netrom Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Vi er to voksne og tre barn som drar om en mnd. Noen som vet hvordan det er med folk der i mars? Bestilte gjennom sembo og fikk bra med rabatter siden vi bestilte tidelig. Drar før 25.3, da vår minste blir 3. Hun er da gratis passasjer:) Det store sp. er hva som er best å gjøre på flyplassen (CDg), skal man ta tog, drosje eller bussene som går rett til parken? Første gang vi er ute på flytur med barna, jeg liker ikke og fly. Men hva gjør man ikke for barna:) Er det vanskelig og finne frem, eller er det bare å ha tungen rett i munn så går det bra? Jeg ser for meg at det enkleste er å ta buss, men da igjen usikker på trafikken. Flyet tilbake går 20.30 og må vel da være der noen timer før? Vil vel si at vi må dra ca 16 fra parken, da er det vel trafikk der som inni Oslo på den tiden:) Ellers noen som har noen gode tips? Overlever jeg flyturen skal dette bli knall:)
PRobert Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Skal dere fly ned uten overnatting noe sted? Det tror jeg kan bli veldig slitsomt... Tror jeg hadde gått for taxi da, for comforten.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Det hørtes virkelig kjempeslitsomt ut! Jeg var de da jeg var 16, morsomt var det. Usikker på hvor mye som er passende for de minste. Uansett - hadde det ikke vært lurt å legge inn minst en overnatting? Dere er tross alt i Paris, og det kan være hyggelig å se litt. Man får jo ikke gått på museer og slikt med ungene, men det å ha litt ro, kjenne at man er på en miniferie. Jeg ville helt klart ha lagt inn en overnatting den kvelden dere har vært i parken. Man må jo ikke velge det megadyre eventyrslottet av et hotell som ligger ved selve parken... Men til ditt spm: det er et stykke fra flyplassen til parken. Tog, hvis taxi blir for dyrt.
netrom Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2012 he he, ser jeg glemte og skrive at vi skal være der i fra søn til tors:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Skal dere til Disneyland samme dag som dere kommer? Hadde kanskje vært best å gjøre det dagen etter, man er som regel litt sliten etter en reise, og dere har vel med dere ting, og da er det vel ikke helt lurt å dra rett til parken? Jeg hadde valgt taxi, men tog er også et fint alternativ. Kan være mye rush, det unngår du hvis du tar tog. Hvis flyet går 20.30 bør dere være på flyplassen ca. to timer før, da har dere god tid. Er vel ikke noe poeng i å forlate parken kl. 16.00 hvis dere ikke har noe dere skal rekke. Regner med at dere ikke drar i parken den dagen dere kommer, eller den dagen dere skal dra. Da kan dere jo nyte dagen der.
Rosepus™ Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Vi tok drosje inn til Paris for 4 år siden, kosta 45 euro, men prisen har sikkert gått opp siden da. Tok toget tilbake, det var billigere og like enkelt. Husker ikke prisen eksakt men... Vi var to da, så mulig det går opp i opp med drosje, siden dere er flere.
netrom Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2012 Tenkte det blir dyrere med drosje, har ikke fått sjekket pris på det. Var vel ca 45 min med buss dit visst jeg fikk med meg riktig. De går hver time, men mulig de stopper innom flere steder før vi er fremme. Vi skal bo på hotell i parken så bussen går og helt frem dit. Vet ikke om vi drar i parken når vi kommer dit, men har hvertfall muligheten. Har tilgang til parken fra vi sjekker inn til vi sjekker ut. New bay port eller noe i den duren heter hotellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå