Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Men jeg har så lyst til at barnet mitt på 14 måneder skal si to ord sammen Nå. Orforrådet er stort, men bare enkeltord så langt. Og så kommer ei jeg kjenner i dag og forteller at hennes barn på nesten 9 måneder sier to ord sammen. Jeg klarer ikke å få meg til å bli glad på hennes vegne. Alle hennes barn har vært supertidlig ute i alt, etter hva hun forteller. Jeg føler bare at mitt barn er sent ute. Jeg får litt sårlig samvittighet når jeg tenker på det, men jeg skulle nesten ønske et av henens 4 barn gjorde noe i normal tid og ikke så forbanna tidlig. Og at mitt yngste barn som er normal i alt, for en gangs skyld kunne lære noe før hennes som jo er mye yngre. Dagens eder og galle.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Er det denne slags bekymringer som venter meg når jeg til slutt klarer å bli gravid? Jøye meg....... huttemegtu, kanskje jeg ikke burde få barn da
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Jeg forstår deg, jeg. Jeg har en nabo som stadig konkurrerer slik, det blir slitsomt innimellom. Stort sett klarer jeg å heve meg over det, men av og til går det en faen i meg og jeg skulle så gjerne ønske at mine unger kunne "slå" hennes i noe! Men så må jeg riste det av meg, jeg ønsker jo ikke å bli med i en slik tøvete konkurranse!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Har hørt menn si at kvinner mangler konkurranseinstinkt, men de har bare ikke skjønt hvilket område de må se etter det på...
Mamma i vinden Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 9 mnd og to ord i en setning?? Hæ?? Hvilke ord da? Ma ma? Di do? Tror dubskal ta det med en stoooor klype salt! Sier barnet ditt mange ord og er bare14 mnd skal du være kjempestolt!!
Gjest MMJ Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Hun blir tidsnok STOR, jeg lover deg! Om ikke så alt for lenge får du lange setninger om å teit du er som ikke gjør sånn som alle andre foreldre osv KOOOOOS deg mens hun er baby, kos deg med at hun bare kan noen få ord, tiden går så alt for fort, det mener jeg at jeg kan si som har ei jente 7 år - savner babytiden jeg (mens da hun var baby gledet jeg meg til hun ble stor og kunne snakke og sånn, hehe .
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Forstår ikke den med 9 mnd og to ord. Kan neppe være bevist, og evt hvilke ord? Jenta mi er 15 mnd og sier ikke to ord sammen men hun ligger ikke bak på noe område! Har ett større ordforråd enn gjennomsnittet ifølge Hs. Ikke tenk på det, ingen barn er like men betyr ikke at de er mindre flinke fordi om. Din datter er helt sikkert foran noen av de vennene dine på noen punkter , fokuser heller på det om det er viktig for deg!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Har ei venninne som sier at hennes 1. barn brukte 15-20 år bevisst ved 10 mnd alder. Da h*n var 16 mnd kunne de samtale/kommunisere. Begge hennes barn har også begynt å gå ved 9 mnd alder. Konklusjon: De er ekstremt tidlig ute med det aller meste!! Min datter på 16 mnd bruker noen få enkeltord (dvs hun sier "se dæ!", hvis det teller som to ord...), men hun forstår mange flere enn hun kan uttale. Hun har begynt å ville kle på seg selv, spess luer, sokker og hårbånd, men får det ikke helt til enda....men jeg er kjempestolt av lillemor!!! Og i følge HS har hun vært helt på gjennomsnittet hele veien Ikke bekymre deg du HI! Det er våre barn som er normale....selv om det ikke er noe gærnt med de som er tidligere ute
Gjest Husfrua Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Hørtes fryktelig tidlig ut med sammensetning av to ord ved ni måneder. De fleste kan ingen ord ved den alderen. Din datter er nok helt normal. I min bhg har jeg et par barn på snart to som sier svært lite,så dette er veldig individuellt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Det går an at babyer på 9-10 mnd sier to ord sammen altså... Min yngste gutt gjorde dette, han sa "hade bra" (ha-e ba) og "mer mat" (meh ma) da han var 10 mnd gammel. Han har alltid vært ekstremt tidlig språklig. De tre andre barna mine har også vært tidlig, men ikke mer enn av de var en 14-15 mnd før de begynte å sette sammen noen få ord skikkelig. Skjønner at du blir frustrert HI, men forsøk å få fokuset vekk fra når barna gjør ting for første gang. Jeg vedder på at din har det søteste smilet?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 9 mnd og to ord i en setning?? Hæ?? Hvilke ord da? Ma ma? Di do? Tror dubskal ta det med en stoooor klype salt! Sier barnet ditt mange ord og er bare14 mnd skal du være kjempestolt!! hahahhahhhha dagens!!! jeg dævver!! ma ma di do...!! hihihiiii
Gjøkeredet③ Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Du burde prøve deg et tospråklig barn.. Mine var vel rundt 20 mnd før de i det hele tatt sa mamma.... Endret 20. februar 2012 av Gjøkeredet3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Takk dere det hjalp litt på. Det hennes barn har sakt er heia mamma. Mitt barn er selvfølgelig kjempeflink og verdens beste i mine øyne, så ingen må tro at jeg er misfornøyd med det. Det er bare det der med at hennes omtrent kunne "sykle tohjuling mens hun sang alle fugler og sjonglerte" før min kunne gå. Og at hun skryter så enormt konstant av alle sine genier hver gang noen nevner sine egne barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå