Gå til innhold

Inspirert: Rot eller skitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva "velger" dere?

Jeg er av typen som liker at det er rent, men bryr meg ikke så mye om det flyter litt rundt meg.

Jeg har to unger og det tar ca ti minutter fra huset er vasket og shinet til det flyter klær og leker over alt

Må innrømme at det er flaut å få gjester når det ser sånn ut, noe det stort sett gjør, men så vet jeg også at under alt rotet så er det iallefall noenlunde rent.

Ser ofte at folk har det ryddig og ordentlig, men at det er skittent på bad og kjøkken og hundehår over hele huset.

Men hva er mest vanlig? Jeg skjønner jo at det ideelle er at man har det både ryddig og rent, men det skjer ikke hos oss i alle fall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei takk til begge deler. :)

Vil gjerne ha det ryddig og rent. Er ikke så vanskelig å få det til igrunn. Jeg rydder jo selvsagt mer en jeg vasker, men jo mer ryddig det er, jo mindre skittent blir det.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet (endret)

Her bor det barn og det vises at det bor barn her. Det vises at dette er et hjem med levende mennesker som puster, som spiser, som leser, som leker og som skifter klær. Er ikke så ille at man må lage seg stier og jeg kultiverer rotet hver kveld, men det er aldri striglet.

Skitt er jeg ingen stor fan av så rent er det stort sett. Rot derimot er ikke til å unngå og jeg jobber heller ikke så hardt med saken ;)

Endret av Lykke Fryd ♥
Skrevet

Foretrekker ha det rent enn møkkete. Rot er noe annet. Tenker da på leker som flyter, blader som ikke er på plass osv.

Møkk er bare æsj, som en over her sier. Man kan ha det ryddig, men hva hjelper det hvis det er inngrodde matrester på gulvet eller på kjøkkenbenken? Da vil jeg heller ha det litt rotete, men vet at det er rent.

Skrevet

Åh, vi har det akkurat slik som dere!

SÅ snart jeg er ferdig Å rydde, sÅ er det plutselig rotete igjen.

Men vi har det ikke skittent :) Eller, vi har jo en hund som røyter ganske sÅ mye, støvsuger hver dag, men hundhÅr blir vi aldri fri for.

Skrevet

Hvis det er rotete så synes jeg det er vanskelig å holde rent. Men skitt er helt klart verst.

Men jeg vil helst ha det både ryddig og rent. Så lenge det er noenlunde ryddig, så er det ikke noe hokuspokus å ta moppen eller støvsuger over gulv (+ flekkfjerning spottvis etter behov) og en fuktig klut + baderomsspray å tørke over det som "vises" (oppå toalett og vask stort sett). I en liten leilighet er det "shina" på 15 minutter hvis jeg får vite at det kommer gjester.

Skrevet

Vi har nok litt av hvert, desverre. Men helt møkkete og bomba av rot er det ikke! Det blir en del rot, med to barn i hus. Det er dessuten vanskeligere å holde rent, når det er rotete. Så når vi skal shine litt, blir det føst litt rydding og så litt vasking. Vi pleier å ha det greitt, men sjelden på strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...