Gå til innhold

Mann som bare har jentevenner – er det naturlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann er ikke spesielt sosial av seg. Eller, egentlig fungerer han ganske godt sosialt, men han er bare ikke særlig mye ute blant folk. Han har lite kontakt med venner osv. Og i den grad han har det, er det BARE jenter. Ikke en eneste guttekompis har han. Er ikke det litt spesielt?

 

Hører med til historien at det hovesakelig dreier seg om kolleger og at han jobber på en kvinnedominert arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det er ikke bare folk fra jobb han har kontakt med, men også folk han kjenner fra før, har studert sammen med osv. Men der også: BARE jenter.

 

h.i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste mennene jeg kjenner med bare jentevenner er homofile, de har gutter som kjærester og jenter som venner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste mennene jeg kjenner med bare jentevenner er homofile, de har gutter som kjærester og jenter som venner ;)

 

Vel. Homofil er han ikke. Han har en jente som kjæreste, nemlig meg.

 

h.i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjelpe meg, det hadde jeg syntes var veldig sært. Hvorfor kunne han ikke være med kompisene sine i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bare guttevenner frem til for noen år siden, med noen få unntak (men det var bare i små perioder at jeg hadde en "venninne" noen uker). Har aldri gått overens med jenter og vært utsatt for mobbing osv. Heldigvis traff jeg voksne og snille damer etterhvert og har nå helt normalt venninneliv med vinkvelder og cafebesøk. Men det er altså bare noen få år siden det snudde. Jeg er straks 28. Guttene syntes at jeg var fin, og jentene hatet meg av en eller annen grunn, så da ble det bare sånn. Dessuten har jeg litt andre interesseområder enn klær og mote, så har aldri hatt noe speiselt å prate med andre jenter om heller. Men har jobbet på lakkverksted for bil og makeupartist, så er ikke helt håpløs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare guttevenner frem til for noen år siden, med noen få unntak (men det var bare i små perioder at jeg hadde en "venninne" noen uker). Har aldri gått overens med jenter og vært utsatt for mobbing osv. Heldigvis traff jeg voksne og snille damer etterhvert og har nå helt normalt venninneliv med vinkvelder og cafebesøk. Men det er altså bare noen få år siden det snudde. Jeg er straks 28. Guttene syntes at jeg var fin, og jentene hatet meg av en eller annen grunn, så da ble det bare sånn. Dessuten har jeg litt andre interesseområder enn klær og mote, så har aldri hatt noe speiselt å prate med andre jenter om heller. Men har jobbet på lakkverksted for bil og makeupartist, så er ikke helt håpløs :)

 

Ok. Og på hvilken måte var livshistorien din til hjelp for HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi det går an å ha bare venner av motsatt kjønn, men det kanskje ikke så vanlig som ''blanda drops'', og det derfor ikke trenger å være noe galt i det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare guttevenner frem til for noen år siden, med noen få unntak (men det var bare i små perioder at jeg hadde en "venninne" noen uker). Har aldri gått overens med jenter og vært utsatt for mobbing osv. Heldigvis traff jeg voksne og snille damer etterhvert og har nå helt normalt venninneliv med vinkvelder og cafebesøk. Men det er altså bare noen få år siden det snudde. Jeg er straks 28. Guttene syntes at jeg var fin, og jentene hatet meg av en eller annen grunn, så da ble det bare sånn. Dessuten har jeg litt andre interesseområder enn klær og mote, så har aldri hatt noe speiselt å prate med andre jenter om heller. Men har jobbet på lakkverksted for bil og makeupartist, så er ikke helt håpløs :)

 

Ok. Og på hvilken måte var livshistorien din til hjelp for HI?

 

Ehm... fordi hun er også ei som har venner av motsatt kjønn? Og at det kan være andre grunner til det enn at mannen til HI har lyst på samtlige av sine venninner? Jeg har kun kompiser selv. Har vært mobbet gjennom hele oppveksten, og blir fryst ut med en gang jeg er i jenteselskap. Det gidder jeg ikke. Ikke er jeg noe spesielt pen eller populær heller, heller motsatt, så forstår ikke hvorfor det er slik. Og nei, jeg har ikke lyst på mine kompiser, og så vidt jeg vet, har ikke de lyst på meg heller. Samboer er blitt kjent med kompisene mine og inkludert dem i sin vennekrets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjelpe meg, det hadde jeg syntes var veldig sært. Hvorfor kunne han ikke være med kompisene sine i stedet?

 

Eh... Fordi han ikke har guttekompiser kanskje? Er det ikke nettopp det hi skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hadde vel ganske så mange jentevenner før i tiden. Dette var fordi han var en kjempegod lytter. (lurer på hvorfor han har sluttet med det!) Han var en slik type som de fleste ville ha som venn, og slik var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det at han har jentevenner som er spesielt med HIs mann, men at han ikke har guttevenner. Å ha jentevenner er én ting; å BARE ha jentevenner er noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke det at han har jentevenner som er spesielt med HIs mann, men at han ikke har guttevenner. Å ha jentevenner er én ting; Å BARE ha jentevenner er noe ganske annet.

 

SÅ jeg som har KUN guttevenner - mÅ kutte dem helt ut og tÅle alt mulig dritt fra jenter her omkring for krampaktig Å forsøke Å fÅ jentevenner? Bare fordi jeg er dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det at han har jentevenner som er spesielt med HIs mann, men at han ikke har guttevenner. Å ha jentevenner er én ting; Å BARE ha jentevenner er noe ganske annet.

 

SÅ jeg som har KUN guttevenner - mÅ kutte dem helt ut og tÅle alt mulig dritt fra jenter her omkring for krampaktig Å forsøke Å fÅ jentevenner? Bare fordi jeg er dame?

 

Hæ? Hvor har jeg påstått noe sånt?

 

10:12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det at han har jentevenner som er spesielt med HIs mann, men at han ikke har guttevenner. Å ha jentevenner er én ting; Å BARE ha jentevenner er noe ganske annet.

 

SÅ jeg som har KUN guttevenner - mÅ kutte dem helt ut og tÅle alt mulig dritt fra jenter her omkring for krampaktig Å forsøke Å fÅ jentevenner? Bare fordi jeg er dame?

 

Med den innstillingen der vil du neppe lykkes... (Ett tips: ikke dra alt adrenalinet pÅ en gang, da. Det funker sikkert i et miljø med bare menn, men blant oss hønsa virker det aggressivt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det at han har jentevenner som er spesielt med HIs mann, men at han ikke har guttevenner. Å ha jentevenner er én ting; Å BARE ha jentevenner er noe ganske annet.

 

SÅ jeg som har KUN guttevenner - mÅ kutte dem helt ut og tÅle alt mulig dritt fra jenter her omkring for krampaktig Å forsøke Å fÅ jentevenner? Bare fordi jeg er dame?

 

Med den innstillingen der vil du neppe lykkes... (Ett tips: ikke dra alt adrenalinet pÅ en gang, da. Det funker sikkert i et miljø med bare menn, men blant oss hønsa virker det aggressivt.)

 

Drar aldri "alt adrenalinet" pÅ en gang, har vært ganske hyggelig mot folk hele tiden, men blir dessverre kun kontaktet av damer i omgangskretsen hvis de vil et eller annet som gagner dem, og hvis man inviterer dem pÅ besøk eller ber om gjentjeneste, sÅ fÅr man NEI, de er opptatt og skal noe annet. SÅ trenger de hjelp igjen, og da ringer telefonen. Samtidig som man hører pÅ bygda at man blir baksnakket av de samme damene som man har hjulpet. Ikke rart man er dritt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...