Gå til innhold

Sende 5 åring som har sprukket trommehinne og som hoster i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun var hjemme hele forrige uke pga feber(virus). Har ikke hatt feber på 3 dager men i går sprakk altså trommehinna. Har kommet ut litt guffe men det ser ut som om det har stoppet å renne nå.

Har hostet ganske mye i natt altså, men hun er i god form nå og har lyst til å gå i bhg. De har ute dag i dag med aking og sånn..kanskje ikke bra for øret det eller?

Prøver å nå legen men det er mandags morgen og opptatt selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ligget med feber i 3 dager naa, og i gaar var jeg feberfri, men er LABGT fra frisk i dag! Og barnehagen er et tøfft sted aa vaere om man ikke er helt bra...

 

Ville ihvertfall gitt henne en dag til hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, hadde nok holdt henne hjemme litt til da ja. Å være såpass ute med sprek trommehinne er ikke så godt for henne.

 

Hva om du heller finner på noe hjemme i dag, baking o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse 07.01-12

Jeg hadde holdt henne hjemme og ringt legen. Selv har jeg sprekt trommehinnen min og det er helt forjævlig vondt. ikke hele tiden men det kommer å går. Selv fikk jeg operert inn en ny en for noen år tilbake . Barn er eksperter på å se friske ut selv om de ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med både bhg og med legen og begge sier at det er helt ok å sende til bhg så lenge allmenntilstanden er bra og hun er feberfri.

Hun er ikke i dårlig form altså, bare hoster og øret gjør ikke vondt lenger. Det sluttet å gjøre vondt med en gang hinnen sprakk. Og jeg sa feil, feberfri i 5 dager, ikke tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men skulle ikke barnet ha medisin for sprukket tromhinne? Det har alltid min fått

Nei, de sa ingenting om det. Hva slags medisin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt henne hjemme og ringt legen. Selv har jeg sprekt trommehinnen min og det er helt forjævlig vondt. ikke hele tiden men det kommer å går. Selv fikk jeg operert inn en ny en for noen år tilbake . Barn er eksperter på å se friske ut selv om de ikke er det.

Min faker ikke friskhet, det er garantert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle ikke barnet ha medisin for sprukket tromhinne? Det har alltid min fått

Nei, de sa ingenting om det. Hva slags medisin da?

 

Aldri hørt om medisin for sprukket trommehinne. Derimot får man medisin i forkant for å unngå at trommehinnen sprekker, men det er ikke alltid det hjelper heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle ikke barnet ha medisin for sprukket tromhinne? Det har alltid min fått

Nei, de sa ingenting om det. Hva slags medisin da?

 

Aldri hørt om medisin for sprukket trommehinne. Derimot får man medisin i forkant for å unngå at trommehinnen sprekker, men det er ikke alltid det hjelper heller.

 

Nei, hun jeg snakket med på legekontoret sa at de aldri skrev ut noe som helst etter at hinnen var sprukket. Det var jo ikke noe å gjøre med det bortsett fra å la den gro noe som kunne ta noen uker. Og når hun samtidig har god allmenntilstand og ikke feber så var visst alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du dratt på jobb om du hadde en sprukket trommehinne og forkjølelse?

 

 

Kan hende at hun hadde hatt godt av e dag til på å slappe av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du dratt på jobb om du hadde en sprukket trommehinne og forkjølelse?

 

 

Kan hende at hun hadde hatt godt av e dag til på å slappe av..

 

Ja, det hadde jeg glatt:) ørene gjør ikke vondt en forkjølelse er ikke akkurat uvanlig på vinteren da. Tenk om alle skulle vært hjemme nå pga forkjølelse liksom.

 

Mener du hun skal være hjemme i en til to uker som er så lang tid trommehinnen trenger for å gro? Når legen mener at hun kan gå i bhg?

 

Hadde jeg trodd at hun hadde hatt behov for å være hjemme så hadde hun vært hjemme. Hun har slappet av hele forrige uke -fredag. Jeg tror hun har godt av å være litt sammen med venner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når lillebror var 2 1/2 år sprakk trommehinna og vi fikk noen dråper til å ha i øret. Nå er han 4 1/2 år og trommehinna sprakk igjen i høst, og det var ikke snakk om å gi noe for det. Den grodde av seg selv, han var bare på kontroll for å se at det gikk som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ta dere en liten tur da?

Du kan jo være med, så kan dere ake en liten stund.

Ring barnehagen, det er sikkert OK.

Da bestemmer du når det er nok, etter hvor kaldt det er.

Og du kan selv sjekke at lua er på plass.

Bare snakk med jenta først, så dere har en skikkelig avtale slik at det ikke blir styr når derer skal.

dere kan jo gjøre noe hyggelig etterpå hjemme? Lage pannekaker, bake, drikke kakao, se en film osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint sende barn i bhg. med sprukket tromhinne. Det er iallfall diverse leger har sagt til meg. (har ørebarn) Men, formen bør jo være rimelig god. Og om det renner mye fra øret og hun tar på det, er det kanskje lurt å vente en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...