Gå til innhold

Når barnet er syk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fastvakter og noen vakter som jeg bare blir satt opp på ei uke i forveien...har jeg krav på betalt på de vaktene også når jeg må være hjemme med sykt barn?(tror vell egentlig ikke det....)

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fastvakter og noen vakter som jeg bare blir satt opp på ei uke i forveien...har jeg krav på betalt på de vaktene også når jeg må være hjemme med sykt barn?(tror vell egentlig ikke det....)

Noen som vet?

Ja, det skal du vel ha, du er jo satt opp og skulle normalt gått på jobb.

Hva det står i kontrakten din? Er du fast ansatt hel eller deltid?

Tror ikke du får det om du er tilkallingshjelp.

Skrevet

Du har krav på lønn for de dagene som er satt opp på vaktlisten, spiller ingen rolle om det er en ekstravakt så lenge du er satt opp på den på vaktlisten skal du ha lønn ved sykdom/sykt barn.

Skrevet

alle vakter som du har vært satt opp på i 14dager tror jeg det er.. husker ikke helt antall uker. men 98%sikker på att det er 2:)

Skrevet

jeg er fast ansatt med 50% i uka..(mistet vakter iløpet av permisjonen pga jeg ikke kan jobbe kveld.)....også er jeg på tilkalling eller da:)

Nå har jeg i tillegg til mine vakter også vakter for en som er sykemeldt ut mnd.....hvordan blir det da?

(er jo kjipt for arbeidsgiver om han må betale både han som er sykemeldt,meg og en annen som må ta vaktene for meg)......

Skrevet

noen som vet hvor man kan finne det "svart på hvitt"(i tilfelle arbeisdgiver mener jeg ikke skal ha for den vakta/vaktene...)?

Skrevet

langtidsykemeldte må han ikke betale for (over 16dager) men ellers må han nok punge ut;) sjekk arbeidsmiljøloven?

Skrevet

takk alle sammen :) skal lese linken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...