Gå til innhold

Jeg har ett problem!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år, har fast partner og vi har vært samboere i snart 1 år! Jeg er enda ikke gravid, men har veldig lyst til å bli mamma snart!! Problemet mitt er at når vi skal ha sex så får jeg så fryktelig vondt at jeg noen ganger begynner å grine.. Noen som har noe råd?? har hatt det ganske lenge, og vært hos fastlegen min men da sa han at jeg hadde noe som heter vaginale pakterier og fikk noen vagtorier men det hjalp jo ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til en gynekolog , å få en skikkelig undersøkelse så kanskje de finner ut hva det kan være. Du må selvfølgelig forklare problemet ditt da :) det beste er å gå til de som kan sakene sine. Min erfaring er at fastlegen ikke alltid er så god på det som har med underliv å gjøre,men det betyr jo ikke at din lege er dårlig. Bare mitt råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det!! har jo hatt problemet ganske lenge, snart 3 år! gjør liksom vondt i kjedeveggene, noen ganger føles det ut som at jeg ikke er våt nok, at det kommer rifter osv, noen ganger har jeg tvingt meg selv til å gjøre det ferdig, men da er det så vondt og noen ganger så blør jeg!! jeg vil jo gå gravid med mine egene barn! Kan jeg bestille en time hos en gynekolog uten at det går via fastlegen min??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg betalte ca 400 kr for time hos gynekolog, og det inkluderte UL (ikke gravid altså, men undersøkelses-ul). Det lønner seg å gå til spesialister når det gjelder sånne ting. Fastlegen kan liksom litt om alt, men ikke nødvendigvis nok når det kommer til stykket.

 

Hvis du føler at du er for tørr så smør med olje eller glidemiddel før sex! Det er ikke noe godt å ha sex når man er for tørr :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg betalte ca 400 kr for time hos gynekolog, og det inkluderte UL (ikke gravid altså, men undersøkelses-ul). Det lønner seg å gå til spesialister når det gjelder sånne ting. Fastlegen kan liksom litt om alt, men ikke nødvendigvis nok når det kommer til stykket.

 

Hvis du føler at du er for tørr så smør med olje eller glidemiddel før sex! Det er ikke noe godt å ha sex når man er for tørr :/

 

Hmm, når jeg leser over her så lurer jeg på om jg har blingsa på prisen... trodde jeg betalte 400 kr, men nå ble jeg usikker gitt :P Ring og spør du, da får du det riktigste svaret! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du får henvisning fra fastlegen til gynekolog så koster det kanskje 400,-

Går du til privat gynekolog (mindre kø) må du vel regne med en tusenlapp.

 

Google "vaginisme" Kanskje du kjenner deg igjen??

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har tenkt på det men føler jeg har vært nok hos legen nå!! får vel snart frikort!! noen som vet om en bra gynekolog i nærheten av oslo/ østfold området??

 

takk det skal jeg gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husfrua

Jeg går på årlig "EU" kontroll en gang i året med full pakke. Det er på Aleris hos en spesialist. Betaler da rett under tusenlappen. Men du har jo din fulle rett til å kreve henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle gynekologer som kan fikse alt, men de kan ofte si hva som er i "veien" og evt. henvise videre. Det er også sexologer.. og fysioterapeuter som er spesialisert på underliv.. Det du beskriver kan mest sannsynlig bli mye bedre med enkle tiltak, det handler bare om å få vite hva og hvordan. Lykke til :)

(hilsen sexologistudent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk=) jeg vet jeg har rett til henvisning av legen!! men jeg føler at fastlegen min er veldig usikker når jeg tar GU hos han og er kanskje litt hardhendt, men kan hende at det bare er meg siden jeg får fort vondt!! og har vært hos legen nå 3 ganger på 1 mnd, for andre saker!! og føler at jeg nesten bor på legekontoret:p

 

så jeg bruker heller litt ekstra penger enn å vente på tid for å bli henvist, for er temmelig lei!! mister jo sexlysten og merker på samboern min at han er veldig lei seg og frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...