Gå til innhold

Erfaring med cerazette p-piller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg begynte på de for 4-5 mnd siden har jeg vært heldig om jeg har hatt en uke uten blødninger + at jeg har lagt på meg 6 kg. Tilfeldig eller er det pillene tro?

 

Nå slutter jeg på de i et par mnd for å sjekke hva som skjer. Dritt lei!

Kan du anbefale noen andre p-piller til en dame på 36 år som sliter med pms uten p-piller (er egentlig derfor jeg begynte på de)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blødde også konstant på Cerazette og ble et skikkelig troll i humøret, jeg sluttet.

 

Fant du noe som fungerte bedre eller?

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde også konstant på Cerazette og ble et skikkelig troll i humøret, jeg sluttet.

 

Fant du noe som fungerte bedre eller?

hi

 

Steriliserte meg jeg ;)

 

Og det hjelper ikke på pms da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde også konstant på Cerazette og ble et skikkelig troll i humøret, jeg sluttet.

 

Fant du noe som fungerte bedre eller?

hi

 

Steriliserte meg jeg ;)

 

Og det hjelper ikke på pms da....

 

 

He he, nei det var det da:)

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på cerazette i over 6 år uten spesielle bivirkninger. Blødde mye i begynnelsen, men det opphørte etter noen uker.

 

I forhold til vektoppgang er det ikke pillene i seg selv som gjør at du går opp, men mengden mat du spiser. Har du fått økt matlyst etter du begynte på de? Spiser du mer og usunn mat f.eks?

 

Uansett p-piller virker forskjellig fra kropp til kropp. For noen fungerer det bra, for andre ikke. Er du ikke fornøyd, bytter du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg forstår jo at det ikke er pillene i seg selv som gjør at jeg går opp i vekt, men at det er en bivirkning at jeg er blitt litt mer fysen nå enn det jeg var før.

 

ja, jeg sluttet med de i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde også konstant nesten, bare et par dager her og der uten å blø. Jeg ble drittlei og slutta. Nå går jeg på yasmin og er kjempefornøyd. Det merket er jo litt omtalt, men det funker for meg. Har ei venninne som går på loetta(?) og hun er fornøyd med de. Jeg tålte forresten heller ikke p-stav, blødde i over tre mnd i strekk før jeg ikke orka mer og tok den ut. Vet ikke om det er noe i det, men har hørt at de som ikke tåler cerazette ikke tåler p-stav heller.

 

Håper du finner et merke som passer for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Man skal i utgangspunktet gi kroppen 6 mndr før de er innstilt på nye piller, så om du har tålmodighet så går det nok mye bedre etter en tid...

 

Jeg for min del gikk på de i 4 mndr, og hadde hatt tilsammen 2 uker uten blødninger.... da holdt jeg på å rable, og kutta de ut. Begynte på loette isteden.

 

Vet om de som har holdt ut i starten, og de blør nesten ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de vel første gang ca 1 år og 3 mnd. Gikk noen mnd mellom hver gang jeg blødde, men når jeg først blødde så gjorde jeg det i 3-4 uker sammenhengende. Andre gang jeg brukte de, så brukte jeg dem ca 1 år og 7 mnd....og det var det samme da....når jeg først blødde, så gjorde jeg det i 3-4 uker...og gikk vel 2-3 mnd mellom hver gang jeg blødde. Startet med dem begge gangene etter fødsel og pga at jeg ammet (og da er det vel kanskje de eneste p-pillene en kan bruke). Nå har jeg sluttet på dem igjen og satser heller på ett barn til. Var jo mye bedre å blø en gang i mnd eller i 3-4 uker i strekk når en først skulle blø...så er igrunn drittlei dem jeg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...