Gå til innhold

Bilsyk toåring.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille toåring blir bilsyk på lengre turer.

Har ikke så lyst å snu setet heller, han sitter fortsatt bakovervendt.

 

Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Kjærringråd ol? Skal kjøre 2x ca 8 timer om en mnd med kun meg og barna i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mange råd, bare min dypeste medfølelse...;-) Reisesyketabletter, hyppige pauser, og ikke noe godteri eller dvd-titting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi melk, brus eller godteri før reise.

 

Et gammelt kjerringråd som funket på oss søsknene var å ha plaster på navlen. Husker ikke hvorfor det skulle hjelpe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, plaster på navlen må vel være psykisk?

Får prøve med reisesyketabletter, har egentlig tenkt at han er for liten til det, men han er kanskje ikke det likevel ;)

 

Jeg gjorde nok alt feil sist, og ga han sjokomelk og cookies... :/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Ingefær er kvalmedempende, men smaker jo litt spesielt... Du kan prøve å ha noen skiver ingefær i kokende vann, la trekke en 5-10 min og avkjøle. Ha på flaske og la han drikke noen slurker innimellom i bilen.

Husker vi fikk en kvast med persille i en snor rundt halsen av mormor når vi skulle ut og kjøre. Det hadde hun lært at var en god kur mot bilsyke. Ble heller aldri bilsyk jeg da, så kanskje det funket ;)

Ellers er det de sjøsykearmbåndene, men aner ikke om de lager sånne for toåringer. Og bilsyketabletter, men der ville jeg hørt med lege eller apotek først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisesyketabletter, tilgang på vann, lufteturer.

Jeg ble ekstremt bilsyk som barn, reisesyketabletter hjalp ikke. Selv en 5-minutters biltur gjorde meg grønn og sengeliggende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også en 2 åring som ble bilsjuk, både på korte og lengre turer. Men vi kjøpte reisesjuketablettene Postafen på apoteket, egentlig skal de ikke gis til barn under 6 år, men hun var på apoteket sa det var greit så lenge vi ga 1/4 tablett. Funker heilt flott for oss, og hun har aldri blitt bilsjuk etter at vi begynte med disse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal gå fint med en kvart reisesyketablett. Det ble en HELT annen opplevelse å kjøre bil, da vi begynte å gi eldste reisesyketabletter i 2-års alderen. Før det spydde hun som regel i løpet av 10-15 minutter, helt fra hun bare var 5-6 måneder gammel. Den som sier at babyer ikke blir bilsyke kan gå og ta seg en bolle...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...