Gå til innhold

Hvilke brettspill er bra for barn på rundt seks år?


Mandalas

Anbefalte innlegg

Har et barn som fyller seks år snart og elsker brettspill! Favorittene nå er Figurix, Jakten på den forsvunne diamant, Rummikub. Også kortspill som Uno.

Vi har opp gjennom årene kjøpt flere brettspill som ærig talt er bare dritt! Så hvilke brettspill er bra? Noen å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ubongo er gøy, ikke 3D versjonen men den vanlige utgaven. Tror det står fra 7 år på den og den er litt vanskelig, men gutten min har spilt det siden han begynte på skolen.

 

http://brettspillgui...tikker/?gid=550

 

Alias er også gøy, sønnen din er nok akkurat litt ung til voksenutgaven, men barneutgaven er også gøy. Mine gutter er nå 8 og 10 år og vi spiller voksenutgaven med et barn og en voksen på hvert lag.

 

Når ungene spiller alene har Spøkelsestrappen vært en slager, de er litt store for det nå men de har hatt mange latterkramper over dette spillet altså. Det er kjempeenkelt, du skal opp en trapp ett trinn av gangen, men så "gjemmer" brikkene seg under helt like spøkelseskapper og du må virkelig konsentrere deg for å huske hvilken brikke som er din. Plutselig har du flyttet feil brikke, og når du går over mål kan du sjekke hvilken brikke som er under kappen. Kanskje har du gått over målstreken med kompisen sin brikke?

http://www.brettspil...tikker/?gid=330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er snart 6 år, og her går det mye i det gode gamle stige-spillet :D

 

He he storesøster nærmer seg 7 år og det er stigespillet som er favoritten her også:) Og ludo og yatzi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Stigespillet har vi og det fenger ikke. Det samme med Ludo. Alias (barneutgaven) spiller vi med en voksen og et barn på hvert lag.

 

Men Ubongo skal jeg sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Siklerotte

Fantasi, Alias, Monopol, Game of Life, Guess Who, Clue, fire på rad, Hi Ho Cherry-O, Rummikub, Geni, Kortskalle, Kokkelimonke.

 

Bør jo kunne lese på noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Stigespillet har vi og det fenger ikke. Det samme med Ludo. Alias (barneutgaven) spiller vi med en voksen og et barn på hvert lag.

 

Men Ubongo skal jeg sjekke ut :)

 

He, he, Ubongo er forsåvidt moro, men samtidig det mest stressende spillet jeg har spilt på lenge. Til og med mannen min, som elsker alle mulige spill, syns raskt det ble mer stress enn gøy, så her har Ubongo blitt liggende i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Stigespillet , Jakten på den forsvunnende diamant, forskjellige Josefine brettspill med tall og ord som er mest populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...