Gå til innhold

Har noen malt fliser her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et forslag om å male de stygge flisene vi har på badet, inntil vi har råd til å pusse opp ordentlig... Må grunne det først sa de i butikken og så male med oljemaling... Har noen her gjort det? Og hvordan er resultatet? Noen som har bilde å vise? Hadde vært kjempeglad for tips og råd og bilder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har gjort dette før?

Skrevet

Jeg har gjort det flere ganger. Resultatet blir helt greit. Fliser og fuger får samme farge da... Puss med sandpapir først for å matte ned litt, vask med salmiakk, sparkle evt hull med våtromssparkel, puss, mal et til to strøk heftgrunn og to strøk maling utenpå. Ville valgt glansgrad mellom 20 og 40.

Bare husk at dersom du er gravid, må du ikke gjøre det selv pga gassene inne på lukket rom...

Skrevet

Jeg har gjort det flere ganger. Resultatet blir helt greit. Fliser og fuger får samme farge da... Puss med sandpapir først for å matte ned litt, vask med salmiakk, sparkle evt hull med våtromssparkel, puss, mal et til to strøk heftgrunn og to strøk maling utenpå. Ville valgt glansgrad mellom 20 og 40.

Bare husk at dersom du er gravid, må du ikke gjøre det selv pga gassene inne på lukket rom...

Glemte å si.... Bruk en rulle for glatte flater....

Skrevet

Høres bra ut... du har ikke noe bilde du kunne ha sendt meg? Kan liksom ikke forestille meg fuger og fliser i samme farge ;) Jeg hadde ikke noen planer om å gjøre dette hehe... Jeg planlegger, mannen utfører heter det her i huset haha :D Takk for godt råd! og håper du har noe bilde du kan vise...

Skrevet

Har ikke noen bilde dessverre. Driver og kjøper, pusser opp og selger litt hus, og har gjort det i den forbindelse.... Lenge siden sist, så har ikke bilde lenger.. Vil si det er en løsning for å gjøre et pyton bad helt ok i påvente av en skikkelig oppussing:-)

Om det bare er flisene som er stygge, og membran osv er i orden, er det ikke noe problem å legge nye fliser utenpå de gamle heller. Kan gjøres selv om man er litt handy, og ikke ille dyrt:-)

Skrevet

Hei og takk for svar. Fått prisvurdering av en flislegger og tar 15000 .- for flislegging oppå de gamle. Vi må stå for materiale. Vet ikke om dette er dyrt eller ikke egentlig. Det er 25 m2 som skal flislegges...

Skal nok ta en annen vurdering også.

Skrevet

Høres dyrt ut... Ville heller leid polakker på timer.... Hvor i landet holder dere til, vet om noen veldig bra her i Drammen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...