Gå til innhold

Er det noen vits i å anmelde dette? (langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skjult nummer, ingen andre enn de som kjenner meg, eller trenger å få tak i meg, har nummeret mitt. (Dette pga diverse private grunner, sikkerhet osv).

 

De siste månedene har nummer dessverre tydeligvis kommet i hendene på feil person. Helt siden september har jeg mottatt anrop fra skjult nr, opptil flere ganger i uka i perioder. Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Én gang også på natta. Blir aldri sagt noe, bare sitter taus i andre enden helt til jeg blir irritert og legger på.

 

I jula kontaktet jeg lensmannen, men han var lite villig til å hjelpe. Mente at det bare var å skru av telefonen på natta osv. Jeg prøvde å forklare at det kun har vært Én gang på natta, at det ikke var dÉr problemet lå, men heller alle de andre anropene som kom i løpet av en måned. Og med fire barn som er på skole og i barnehage osv så kan jeg ikke skru av telefonen på dagen, jeg hadde håpet å slippe og bytte nr, har hatt samme nr siden 1997. Etter mye fram og tilbake fikk jeg lurt ut av han at det kostet så mye å starte en etterforskning, og at det var unødvendig så lenge jeg ikke følte meg truet. Javel, greit...

 

Men i dag skjedde det altså; trusselen kom. Den var ikke av alvorlig karakter, men nok til å få det til å renne over for meg. Nå har jeg liksom fått nok, grensa mi er nådd :(

 

Men jeg er fra et lite sted, og her er det ikke mange politimenn. Må sikkert snakke med herr Surpomp igjen. Og jeg ble litt motløs av å snakke med ham sist.

 

Så mitt spørsmål til dere:

Om noen sender en sms fra et uregistrert nummer, er det noen mulighet for politiet å finne ut hvem avsender er? Hva om noen har kjøpt et kontantkort på Narvesen, da er det vel tilnærmet håpløst å finne ut hvem det er? Er det i det hele tatt noen vits i anmelde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morn du

Er det iike slik at man MÅ oppgi navn og adresse nÅr man kjøper kontantkort?

At det koster penger Å Åpne en slik etterforskning er da ikke ditt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett om vedkommende har hemmelig nummer, så må han registrere seg med sitt personalia! og politiet får tak i det ja!! jobber i mobilbransjen;)

 

hvis du har en ganske ny touch telefon så har du mulighet til å sperre inkommende telefonnr. jeg har gjort det med ett utenlansk nr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett om vedkommende har hemmelig nummer, så må han registrere seg med sitt personalia! og politiet får tak i det ja!! jobber i mobilbransjen;)

 

hvis du har en ganske ny touch telefon så har du mulighet til å sperre inkommende telefonnr. jeg har gjort det med ett utenlansk nr!!

 

Kanskje jeg ordla meg litt vanskelig, men det er JEG som har hemmelig nummer.

Nummeret på sms-avsender står ikke oppført noe sted, og da jeg mottok disse anropene ringte h*n fra skjult nummer.

 

Men takk for tips om sperring av innkommende numre, det skal ordnes nå, Jeg har fått meg touch-telefon. Jippi ;)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slutt på den tiden da man kunne registrere kontantkort på dolly duck. Hihi, det gjorde jeg i gamle dager.. :P

 

Så, ja, personen må registreres. Og politiet kan finne ut hvem det er om de gidder å etterforske. Det trenger ikke å være så dyrt å tidkrevende heller, men det er jo snakk om prioriteringer da..

 

MEN, det finnes utro sjeler i mobilbransjen også, og kjenner vedkommende noen i mobilbutikk, så finnes det også måter å unngå å registrere med rett navn, kommer litt an på operatør og slikt da..

 

Men hva må til for å sende sms med sjult nummer? Da må de sendes fra nett, eller? Uansett kan politiet overvåke trafikken inn til din telefon, og oppgir du tidspunkt for disse samtalene og viser dem meldinger (ta vare på alt som kommer), så kan de finne ut av det.

 

Har du prøvd å snakke med din mobiloperatør? Vet ikke om de kan hjelpe uten en annmeldelse, men det skader jo ikke å spørre...

 

Lykke til med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kontantkort MÅ registreres med navn og adresse ved kjøp. Uansett om nr ikke er oppført pÅ opplysningen er nr oppført med et navn hos operatør, slik at politiet kan finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja alt av nr blir registrert på navn ja! men som det blir sagt før her at det er noen som er sløve med legg så det kan bli registret på andre navn, men som regel skal men være streng med dette pga svindel osv, så man må ha legg og underskrift av vedkommende.

 

finn ut hva slags opratør vedkommende har og kontakt politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådene deres. Jeg skal ned på lensmannskontoret i morgen tidlig, får overlevere alt jeg har av info. De første månedene noterte jeg ikke tidspunkter for anropene, for jeg trodde først at det var snakk om noen som hadde ringt feil. Men etterhvert begynte jeg å innse at dette ikke kunne være en tilfeldighet.

 

Lensmannen sa jo at jeg ble truet, så måtte jeg anmelde, så han kan jo bare prøve seg å nekte. Dette går jo på barna og min sikkerhet, og det håper jeg de tar på alvor. Om det er som dere sier så finner jo politiet kjapt ut hvem det er, men som noen sa, er jo snakk om prioritering hos politiet. Så da gjenstår det å se.

 

Men takk igjen for alle tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husfrua

Har fått hjelp av svigerfar med en lignende hendelse(han er politi) og det tok han et tastetrykk å finne ut av et nr som ikke er registrert . Altså man får jo opp nr på en sms som blir sendt. Greia er vel at vedkommende har reservert seg mot å stå i et offentlig register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at du har hemmelig nummer og om noen har fått tak i det og bruker det slik at du føler deg truet, skal du selvsagt anmelde det!

 

Tror det går an å levere anmeldelser på nett nå jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...