og ja vi tror det er det barnet har hatt siden barnet har hanglet sååå lenge nå, men trodde nå det var vanlig med en blodprøve!

 

hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff personlig har jeg ingenting til overs for leger som antar at det er sånn eller sånn sykdom. Antakelser og gjetninger kan jeg klare selv, når jeg går til legen så vil jeg vite!

Da jeg var gravid fikk jeg antatt uvi pga noe ubehag. Det var nesten som om legen stakk fingeren i været for å sjekke vindretningen og sa: "Jaaah, jeg antar at det er en uvi på gang, så du får med antibiotika for sikkerhets skyld". Fnys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg er testen for mykoplasma ganske kjip, spesielt for barn. Jeg mener de stapper en bomullspinne laaaangt ned i svelget, og der må den være i minst 5 sekunder for pålitelig resultat. Mao er det ganske traumatisk for barn, så derfor antar legen at det er mykoplasma på bakgrunn av sykdomsforløp og at det faktisk er en epidemi akkurat nå.

Håper barnet blir fort bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Ettersom halve Norge har hatt det, og det har ganske gjenkjennelig sykdomsforløp, er det nå anbefalt å behandle det som om det var det, i stedet for å vente på resultatet fra en test som også koster samfunnet mye penger. Dette er ganske vanlig prosedyre ved epidemilignende tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...