Gå til innhold

Normalt eller sykelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjelder en venninne som bor i mitt nabolag og jeg liker meg godt med. Men hun virker litt desperat etter å bli likt og sårbar for avvisninger.

Selv om vi har vært venninner i 15 år og jeg aldri har snudd ryggen til henne så blir hun redd om jeg ikke svarer samme dag på en sms. Hun sier ingenting men jeg ser på oppfølgermeldingene at hun må ha svar for å få ro. Som om at jeg plutselig ut av intet skal ha blitt sur på henne eller ikke liker henne.

Veldig ofte når vi er sammen ytrer hun bekymring for at den og den kanskje ikke liker henne lenger fordi de ikke har svart på meldinger, forespørsler eller ikke har hilst.

Dette skjer meg og ganske ofte men har lært meg at folk er ustabile og distré. At om 4 uker er det annerledes eller om de ikke liker meg lenger så er det verst for de.

Er det så normalt å gå rundt å bekymre seg for å miste venner eller bli avvist?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet med å finne et par sekunder i løpet av en dag på å svare på en sms? Jeg reagerer også litt viss jeg sender en sms og det går flere dager uten svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har helt sikkert dårlig selvtillitt og dårlig erfaring.

Jeg har en venninne som er slik selv, hvis vi er flere sammen får hun helt hetta hvis to av oss andre prater sammen litt lavt, hun er helt sikker på at vi slenger dritt om henne. Det er utrolig slitsomt, og jeg må hele tiden prøve å snakke høyt nok til at hun oppfatter at samtalen ikke handler om henne.

 

Men jeg vet hun har det vondt og vanskelig, en barndom med mye utfrysing og mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å finne et par sekunder i løpet av en dag på å svare på en sms? Jeg reagerer også litt viss jeg sender en sms og det går flere dager uten svar...

 

Med en mann som jobber mye, to bleiebarn og ett skolebarn så kan det skje ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en prat med henne om det at du ikke alltid kan svare på meldinger umiddelbart, men at du setter pris på at hun gir livstegn?

Jeg tenker det er naturlig å svare i løpet av dagen når man får en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...