Gå til innhold

Hva med sesonginfluensavaksine, den beskytter jo også mot svineinfluensa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva med sesonginfluensavaksine, den beskytter jo også mot svineinfluensa. Er denne også "farlig"? Er det noen som vet om det var selve virusdelen som gjorde svineinfluensavaksinen farlig eller var det noe med tilsettningstoffene? Eller er det ingen som vet. For hvis ingen kan si hva i vaksina som gjør at den ikke er helt bra, så burden en vel ikke tatt med svineinfluensa-delen i den vanlige sesonginfluensavaksinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp. Ingen vet, og ja, de har puttet det i sesongvaksinene. Det vil da si at en her i huset, som har fått sesongvaksiner før fordi han er i risikogruppe, nå ikke kan få den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker... det sies å være "bare" virusdelen, men et familiemedlem ble veldig syk etter å ha tatt sesonginfluensavaksinen i fjor (var da de begynte med svineinfluensavirus i den).

JEG ligger langt unna den vaksinen, men så er jeg heller ikke i noen risikogruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den finnes også i vanlig influensavaksine? Fillen, da har jeg også fått i meg svineriet. Ingen som opplyste meg om det. Føler meg lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...