Gå til innhold

reaksjon etter møte med faren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jenta mi på 6 år har en far som går inn og ut av livet hennes. Han var bort i noen mnd nå sist, og så kom han på besøk i noen timer for noen dager siden. Jeg merka en endring i oppførsel hos henne, og i dag oppdaget jeg at hun har suttet på hjørnet på dynen på nattestid. dette gjorde hun da hun var baby, og opptil ett par år gammel. Er flere år siden jeg så dette sist. Kan dette være en reaksjon på at hun traff pappaen sin igjen?

Jeg tenker at det kanskje frambrakte følelser som gjorde at hun trengte trøst, og trøstet seg ved å sutte på dynen.

 

Er denne teorien helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke helt på jordet :) Her fikk barnet en mye sterkere reaksjon, som dessverre fortsatt henger igjen etter 6mnd... :( Vi merket det mer i oppførselen, at barnet var VELDIG stygg i språkbruk osv, vanskelig med å høre og generelt ekkel oppførsel. Andre barn kan reagere som ditt, så de alle har sin egen måte å vise at de trenger trøst og ro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutting på dynen (eller tommel for den del) er jo gjerne en ubevist handling på natterstid.

Det KAN være møte med faren. Men det kan like gjerne være en drøm, en opplevelse i barnehagen, en ting du har sagt osv.

 

Det KAN jo også være at hun har suttet på dynen flere ganger ellers uten at du har merket det?

 

Jeg ville iallefall ikke lagt for mye i en slik filleting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når det gjelder barn og slike plutselige "vaner", så kan man ikke kalle det en filleting. Absolutt alle reagerer forskjellig. Selvfølgelig kan det være noe annet som ligger bak, men når et barn plutselig starter opp igjen med noe sånn etter så mange år, så er det ikke tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...