Gå til innhold

Bortvisning fra skolen ved mobbing?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min har blitt mobbet av en gutt i klassen i flere år. Før vinterferien hadde jeg møte med rektor. Etter dette møtet hadde denne gutten mobbet veldig. Datteren min fikk da tilbud om å gå hjem. Vart rimelig irritert. Hvorfor ikke sende mobberen hjem?

I klassen til min nest eldste datter har det vert endel mobbing den siste mnd. Har vert møte med alle. Tiltaket der var at om noen mobber blir de sendt hjem.

Hvorfor kan ikke den regelen gjelde for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

For en idiot av en rektor. Skolen har ansvar for at det skal være ålreit å være der for alle, og det betyr ikke at noen skal gå hjem når miljøet blir for jævlig. Da har man jo tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der syntes jeg høres helt merkelig ut. datteren din som blir mobbet kan gå hjem mens mobberen blir igjen på skolen?

 

Ta det opp med rektor i dag, sånn skal det ikke være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Egentlig burde jo ingen sendes hjem, ikke mobberne heller. Da lærer de jo bare at bonusen for å være slem er en fridag! Tvert imot burde hele skolen jobbe med holdninger og hvordan det er lov å oppføre seg mot hverandre. Det er skoleplikt i Norge, og de er henvist til å befinne seg der i store deler av sitt våkne liv. Da må de bli veileda slik at de kan ha en god tone med alle, slik at skolen blir et bra sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik det er i Norge i dag - folk synes sååå synd på mobberen, han har det sikkert ikke noe bra med seg selv, sikkert vanskelig hjemme, en diagnose, og folk må vise toleranse og forståelse. Mens mobbeofre blir rådet til å ikke bry seg om mobbingen, ENDRE SEG (!!) slik at de blir likt alle andre (hvis de blir mobbet grunnet klær/utseende/meninger osv), og må gå for lut og kaldt vann. Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hjelper ikke snakk og tiltak. Bedre å sende han hjem. Istedenfor å ødelegge datteren min. Jepp, jeg er blitt rimelig kald og kynisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Her hjelper ikke snakk og tiltak. Bedre å sende han hjem. Istedenfor å ødelegge datteren min. Jepp, jeg er blitt rimelig kald og kynisk.

 

De har IKKE rett til å nekte datteren din undervisning ved å sende henne hjem. Jeg hadde truet med å gå til avisen og anmelde forholdet til politiet. Ikke bare at datteren din ikke får beskyttelse mot mobberen, men hun blir fratatt den obligatoriske undervisningen i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjelper ikke snakk og tiltak. Bedre å sende han hjem. Istedenfor å ødelegge datteren min. Jepp, jeg er blitt rimelig kald og kynisk.

 

De har IKKE rett til å nekte datteren din undervisning ved å sende henne hjem. Jeg hadde truet med å gå til avisen og anmelde forholdet til politiet. Ikke bare at datteren din ikke får beskyttelse mot mobberen, men hun blir fratatt den obligatoriske undervisningen i tillegg!

 

De nekter henne ikke undervisning akkurat. De lurte på om hun ville hjem, iden hun selvsagt blir lei seg.

Blir nok annmeldelse iløpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Her hjelper ikke snakk og tiltak. Bedre å sende han hjem. Istedenfor å ødelegge datteren min. Jepp, jeg er blitt rimelig kald og kynisk.

 

Da lærer man bare de andre ungene at man får fri hvia man er stor i kjeften... Så vil flere prøve det samme. Ikke lurt. Han må lære å holde ut på skolen uten å plage andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...