Gå til innhold

Trenger litt råd angående en fyr....hjelp meg litt ut her før jeg blir crazy!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har truffet han et par ganger og har jevnlig kontakt, MEN

 

det er ofte jeg som er initiativtager til sms eller ringe eller om vi skal treffes. Vet han har et hektisk liv mens jeg som er hjemme og har barna 80 % av tiden sitter ofte alene på kvelden og har tid nok.

 

Hver gang jeg sender en sms så svarer han og er veldig hyggelig. Jeg vet at han ikke nødvendigvis er ute etter et fast forhold, men sier at om det skjer så skjer det men da er det en feeling der som ikke er der med alle. Jeg aner jo ikke om den feelingen er der med meg, og vi har ikke kjent hverandre mer enn en måneds tid så det er kanskje litt tidlig ennå....tror han holder tilbake mye mer enn meg....eller kanskje han ikke føler noe særlig ennå.

 

I går var det noen dager siden jeg hadde hørt fra han og følte at jeg ble sittende å vente på han...og det gidder jeg jo ikke. Så jeg sendte en sms hvor jeg var litt krass og sa at det hadde vært hyggelig å høre fra han også en gang i blant, og jeg innrømmet også at han holdt på å gjøre meg litt smågal ved å ikke gi lyd fra seg. Han svarte på sms'n med en gang og sa at han hadde hatt en travel helg, nettopp kommet hjem fra reise (med jobben) og slappet av på søndagskvelden uten å en gang ha slått på pc'n.

 

Jeg liker egentlig denne jakten på mannen, men håper ikke at han bare koser seg med den, uten å føle noe som helst. Liker også menn at kvinner jakter litt på dem....eller er det en kvinneting?

 

Aner ikke hvor jeg har den mannen i det hele tatt og ønsker egentlig å finne ut av det. Men hvordan....orker ikke å spille slike spill om å ikke kontakte for at han skal kontakte neste gang osv. Bør jeg heller spørre rett ut eller si hva jeg føler og hvordan jeg hadde ønsket at ting skulle være?

 

Hjelp meg litt her, dere som har litt erfaring på området....årevis siden jeg datet sist!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt - han er dessverre ikke interessert. Ikke interessert nok ihvertfall. Da ville han tatt kontakt.

Han synes du er helt ok selskap når du tar kontakt, men du er ikke interessant nok til at han selv gidder å gjøre fremstøt.

 

Glem ham, eller hold deg ihvertfall stille en stund. Kanskje det får ham til å tenke litt og ta kontakt? Hvis ikke, vel så var det ikke meant to be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Enkelt - han er dessverre ikke interessert. Ikke interessert nok ihvertfall. Da ville han tatt kontakt.

Han synes du er helt ok selskap når du tar kontakt, men du er ikke interessant nok til at han selv gidder å gjøre fremstøt.

 

Glem ham, eller hold deg ihvertfall stille en stund. Kanskje det får ham til å tenke litt og ta kontakt? Hvis ikke, vel så var det ikke meant to be.

 

Enig. Ingenting med "jakt" og "spille kostbar" å gjøre - det har jeg aldri gjort, men det ER slitsomt å ALLTID være den som tar kontakt, selv om man får svar med en gang. Tror du bare må avskrive ham, har dere meldt hverandre i 1 måned, så burde det være noe der fra hans side også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

Ja, snufs, det er kanskje så enkelt. Men jeg vet at han har en krevende jobb og bygger om huset sitt og er ute og reiser endel. Så jeg er fullt klar over at han faktisk holder litt tilbake fordi vi ikke kjenner hverandre i det hele tatt og han vet ikke hvor dette går hen. Han har i utgangspunktet nok med sitt.

 

Kan jo ta med at når vi har truffet hverandre har det aldri vært helt alene, da vi traff hverandre gjennom felles venner. Vi hadde en grei tone og har jo hatt kontakt gjennom msn og jeg har på følelsen av at han liker meg også, men at han ikke hopper ut i noe forhold nå med hodet først....heller gjerne en tå av gangen.

 

Kan det ikke også være slik....at han tar det stille og rolig og bruker tiden til hjelp. Fordi han har vært gjennom slike runder med damer før og orker ikke å investere all sin tid i noe som ikke blir til noe.

 

Har ikke lyst til å gi opp håpet helt, men heller prøve å roe ned mine egne forventninger og heller se hvor vi ender da.

 

Men jeg får roe ned på sms'ene litt i noen dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

Hi

Ja, snufs, det er kanskje så enkelt. Men jeg vet at han har en krevende jobb og bygger om huset sitt og er ute og reiser endel. Så jeg er fullt klar over at han faktisk holder litt tilbake fordi vi ikke kjenner hverandre i det hele tatt og han vet ikke hvor dette går hen. Han har i utgangspunktet nok med sitt.

 

Kan jo ta med at når vi har truffet hverandre har det aldri vært helt alene, da vi traff hverandre gjennom felles venner. Vi hadde en grei tone og har jo hatt kontakt gjennom msn og jeg har på følelsen av at han liker meg også, men at han ikke hopper ut i noe forhold nå med hodet først....heller gjerne en tå av gangen.

 

Kan det ikke også være slik....at han tar det stille og rolig og bruker tiden til hjelp. Fordi han har vært gjennom slike runder med damer før og orker ikke å investere all sin tid i noe som ikke blir til noe.

 

Har ikke lyst til å gi opp håpet helt, men heller prøve å roe ned mine egne forventninger og heller se hvor vi ender da.

 

Men jeg får roe ned på sms'ene litt i noen dager....

 

Som regel de som vil ta det "stille" og "rolig" bruker det som unnskyldning for at de ikke ønsker forhold. En mann som er interessert og betatt, selv om han kun har truffet kvinnen i omgang med andre, viser helt annen interesse enn det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Men burde jeg konfrontere han med det, på en snill måte uten å kreve noe annet av han enn at han er ærlig så jeg vet hva jeg har å "hanskes med"?

 

Eller er ikke det noe vits....burde jeg heller bare roe ned litt og se hva som skjer fra hans side?

 

Og jeg ser hva dere mener og tenker at dere sikkert har rett, men tillater ikke meg selv å skjære alle over en kam ennå og si at han er sånn og sånn pga oppførselen.

 

Har nettdatet noen andre og vet med meg selv at noen av de sjarmerte meg i senk uten at jeg ga etter med en gang, mens andre ikke gjorde det men jeg chattet mye med de også uten at jeg egentlig så for meg oss sammen. Man kan jo tenke sånn også at noen faktisk holder igjen mye i begynnelsen for så å se hvor det fører an....eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier så vet du ikke hva slags følelse du har for han og det var bare 2-3 dager siden du hørte fra han sist. Kan du ikke vente til han tar initiativ også? Vente litt i ca. 1 uke og ser om han sender melding. Hvis du "krever" at dere skal høre fra hverandre 2-4 ganger i uken, så vil han kanskje synes det blir for masete og heller trekker seg unna. Som du sier så er dere i begynnelse stadiet, og da kan dere jo ta det litt med ro og hvis dere ikke har noe konkret avtaler ang. forpliktelser så kan du jo date noen andre i mellom tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Så da gjør jeg det....noen dager nå uten kontakt så får vi se. Jeg vet jo at det er sant at om han er interessert så tar han kontakt....det sier seg jo selv.

 

Men jeg kommer til å være ganske perpleks om han så tar kontakt...for da viser han jo litt initiativ, men det behøver jo fremdeles ikke bety noenting...

 

Hadde vært like greit om det hadde dødd hen her og nå så slipper jeg alt dette "maset"...hehe....noen ganger er det greiere å være singel...right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

jeg synes ikke det er lett å være singel, hatet det da det stod på. Men! Synes dating, sjekking og første tiden der du ikke vet om fyren bare er interessert i puling eller ordentlig forhold, er helt forferdelig. Man må visst følge visse "regler" for sjekking, tolke signaler og passer på å ikke bli lurt... Jeg liker best å være i forhold, ikke singel eller på datingsstadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Enig med deg himmelblå, det er spennende, men i min situasjon med lite tid til sjekking og enda vanskeligere å få til dating så er det ganske slitsomt.

 

Og min eks var en sann manipulerende fyr så jeg er livredd for å falle i den fellen igjen....og i utgangspunktet har man jo ikke peiling på hva den andre personen vil, samma hvor mye pent han legger i meldingene sine.

 

Det er bare det at denne fyren virker ganske ålreit og har ikke lagt skjul på noen ting. Er åpen på at hva han vil og ikke vil og har ikke lovt meg et gram av noe fast forhold. Så sånn sett har han vært korrekt.

 

Nei, ikke lett dette. Men bestemt meg nå....jeg lar han ta kontakt neste gang så får vi se hvor det bærer. Orker ikke denne ventingen noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI

Men burde jeg konfrontere han med det, på en snill måte uten å kreve noe annet av han enn at han er ærlig så jeg vet hva jeg har å "hanskes med"?

 

Eller er ikke det noe vits....burde jeg heller bare roe ned litt og se hva som skjer fra hans side?

 

Og jeg ser hva dere mener og tenker at dere sikkert har rett, men tillater ikke meg selv å skjære alle over en kam ennå og si at han er sånn og sånn pga oppførselen.

 

Har nettdatet noen andre og vet med meg selv at noen av de sjarmerte meg i senk uten at jeg ga etter med en gang, mens andre ikke gjorde det men jeg chattet mye med de også uten at jeg egentlig så for meg oss sammen. Man kan jo tenke sånn også at noen faktisk holder igjen mye i begynnelsen for så å se hvor det fører an....eller er jeg helt på bærtur?

 

Konfrontere ham?!! Du skal da aldeles ikke konfrontere en fyr med at han ikke er interessert.

La ham være i fred. Hvis han er interessert så tar han kontakt. Hvis ikke så går du videre med hevet hodet uten å ha innrømt at du er nesegrus forelsket i fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Men burde jeg konfrontere han med det, på en snill måte uten å kreve noe annet av han enn at han er ærlig så jeg vet hva jeg har å "hanskes med"?

 

Eller er ikke det noe vits....burde jeg heller bare roe ned litt og se hva som skjer fra hans side?

 

Og jeg ser hva dere mener og tenker at dere sikkert har rett, men tillater ikke meg selv å skjære alle over en kam ennå og si at han er sånn og sånn pga oppførselen.

 

Har nettdatet noen andre og vet med meg selv at noen av de sjarmerte meg i senk uten at jeg ga etter med en gang, mens andre ikke gjorde det men jeg chattet mye med de også uten at jeg egentlig så for meg oss sammen. Man kan jo tenke sånn også at noen faktisk holder igjen mye i begynnelsen for så å se hvor det fører an....eller er jeg helt på bærtur?

 

Konfrontere ham?!! Du skal da aldeles ikke konfrontere en fyr med at han ikke er interessert.

La ham være i fred. Hvis han er interessert så tar han kontakt. Hvis ikke så går du videre med hevet hodet uten å ha innrømt at du er nesegrus forelsket i fyren.

 

HI....takk, skal gjøre akkurat dette. Herregud...skjønner at jeg driver og tråler etter fyren uten å vite om jeg får napp. Det kan heller han gjøre.

 

Takk for konstruktive svar alle sammen, det hjalp meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Så da gjør jeg det....noen dager nå uten kontakt så får vi se. Jeg vet jo at det er sant at om han er interessert så tar han kontakt....det sier seg jo selv.

 

Men jeg kommer til å være ganske perpleks om han så tar kontakt...for da viser han jo litt initiativ, men det behøver jo fremdeles ikke bety noenting...

 

Hadde vært like greit om det hadde dødd hen her og nå så slipper jeg alt dette "maset"...hehe....noen ganger er det greiere å være singel...right?

Vet ikke helt om jeg er den rette personen å svare på det :) men personlig elsker jeg singel livet. Dessuten, hvis du har vært sammen med en manipulerende person så er det fint med alenetid også? Vet ikke helt hvor lenge du har vært singel, men jeg har vært singel nå i 2-3 år og trives godt. X'en min var ikke noe særlig manipulerende, men jeg og han følte at vi mistet oss selv som person og viste ikke lenger hvem vi var eller hva vi ville. Derfor av den grunn at jeg vil være singel. Kanskje det vil hjelpe for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Så da gjør jeg det....noen dager nå uten kontakt så får vi se. Jeg vet jo at det er sant at om han er interessert så tar han kontakt....det sier seg jo selv.

 

Men jeg kommer til å være ganske perpleks om han så tar kontakt...for da viser han jo litt initiativ, men det behøver jo fremdeles ikke bety noenting...

 

Hadde vært like greit om det hadde dødd hen her og nå så slipper jeg alt dette "maset"...hehe....noen ganger er det greiere å være singel...right?

Vet ikke helt om jeg er den rette personen å svare på det :) men personlig elsker jeg singel livet. Dessuten, hvis du har vært sammen med en manipulerende person så er det fint med alenetid også? Vet ikke helt hvor lenge du har vært singel, men jeg har vært singel nå i 2-3 år og trives godt. X'en min var ikke noe særlig manipulerende, men jeg og han følte at vi mistet oss selv som person og viste ikke lenger hvem vi var eller hva vi ville. Derfor av den grunn at jeg vil være singel. Kanskje det vil hjelpe for deg også?

 

HI....ja, det var egentlig planen min også...å være singel. Og så kom jeg i kontakt med denne fyren og det var et eller annet jeg falt for sånn med en gang.

 

Men jeg er på vei ned mot jorda igjen nå, skjønner at jeg var litt oppe i skyene for ingenting. Satser nå på at det som skjer det skjer, og om ikke så var det ingenting å hente der.

 

Men noen ganger føler jeg meg litt unormal fordi jeg ikke dater og ikke har sex...onenightstands gir meg ikke noe og da må man jo være i et forhold. Men meg om det.....kan jo jobbe med den holdningen også;)...som med mye annet! Har kun vært singel ett års tid og har jo ingen hast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...