Gå til innhold

Gode råd bæresele på reise?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal reise bort med jenta mi på 7 mnd. Vi skal med fly og har denne gangen bestilt billett som gjør at vi må ta flybuss pga tidspunkt så kan ikke samboer kjøre oss (han er på jobb) men nå begynner jeg nesten å angre meg! Tenkte at det går vel greit å ta jenta i bæreselen. Har bært henne en del inne men ikke prøvd så mye ute. I dag gikk vi bare med søpla for å prøve, for det første er jakken min så stor og tykk at jeg tror det kan være lurt å kle seg litt tynnere når jeg skal dra? følte nesten ikke jeg greide å bevege meg. For det andre så var det littegranne vind, jeg brukte hetta hennes og meg selv for å skjerme, men selv om det blåste så lite og jeg passet godt på så virket det som hun strevde med pusten, uff veldig ekkelt selv om vi bare var ute i 3 min.

 

Begynner å lure på om jeg har tatt meg vann over hodet her..skal jo ha med bagasje også, tenkte en trillekoffert, men kanskje er det lurere med sekk? det er ikke lange turen til buss-stoppen (5 min å gå) og så bytte over på flybuss og så er vi på flyplassen. Men jeg ser litt mørkt på dette nå :( Noen som har reist mye som kan gi meg litt tips? Eller om jeg bør droppe dette?

 

Gruer meg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir ikke noe problem. Kan ikke skjønne at hun skal slite med å puste pga bæreselen (du må la hodet hennes være i friluft, men det skjønner du sikkert)

Ryggsekk er fint for å ha hendene fri generelt sett, men det er spesialbagasje om du skal sende den.

 

Vi har vært mye ute med bæresele, også over lengre tid, og det har ikke vært noe problem. Pass på å kle godt på beina til den lille, siden de henger utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå HELT fint :) Bare ikke stress du, så er jeg sikker på at dere får en finfin tur :) Ta trillekoffert, så får du mindre å bære på. Litt usikker på hvordan du gjorde det, men er veldig greit å ha selen innenfor jakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var pga hun fikk vind i ansiktet regner jeg med, hun gispet liksom til uansett hvor godt jeg prøvde å gå slik at vinden kom i ryggen, eller holde hetten som skjerm. Skal kle beina godt ja. Uff hadde trodd dette skulle bli så lettvint men føltes veldig slitsomt å ha henne så tett på, mulig det var fordi jeg hadde så tykk jakke selv at jeg følte jeg ikke greide å bevege meg så godt, og virket ikke som hun trivdes så godt heller, redd for at det blir hylende baby hele veien

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt på å ha jakken utenfor, det var lurt, da kan jeg jo vindskjerme henne med den også evt :) Ellers så får jeg kle meg litt mindre, blir jo lite utetid egentlig, men er jo tross alt vinter. Veldig usikker på hvor mye klær hun skal ha på også, blir så varm av å bli bært, men skal tross alt være ute i kulda. Tror det blir koffert ja, skal være borte en stund så må ha med litt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bæreselen henger hun jo inntil deg og hører pulsen din, dette er jo beroligende for babyer, så hvis du klarer å ikke stresse er jeg sikker på at det blir en fin tur :) Ta heller en lettere jakke og pakk ned den store, blir bare varmt og kjasete med så mye klær på turen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi må øve litt mer, kanskje gå en tur på butikken i morgen bare for å prøve, eller gå til buss-stoppen og tilbake kanskje, da skal jeg ta på en tynnere jakke :) Hvis det er mer som er lurt så kom gjerne med det. Skal ha smokken i sånn smokkesnor og må vel antagelig ha med en liten stelleveske til bruk på turen, men den tenker jeg å ha over skulderen og hengende på ryggen. Hvis det ikke blir lurere med liten ryggsekk?Ja må prøve å ikke stresse, lettere sagt enn gjort ;) Tenker også på at det antagelig blir i sovetid og at hun kanskje blir grinete, eller pleier de å sovne i bæreselen? ser ikke for meg at hun her greier det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå bra!!!

 

Angåendes ryggsekk som spesialbagasje - stemmer ikke det. Jeg har reiset mye med store ryggsekker. Det er ikke spesialbagasje.

 

Men trillekoffert er best for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr her sover kjempegodt i selen, gjort det hele tiden egentlig, og nå er han 15 mnd... På min sele er det en liten oppbevaringslomme med plass til litt småtteri, kjekt med ekstra smokk, smoothiepose og sånt lett tilgjengelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe på hjelp fra folk rundt meg hvis det blir helt krise. Og hvis det skulle bli maange minus og mye vind får jeg heller bare satse på taxi til flybussen så slipper jeg helt å være ute med henne. Tenke løsninger og ikke kriser... hehe, ikke lett for meg :P Tror vi skal øve litt hver dag til vi reiser med korte turer ut i bæresele, så blir både hun og jeg mere vant :) Oi håper forresten det er barnesete på flybussen!? Det har jeg ikke tenkt på, må sjekke! L-83 er din lett å legge ellers også? Ser liksom ikke helt for meg at jenta mi bare sovner når hun er "oppreist" men hvem vet!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett og lett... Pleier å gå greit etter litt om og men... Når han var så liten som din sovnet han mye bedre i sele enn i vogn og seng for å si det sånn. Tror forsten de fleste flybusser pleier å ha sete, men er jo vanskelig å vite om det kommer til å være flere barn med da... Prøv å ha henne i selen inne når du går rundt og pusler, og også når det er soverom, så finner du jo fort ut om det funker, samtidig som hun blir mer vant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å bære henne i bæresele inne, men ikke så lenge i gangen ettersom hun begynner å sutre etter en stund, men kanskje jeg skal prøve å fortsette likevel og se om hun sovner. Håper også på at ute er det jo mye hun kan se på og at det kanskje holder interessen hennes slik at hun ikke blir så raskt lei. Takk for tips! :) HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...