Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 var ca 3 mnd i min graviditet da jeg mistet. dette var min 4 graviditet og har aldri hatt en ufrivillig abort før. så dette kom som et kjempe sjokk. har sånn stille og rolig fortalt mine barn at det kommer en til. men hvordan forteller jeg dem at jeg har mistet? på en stille og rolig måte? uten at de blir alt for lei seg?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Off. Har så vondt å lese dette. Du kan ikke vite hvordan barna tar det. Så snakk med de hver for seg også etter du har fortalt det, også i noen uker etterpå for å høre hvordan de tenker om det. Om du vil ha fleir, kan det være en trøst at du kan si vi håper det kommer en baby i magen igjen?? Nei vet ikke. Du kjenner dine barn best. Og føler så med deg nå..
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Hva med å si at barnet i magen ikke var frisk nok til å leve. Kanskje dere kan ha en liten seremoni hvis de tar det tungt. klem
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Min mamma mistet sitt fjerde barn da hun var nesten 4 mnd på vei da vi andre barna var 3, 6 og 9 år gamle. Hun var rett og slett helt ærlig med oss og sa at den bittelille babyen døde inne i magen før den fikk vokst seg stor nok til å bli født. At det var trist og hun var lei seg, men sånn var det av og til, at den bittelille babyen var syk og ikke kunne bli en stor og sterkt baby. Vi synes det var leit, men hadde jo egentlig ikke så nært forhold til graviditeten enda så vi aksepterte det helt greit. Var trist, men ikke noe som ble traumatisk eller ubehagelig for oss.
WildPrincess Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Enig med #3, si sannheten enkelt og greit. At babyen ikke var frisk nok til å leve og at det kan skje noen ganger. Min erfaring er at sannheten er bedre enn å skulle finne opp en mer eller mindre dårlig forklaring som de før eller siden finner ut at er usann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå