Gå til innhold

Dere alenemødre.. betaler fedrene til barna deres bidrag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvor mye?.. Her betaler far ingenting, og bidrar aldri med vinterdress/sko/utstyr diverse som vår datter på 3 år trenger. Får bidragsforskudd på knappe tusenlappen, men den dekker ikke mye.. ( Jeg er selv student) Og vet noen om NåR det får konsekvenser for han, at han ikke betaler bidrag? Tydeligvis har han råd til å bo i en leilighet aleine til 12 000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal NAV ordne opp i, dersom han er bidragsdyktig blir han skyldig det han ikke betaler. Er bare å ta kontakt med dem, så skal de ordne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav har jo fastsatt bidrag siden jeg mottar forskudd.. Men lurer på nåår han evt må betale tilbake alt han skylder dem/meg?!! :) Egenetlig skal han betale meg 3680 kr i mnd. -HI-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her blir det rettsak. Har ei venninne som var i din situasjon. Far snek seg unna, ble rettsak og han må betale alt han skylder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får også bare forskuddsbidrag. Har fått det i åtte år nå. Aner ikke hva faren driver med, men kan ikke helt forstå at han har gått i åtte år uten å tjene noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav har jo fastsatt bidrag siden jeg mottar forskudd.. Men lurer på nåår han evt må betale tilbake alt han skylder dem/meg?!! :) Egenetlig skal han betale meg 3680 kr i mnd. -HI-

 

Du kommer til å få det, enten ved at de tar skatteoppgjøret hans, eller trekker han ekstra. Ville tatt en tlf til NAV innkrevning, det gjorde jeg, og fikk fortgang i sakene ;) Her blir han trekt fra lønna nå, aldri en dag forseint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han at om han snart ikke betaler, så kan du(og du helt alene, om du vil ;)) slå han personlig konkurs, og ta det han skylder i verdien av det han eier ;) Da mister han leiligheten.. hahahaha....

 

Det pleier faktisk å være nok til at de betaler det de skal ;)

 

Og du skal være klar over at du kan faktisk gjøre det, så det blir ikke noe du bare sier.

 

Og så bør du få til trekk hos hans arbeidsgiver. Du kontakter NAV innkreving(statens innkrevingssentral), og sier det som det er. Og så får du forklaring på hva du skal gjøre videre.

 

Man trenger ikke rettssak pga ubetalt og fastsatt bidrag. Den der innkrevingssentralen er verre enn noen rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har det aldri vært noe problem.får 3500 kr i mnd.og far tjener 420 000 kr i året..Han birdar også hvis barnet trenger noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler bidrag, ja. Veldig motvillig og fremdeles sur fordi jeg ikke ville ha privat avtale (går gjennom NAV)

... Han tjener 650 000 i året og betaler 2500 i mnd, stakkars.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...