Gå til innhold

Noen som aner hva som kan feile meg?? (Og før dere skriver det, JA, jeg skal bestille legetime imorgen)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare dette, men jeg forsøker:

 

Litt kalde fakta først kanskje:

Jeg er ikke gravid.

Jeg tok ut spiralen (kobber) for ca 2 uker siden.

Har et barn i skolealder.

Ellers frisk.

 

Igår kveld fikk jeg plutselig mageknip, litt sånn ala "du har spist noe du ikke burde og bør gå på do"-knip. Men, likevel ikke.

Jeg gikk nå på do likevel, i tilfelle. Jeg tar med meg et blad i farten, i tilfelle jeg blir der noen minutter. Men jeg leste det ikke, jeg klarte ikke.

Jeg fikk sånn merkelig vondt, og måtte støtte hodet inntil handkletøkeren og bare konsentrere meg om å puste, satt der å gapte og følte meg på nippet til å svime av. Jeg husker jeg skulle ønske jeg gjorde det, så jeg slapp det der.

Jeg klarer ikke å peke på et sted eller punkt i kroppen, det var på en måte hele meg. Jeg ble skikkelig slapp, og hadde noen kommet inn å spurt meg om noe hadde jeg ikke maktet svare.

Etterhvert klarte jeg å kle på meg, men måtte krabbe ut, og la meg på stuegulvet i sikkert 20 minutter til.

Etter det ble det gradivis bedre og jeg spiste litt kvelds en stund etter dette.

 

I lunsjen idag begynte det å suse litt i hodet , og jeg følte kantina med ett var "litt bortenfor" meg..ble litt slapp, men det var det..så ga det seg.

 

Nå for 10 minutter siden fikk jeg et par sekunder magekrampe igjen, slik det startet igår..men kjenner ikke noe pr skrivende stund.

 

 

 

Noen som kjenner seg igjen ??

Kan dette ha noen sammenheng med spiralen som ble tatt ut?

Vil og nevne at legen røk tråden under "visitten" der nede, og måtte fikle litt før hun fikk tak i den og ut.

 

Skal ringe legen igjen imorgen (idag kom jeg ikke gjennom pga kø og har ikke all verdens tid til å drive med det på jobb)

Litt usikker på hva jeg skal si, be om utvidet blodprøve kanskje..

Bli litt rart å si man var dårlig, uten å kunne forklare hvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på, men det første som slår meg er kanskje jernmangel? Eller mangel på noe annet, så en blodprøve er sikkert ikke så dumt.. Jeg svima av en gang av jernmangel...

 

Evnt blodtrykksfall?

 

Nei, litt vanskelig å si uten å ha kjent det på kroppen, men vil ikke tro det har noe med uttak av spiralen å gjøre..

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matforgitet har jeg vært før, dette var ikke i nærheten. Ikke kvalm heller, og det gikk jo så fort over..

 

Håper legen kan hjelpe med svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, tror ikke det er jernmangel, har også hatt det før og har ikke fått vondt i magen av det!! kan hende det har noe med at du har tatt ut spiralen, noen hormoner eller noe sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å forklare dette, men jeg forsøker:

 

Litt kalde fakta først kanskje:

Jeg er ikke gravid.

Jeg tok ut spiralen (kobber) for ca 2 uker siden.

Har et barn i skolealder.

Ellers frisk.

 

Igår kveld fikk jeg plutselig mageknip, litt sånn ala "du har spist noe du ikke burde og bør gå på do"-knip. Men, likevel ikke.

Jeg gikk nå på do likevel, i tilfelle. Jeg tar med meg et blad i farten, i tilfelle jeg blir der noen minutter. Men jeg leste det ikke, jeg klarte ikke.

Jeg fikk sånn merkelig vondt, og måtte støtte hodet inntil handkletøkeren og bare konsentrere meg om å puste, satt der å gapte og følte meg på nippet til å svime av. Jeg husker jeg skulle ønske jeg gjorde det, så jeg slapp det der.

Jeg klarer ikke å peke på et sted eller punkt i kroppen, det var på en måte hele meg. Jeg ble skikkelig slapp, og hadde noen kommet inn å spurt meg om noe hadde jeg ikke maktet svare.

Etterhvert klarte jeg å kle på meg, men måtte krabbe ut, og la meg på stuegulvet i sikkert 20 minutter til.

Etter det ble det gradivis bedre og jeg spiste litt kvelds en stund etter dette.

 

I lunsjen idag begynte det å suse litt i hodet , og jeg følte kantina med ett var "litt bortenfor" meg..ble litt slapp, men det var det..så ga det seg.

 

Nå for 10 minutter siden fikk jeg et par sekunder magekrampe igjen, slik det startet igår..men kjenner ikke noe pr skrivende stund.

 

 

 

Noen som kjenner seg igjen ??

Kan dette ha noen sammenheng med spiralen som ble tatt ut?

Vil og nevne at legen røk tråden under "visitten" der nede, og måtte fikle litt før hun fikk tak i den og ut.

 

Skal ringe legen igjen imorgen (idag kom jeg ikke gjennom pga kø og har ikke all verdens tid til å drive med det på jobb)

Litt usikker på hva jeg skal si, be om utvidet blodprøve kanskje..

Bli litt rart å si man var dårlig, uten å kunne forklare hvor..

 

 

Jeg hadde det veldig likt som du beskriver, i to uker. Venta bare på det skulle gå over siden jeg kunne være fin tidlig på dagen men verre og verre utover dagen. Gikk til legen og hadde infeksjon i magen. Fikk antibiotika og alt ordna seg. Lykke til, håper du kommer deg!

 

 

Btw; jeg har hatt blodtrykksfall hele livet, og får det sikkert 30 ganger om dagen og dette høres ikke ut som det til dere som skriver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på var eggstokkcyste som sprekker. Det gir sykt magevondt, og følelse av magesyke uten at det er det. Tenk luftsmerter x 10.

 

Smertene har sikkert gjort at du har hyperventilert og da blir man slapp og svimmel og kjennes ut som man skal svime av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får av og til sånne magekramper. Det kommer visstnok av at jeg har cyster på eggstokkene. Starter som mageknipfølelse og blir som skikkelig rier etterhvert. Noen ganger har jeg småblødninger etterpå, ofte forskyver eller tuller det til syklusen min.

 

Trenger ikke nødvendigvis være cyste, men kanskje kroppen prøvde å bli kvitt noe der nede etter du fjernet spiralen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble tatt prøver av eggstokkene når jeg tok ut spiralen, burde vel hørt noe nå om det var noe der? 2 uker etter mener jeg..

 

Det minner om rier ja, jeg måtte konse for å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn noen dager en måneds tid etter jeg fikk spiral for første gang. Ringte gyn, de sa jeg måtte komme med en gang (Selv om de stengte om 5 min)

De måtte ta ut spiralen fordi det hadde kommet infeksjon i livmoren, som ikke tålte spiralen og prøvde å få den ut... Nesten det samme som rier, skikkelig vondt..

de sa jeg ikke måtte gå i trapper og sånt, eller kjøre det første døgnet for jeg kunne svime av...

Fikk antibiotika og følte meg bedre etter et par dager (ble sykmeldt 3 dager)

 

Kan du ha fått en infeksjon når de tok ut spiralen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som gallesten eller at du har skadd en muskel i magen.

 

Jeg har hatt begge deler, og begge gangene så ønsket jeg bare og slukne eller flerre opp magen. Kunne ikke gå uten hjelp eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...