Gå til innhold

Er det ikke mulig å dra på ferie uten å dra små barn ut av sengen midt på natten?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og om reisetidspunktet er greit ene veien så er det hinsides andre veien.

De tre siste feriene har vi måtte vekke barna mellom 01 og 03.

Jeg synes det er helt forferdelig. Da det kan gå dagevis før både store og små er tilbake til normalen. Jeg blir helt utslitt pga søvnvasker.

 

Sånn! Måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er fullt mulig. Tenker du på sydenferie hvor man flyr tidlig på morgenen?

Når vi skal gjøre det booker vi oss inn på hotell ved flyplassen kvelden før slik at vi kan sove lengst mulig dagen etter. Det er egentlig ganske genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charterturer er ofte sånn.

Det beste er å fikse ting på egenhånd, både flybilletter og hotell. Rimeligere blir det ofte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med det samme. Skal man noe som helst sted fra nordnorge, der man skal vidre fra gardermoen, blir det opp 4 om natta for å nå morgenflyet. Alternativet er å overnatte på gardermoen, men det fordyrer reisen veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi charterturer skal være så billig som mulig,- og "ugunstige tider" er ofte rimeligere for flyselskap og lande/ta-av på. Da det er "død-tid" på flyplasser som uansett har åpent 24/7. Så dette er årsaken her.

 

Ang få det billigere ved og ta rutefly og finne leilighet selv, det har vi prøvd, og det blir IKKE billigere. De billigste turene med fly, igjen på ugunstige tider og fra Gardermoen, så må vi komme oss dit fra Trondheim. Og leiligheter og leie er ofte såpass langt fra flyplass at man må ha leiebil (har man aldir vært på det stedet før er det ikke bara-bare komme på en flyplass og lete opp kollektivtransport til en leilighet i et lite småsted man ikke vet hvor er en gang...) eller kanskje helst en Taxi om man er totalt ukjent. To voksne eller flere voksne par som reisre sammen kan gjerne få det rimeligere enn en chartertur, men en familie med små barn....

 

Så desverre, skal man med charter til "syden" så må man regne med ugunstig flytid til/fra eller begge veier. Men er det et så stort problem, så bør man ikke dra. Vi har reist bare to ganger, men bestemte oss for at det viktigste er og dra HJEM på et ok tidspunkt. Hjemreise er verst, og man kommer hjem til "Hverdagen" og da er det godt og ha kunnet sove til 06 eller 07 hjemreisedagen, og kanskje komme hjem i 17-1800 tida på kvelden. Men turen nedover er "en del av ferien" og derfor ikke noe problem,- for oss. Våre barn var 3 og 7 første året og 4 og 8 i fjor. Men hadde det ødelagt ferien, så hadde vi ikke dratt flere gang. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er mulig. Da vi skulle reise ifjor ba jeg byrået finne en tur etter visse kriterier. Da gikk flyet ca kl 09.00 og tilbaketuren ca kl 10.00 mener jeg. Dette var til Kreta.

Jeg hadde ikke orka å styre med reise natterstid. Da hadde jeg valgt en annen ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...