Gå til innhold

Din beste brødoppskrift?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har en brødoppskrift å dele? Som gir saftige brød som ikke smuldrer? Synes aldri jeg får til å bake brød! Nå har jeg googlet meg til at det som antagelig smuldrer brødet er at jeg tilsetter for mye mel..men hvordan skal jeg ellers få bakt dem ut hvis de skal være så klissete?? Har så lyst å få til å bake et godt brød som ikke blir tørt etter en time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å la det være klissete det ;) Deigen skal akkurat slippe bollen selv om den blir fryktelig seig å bake ut. Kjøkkenmaskin?

 

Ellers er jeg veldig glad i fibramelblandingen til møllerens. Det blir gode brød ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men får du til å bake ut når det bare klisser seg til fingrene? umulig å elte og å forme brød? har dessverre ikke kjøkkenmaskin :/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en brødoppskrift å dele? Som gir saftige brød som ikke smuldrer? Synes aldri jeg får til å bake brød! Nå har jeg googlet meg til at det som antagelig smuldrer brødet er at jeg tilsetter for mye mel..men hvordan skal jeg ellers få bakt dem ut hvis de skal være så klissete?? Har så lyst å få til å bake et godt brød som ikke blir tørt etter en time..

 

 

Ikke la deigen bli for hard og ha en halv dl olje pr 10 dl mel, heve lenge og godt 2 ganger. Siste gangen, etter at du har satt til heving i brødformen kan du heve i ovnen på 40 grader i ca 40 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ha en brødform fordi du da ikke trenger å forme brødet. Du elter godt med maskin eller en sleiv og heller brøddeigen i en smurt form. Den skal være klissete - i alle fall på grove brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...