Gå til innhold

Så vanvittig sjalu og mistenksom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ursj.På min manns forrige jobb, jobbet han nesten kun med kvinner. Masse pene hyggelige, som jeg syntest han hadde en alltfor flørtete undertone med. Uten at jeg vet helt hva jeg skal ligge fingeren på. Alltid når jeg kom inn i butikken skulte damene på meg, og ventet til jeg gikk for å gå bort å prate med han igjen.

Nå har han ny jobb, 50/50 mannlige og kvinnelige kolleger. Yes tenkte jeg, nå slipper jeg å være så himla sjalu.

Men neida. Han får opplæring av en dame som han selv har uttalt at er "grisedeilig".

Han hadde skrevet en del mld med henne på kvelden etter jobb. Bare sånn: hvordan gikk det på veien hjem(det var en mannlig kollega som også jobber der, som kjørte henne, og han skulle visst tenne lys osv i bilen for å gjøre det romantisk:S), Hva gjør du på, hun sender mld av hvordan hun har tenkt å fikse håret med bilder osv.

Men det var uskyldige mld, selv om jeg synes det var en rimelig flørtete tone der også bla at han anntydet at hun var deilig.

jeg synes det er jævlig spesiellt og sende slike mld med kollegaene sine fra hennes og hans side.

Ja snakket med han om dette, og han sa at jeg var helt tullete som trodde det lå noe mer i det.- Ja jeg tullete i hodet for tiden. Innbiller meg allslags.

Forholdet har vert dårlig, og jeg er gravid med 3 mann. Så sikkert en del hormoner på gang.

Han er så og si aldri på byen, eller hos kompiser, kommer alltid hjem til oss.

Så her i går at han hadde slettet alle mld fra henne på tlf, utenom en hun hadde sendt dagen før ang passord og brukernavn på en data. Synes egentlig det er rart, siden min mann sa hun skulle på ferie i 2 uker :S

Blir så sliten av meg selv!

Kan ikke noen be meg ta meg i sammen?hehe..

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Ta deg sammen og vær glad for det du har.

Skrevet

Først av alt, så tror jeg ikke at han har slettet mld fordi at det var noe du ikke skulle se, men heller det at han ikke ville høre mas om mldene.. Er jo ikke rart at han beholder en mld med brukernavn og passord, det sier seg jo selv.

Jeg hadde faktisk blitt sur om min mann skrev slike mld med ei dame, greit at de kan være venner å sende normale mld, men det er allikavel noe som skurrer, og det krysser en liten strek. Hadde blitt sur selv og. Ikke rart at du er sjalu.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg syns egentlig at det er mannen din som skal ta seg sammen, jeg da..... Klart at man kan være venner på tvers av kjønnene, det har jeg erfart selv, men hvis meldingene er flørtete og mannen syns at dama er "grisedeilig" (skikkelig harry uttrykk btw), syns jeg at dette er på grensen til hva jeg hadde syns var ok......

Og jeg anser IKKE meg selv for å være særlig sjalu av meg i det hele......

Skrevet

Hvordan klarer du å leve med en mann som kaller andre damer for grisedeilige? Har han ingen resepekt for deg?? Finn deg en ordentlig mann!! Hadde mannen min sagt noe sånt hadde det vært det siste han sa til meg! Herregud så mange damer her inne på bim som gidder å dele mannen sin på den måten med andre! Arrrrg..... Du skal ikke skjerpe deg!! Det er det HAN som skal!!!!

Gjest Løvemusene
Skrevet

Du er helt normal som reagerer på dette! Signerer heartbroken.

Gjest Antarctica
Skrevet

Umodent fjols av en mann, han burde kunne ta hensyn og passe kjeften sin. Hvis min samboer "dyrka" andre damebekjentskaper på den måten (uttalte seg om utseendet hennes, drev aktiv sms-pludring om helt usaklinge ting) ville jeg ha sagt til han at jeg syns det var en utilbørlig måte å være "venn" med en dame på.

Skrevet

Det er han som er dust, ikke du. Det er forsåvidt greit å ha venner av motsatt kjønn, men ikke å holde på slik mannen din gjør; det er å gå over en grense.

Skrevet

Jeg syns egentlig at det er mannen din som skal ta seg sammen, jeg da..... Klart at man kan være venner på tvers av kjønnene, det har jeg erfart selv, men hvis meldingene er flørtete og mannen syns at dama er "grisedeilig" (skikkelig harry uttrykk btw), syns jeg at dette er på grensen til hva jeg hadde syns var ok......

Og jeg anser IKKE meg selv for å være særlig sjalu av meg i det hele......

Signerer. Man sier ikke til sin gravide kone at ei kvinnelig kollega er "grisedeilig" (wtf, er han 14 år eller?), og attpåtil mottar og sender meldinger om hvordan hun har pyntet seg osv, bilder av oppsatt hår og lignende. Det er ikke du som skal ta deg sammen.

Skrevet

Ta deg sammen og vær glad for det du har.

det sier du fordi du mener at hun ikke kan få noe bedre? I såfall hvorfor?

Skrevet

Ja det var altså hun som lurte på passordet og brukernavnet til dataen. Derfor jeg synes det var rart siden hun skulle ha ferie 2 uker.

Hm skal jeg konfrontere han med dette og tro?

Ursj ja dette gjorde jo ikke saken noe bedre, nå ble jeg bare enda mer sjalu og forbanna kjenner jeg. Og det som er det vanskeligste er jo at de jobber samme vakt hver dag!

Er jo ikke noe jeg kan gjøre med det heller.Men kunne godt likt å tatt en prat med den kjerringa ja!hehe

HI

Skrevet

Men etter utbåsningen min forrige gang jeg akuratt hadde fått nyss om disse mld, Sa han at ja-han syntes hun var veldig fin- og jeg hadde blitt mer sjalu hadde jeg sett henne. men at hun ikke var noe for han, hun var alltfor dollete og lav, og hadde for mange gutter som siklet etter henne. OK, det var det beste han kom opp med.

HI

Skrevet

Forstår deg godt hi. Han høres umoden ut. En mann som knakhe ikke ligger med andre. Men som synes det er herlig å meske rundt med damer, flørte, skape kjemi og synes dette er deilig.

Verre enn de som er utro nesten.

Skrevet

Hvorfor driver du å sjekker din manns telefon hele tiden?

Jeg hadde blitt gal om noen hadde gjort det mot meg. Tonen mellom to personer avhenger av mye, men det er aldri lett for en utenforstående å tolke dette.

Spar det selv masse sjalusi ved å ikke drive å sjekke hele tiden.

Han mener åpenbart han ikke har noe å skjule siden han lar deg holde på med den sjekkinga. Du bare bygger oppunder din egen sjalusi og legger sikker mer i meldingen enn det som er fakta siden du hverken kjenner dama eller har vært tilstede.

Skrevet

Jeg reagerer også på at han sier at hun ikke er noe for han. Hva mener han med det. Det høres jo nesten ut som en kommentar en singel mann kommer med til sin kamerat. Han er jo sammen med deg så da skal ingen andre være noe for han.

Hvis en mann sender meldinger til en kvinnelig kollega så bør det dreie som om jobb . Det er ganske ufint mot deg å sende svada meldinger om hva hun driver med og om det gikk fint med hjemturen osv.

Jeg hadde spurt han rett ut om han er sikker på at det er deg han vil ha. Spør også om hva han vil oppnå med å sende henne slike meldinger.

Gjest Siklerotte
Skrevet

det sier du fordi du mener at hun ikke kan få noe bedre? I såfall hvorfor?

Det fins som regel alltid noe bedre hvis man skal lete etter feil. Ser ikke problemet med at mannen har uttalt til sin kone at han synes at en på jobb er pen. Kanskje uheldig ordvalg med "grisedeilig", men uansett. Det er et ord, en mening.

Og så lever jeg av den oppfatning at mannen er voksen nok til å selv avgjøre om han vil sende meldinger til kolleger, og at basert på det innholdet hovedinnlegger sier at meldingene har, er de rimelig uskyldige.

Han er aldri ute med kompiser eller på byen, han er stort sett hjemme. Han er ikke utro, og han prioriterer kone og (snart) tre barn. Vet ikke hva hun er ute etter som er så mye bedre.

Skrevet

Mange menn blir crap når dama er bundet med flere barn og i tillegg er gravid. De blir veldig trygge og tror med ett de er den eneste attraktive bien på blomsten. Og dama er helt ute av markedet.

Min var slik.

Men med en gang sistemann kom ut og menn fortsatt snudde seg etter meg så får han fortsatt netvebæsj om jeg tar en tur ut.

Men når jeg var gravid dro han mer ut enn vanlig. For han visste jeg ikke kom til å gjøre det.

Utrolig teit tankegang som vitner om lavt kvinnesyn.

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna og forventet at han hadde avsluttet kontakten med henne og kun snakket med henne på jobb og om jobbting på telefonen.

Kjæresten min var sånn før at han kunne kommentere at jenter var grisedeilige (var ikke måte på hvor mye fint han sa om andre), men jeg sa klart fra hva jeg mente om det og han har roa seg en del. Kommer en og annen kommentar, men er ikke like ille som før.

Det er respektløst overfor deg å sende meldinger til henne og kommentere utseende hennes når dere er i et forhold.

Si fra hva du føler. Spør han om han hadde syns det var greit om du sendte meldinger med hunken på jobben og fortalte han at han var grisekjekk osv.

Skrevet

Mange menn blir crap når dama er bundet med flere barn og i tillegg er gravid. De blir veldig trygge og tror med ett de er den eneste attraktive bien på blomsten. Og dama er helt ute av markedet.

Min var slik.

Men med en gang sistemann kom ut og menn fortsatt snudde seg etter meg så får han fortsatt netvebæsj om jeg tar en tur ut.

Men når jeg var gravid dro han mer ut enn vanlig. For han visste jeg ikke kom til å gjøre det.

Utrolig teit tankegang som vitner om lavt kvinnesyn.

Ja.. og patetisk av damer her inne å mene at så lenge mannen ikke er utro, kan han si og gjøre akkurat det han vil. Har hatt to ekser som var slik som HI sin mann i begynnelsen. det ble bare verre. Eks nr 2 (ikke barnefar) begynte med å kommentere hvor deilige damene i musikkvideoer var, så hvor fin eksen hans var, småflørtet med venninnene mine osv (selv om han aldri har vært utro). Man sier IKKE til dama si at en kollega som man omgås hver dag er "grisedeilig". det er vel DET som er problemet til HI, ikke kun meldinger. Når en mann sier til kona si at kollegaen hans er grisedeilig, og attpåtil mottar bilder av henne med fokus på hennes utseende, er det mangel på respekt overfor kona. du kan gjerne diskutere deilige damer med kompiser, men hva i faen er poenget med å diskutere det med kona???

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna og forventet at han hadde avsluttet kontakten med henne og kun snakket med henne på jobb og om jobbting på telefonen.

Kjæresten min var sånn før at han kunne kommentere at jenter var grisedeilige (var ikke måte på hvor mye fint han sa om andre), men jeg sa klart fra hva jeg mente om det og han har roa seg en del. Kommer en og annen kommentar, men er ikke like ille som før.

Det er respektløst overfor deg å sende meldinger til henne og kommentere utseende hennes når dere er i et forhold.

Si fra hva du føler. Spør han om han hadde syns det var greit om du sendte meldinger med hunken på jobben og fortalte han at han var grisekjekk osv.

det ser ut som HI ikke mottar slike kommentarer selv (at hun er grisedeilig, at han er interessert i hvordan håret hennes er satt opp): Jeg hadde også blitt skikkelig såret! Man pleier sitt eget forhold FøRST, før man går og kikker på andre.

Skrevet

Kvinnesyn og likeverd er et synkende skip i vesten.

Det vi oppnådde på 70 og 80-tallet er snart borte.

Vi er mer likestilt. Men har mistet verdien.

Jeg kjørte et strekk på 2 km i går og fikk da sett 7 nakne kvinner på diverse store plakater spredt rundt om. Ikke en fuckings avkledd mann. Jævla menn! Skal vi få silikon i trynet hvor enn vi snur oss så er det på tide en del hetrofile hunker flekker ræv i massemedia snart og. Men det liker vel ikke maktsyke menn.

Det er menn som styrer verden. Slik har det alltid vært.

Skrevet

Men etter utbåsningen min forrige gang jeg akuratt hadde fått nyss om disse mld, Sa han at ja-han syntes hun var veldig fin- og jeg hadde blitt mer sjalu hadde jeg sett henne. men at hun ikke var noe for han, hun var alltfor dollete og lav, og hadde for mange gutter som siklet etter henne. OK, det var det beste han kom opp med.

HI

WHAT? Herregud, hva er dette for en mann?? For en latterlig ting å si!! Skulle dette liksom gjøre deg mindre usikker på hans agenda? Hun er for lav og har for mange beilere, dette var det beste han kunne komme opp med, som du sier??

Skrevet

HI

WHAT? Herregud, hva er dette for en mann?? For en latterlig ting å si!! Skulle dette liksom gjøre deg mindre usikker på hans agenda? Hun er for lav og har for mange beilere, dette var det beste han kunne komme opp med, som du sier??

Dette er en mannsjåvinists unnskyldninger for å ha driti på draget. Han er så hjernevaska at han prøver å bryte deg ned og få deg til å tro at du ER mindre fin, spennende og populær enn kollegaen, og bør være glad for at han er med deg, istedet for henne. Fysj!!

Skrevet

OKi kommer med en liten oppdatering. Han hadde som sagt slettet alle mld fra henne sporadisk ettersom han får dem. Sikkert for å unngå at jeg blir mistenksom. Spurte han om det, og han sa han hadde slettet de fordi det ikke var vits å ha mld fra henne på tlf. Men alle andres mld- de beholder han.

Såg på loggen på tlf hans at han hadde send mld til henne halv 1 i natt. Spurte hva det gjaldt.. Nei han kunne ikke huske det-sikkert noe jobb greier.

Arg.

Er dette noe å bekymre seg for? hvordan reagere på dette?

Hun hadde ikke vert trondhjem heller slik han sa at hun skulle 2 uker. For på lørdag var hun på jobb igjen.

Jeg blir sliten av dette. Er det noe å tenke på synes dere?eller skal jeg lukke øynene for dette?

HI

Gjest Husfrua
Skrevet

hmm...tror ikke jeg ville latt det ligge altså. Jeg var utro mot min forrige samboer i flere år med en jeg jobbet sammen med,og jeg kom med sånne unnskyldninger hele tiden og slettet meldinger fra bare han. Mener ikke å være ekkel ved å skrive slikt,men det høres ikke bra ut. Jeg er ikke stolt over hva jeg gjorde mot min eks uansett hvor slem og skadd han var,men det er utrolig lett å være utro! jeg ble en mester i å skjule spor ,finne på unnskyldninger og skape avtaler som ikke fantes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...