Gå til innhold

Nå har jeg tenkt og tenkt og tenkt, og jeg kan ikke leve med mannen min lenger :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i mange år, og har ett barn som nå er i skolealder. Det er mye uenigheter mellom oss, vi er veldig forskjellige. Men de aller største problemet er det at han ikke ønsker flere barn :( Han ombestemte seg etter at vi fikk barnet vårt. Vi var i begynnelsen av 20-åra da, nå er vi nesten 30.

Jeg tenkte lenge at han kanskje ville endre mening etterhvert, men det kommer ikke til å skje, jeg har skjønt det nå.

Føler meg fryktelig egoistisk som vil gå fra han på grunn av dette, men jeg har alltid hatt lyst på mange barn, og jeg kan bare ikke godta å ikke få fler :(

Allikevel så er jeg litt usikker, pga det barnet vi har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til familierådgivning/parterapi.

 

Jeg mener man skal ha prøvd "alt" før man går fra et forhold der det ikke er mishandling tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker at sønnen din ikke vil ha det bra med skilte foreldre. Hvis du kommer til å være ulykkelig og kanskje etterhvert bitter pga at du ikke fikk de barna du ønsker deg kommer heller ikke sønnen din til å ha det noe bra. Lykkelige foreldre gir lykkeligere barn enn ulykkelige foreldre :) Lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil ikke din mann ha flere barn? Er hans grunn tyngre og mer alvorlig, enn ditt ønske om ett(eller flere) barn til? Koster det han mer å få minst ett barn til, enn hva det koster deg å ikke få de barna du ønsker?

 

Har han gode grunner og argumenter, eller er det bare "vil ikke"?

 

Hva oppnår han ved å nekte på flere barn? At du blir lykkelig og vil fortsette å være med han, eller at han faktisk tar sjansen på at du går fordi ønsket ditt er sterkere enn hans motvilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil ikke din mann ha flere barn? Er hans grunn tyngre og mer alvorlig, enn ditt ønske om ett(eller flere) barn til? Koster det han mer å få minst ett barn til, enn hva det koster deg å ikke få de barna du ønsker?

 

Har han gode grunner og argumenter, eller er det bare "vil ikke"?

 

Hva oppnår han ved å nekte på flere barn? At du blir lykkelig og vil fortsette å være med han, eller at han faktisk tar sjansen på at du går fordi ønsket ditt er sterkere enn hans motvilje?

 

Han vil bare ikke. Og han vil ikke diskutere det noe særlig mer enn det. Han synes det er mye ansvar med ett barn og ønsker ikke fler. Han har slitt med en del angst og depresjoner i over ti år, det er også litt av årsaken. Han vet hvor viktig det er for meg, eller kanskje han ikke helt forstår det.. Det virker ikke som om han bryr seg mye om det ihvertfall. Vi hadde en kjempekrangel ang dette i sommer, og han spurte rett ut om jeg noengang hadde tenkt tanken på å gå fra han pga det, og jeg svarte ærlig at ja, det har jeg tenkt på. Vi skulle nok ikke diskutert det under de omstendighetene da, vi hadde drukket begge to. Han ble skikkelig forbanna hvertfall, aldri noensinne sett han så sint før. Ble faktisk kjemperedd. Jeg har ikke turt å ta det opp noe mer etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til familierådgivning. Familievernkontoret f.eks. Der kan dere begge legge fram saken deres sånn som dere ønsker å ha det, og så må dere bare se om dere kan bli enige om noe. De som er der kan i alle fall hjelpe dere på veien, uansett hvilken vei det måtte bli.

 

Men siden du vurderer å gå fra han... Elsker du han ikke? Eller er det kun dette med barn som hindrer deg i å bli lykkelig sammen med han? Jeg bare spør fordi jeg lurer. Skjønner jo at han har endel problemer med depresjon, virker som om det kan være noe med aggresjon også (siden du ble så redd for han da han ble sint). Eller var det alkoholen som snakket da (vet jo ikke hvor påvirket han var)?

 

I alle fall: Familierådgivning. Prøv det før du bestemmer deg for noe som helst, det er familien din verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en lei situasjon, for her går det jo ikke an å møtes på halvveien. Enten får man flere barn eller ikke, liksom.

 

Som mor til 4 barn så må jeg si jeg forstår deg godt, hi :) jeg anbefaler også å prate med en parterapeut, få mannen din til å forstå akkurat hvor viktig dette er for deg, kanskje han innser at han kan velge mellom å få et barn til (som jeg vet han vil elske) eller miste kvinnen han elsker. Dette er i bunn og grunn ditt liv hi, og du må tenke på deg og barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver forholdet kan det virke som om det ligger mer under overflaten. Dere burde kanskje ta opp tema under mer edruelige forhold dersom jeg har forstått konflikten deres rett? Slike tema er uansett aldri smart å ta opp når alkohol er med i bildet.

 

Hvis du faktisk planlegger å gå fra mannen din kan det hende hans avgjørelse har endret synet ditt på han? Elsker du han fortsatt? Kan du tilgi han å ha nektet deg å få flere barn? Har du protestert følelsesmessig ved å skade deg selv eller vært utro, enten fysisk eller følelsesmessig? Isåfall kan det være at forholdet allerede er ødelagt og ikke verdt å satse mer på.

 

Gi lyd fra deg når du vet ståa og lykke til med avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært samme situasjon og tvang mer eller mindre mannen til å få et barn til. Han viste ingen glede over svangerskapet. Var tilstede under fødsel, men kunne ikke komme seg fort nok derfra. Ikke før barnet var 2 år begynte han å delta litt i stell og lek.

 

Nå viser han litt glede over barnet, og det blir bedre og bedre, men det har vært tøft!

 

Lykke til med avgjørelsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...