Gå til innhold

Hva kan han egentlig gjøre? (langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og bf har gått fra hverandre. Han har et skikkelig aggresjons- og sinneproblem som han selv beskriver som at det bare går ned en rullegardin. Vi har gentlig vært enige om at vi trenger en pause. I roligere perioder er han sååå lei seg for at han kjefter på meg og gutten, og han synes det er så vasnkelig å ha det slik, og han vil jo ikke si så mange stygge ting til meg osv. Jeg har vært VELDIG tålmodig lenge, men nå orker jeg ikke å leve slik lenger. Jeg er fullstendig utkjørt etter å ha levd med en så ustabil eprson så lenge. Gruer meg til han kommer hjem, hva kan han bli sint for idag? Har jeg husket ditt og datt? Gjør alt han sier, men da kan han klikke for det motsatte av det han sa sist. Det bare nytter ikke å henge med.

 

I allefall, så var vi enige om at gutten (ett år) bor hos meg. At han skulle sove hos meg fordi at han akkurat nå hverken har tid eller overskudd til en unge som ikke sover. Det var greit. jeg stoler rett og slett ikke på at han ikke skriker og kjefter på ungen om han er stressa nok. Så kunne han ha han de to dagene i uka han nå har pappaperm, men jeg kunne levere og hente morgen og ettermiddag. Samt at han kunne ha gutten annahver helg om han ville. Så kunne han ha han mer på overnattinger etterhvert som han ble bedre. Han går til psykolog nå og får hjelp, så håpet er bedring, både for hans, min og guttens del.

 

I allefall, så flyttet jeg i går og han klikket på meg. Trua med det ene og det andre. prøver å bruke gutten mot meg. Ser helt svart og er i sin egen boble. han presser meg inn på et rom for å høre på det han har å si, og håner meg når jeg til slutt knekker sammen og gråter og roper at han skal la meg være i fred. I dag kom han til min nye leilighet og tok samme runden. JEG har nå provosert han så mye, så nå skal jeg få. JEg kunne bare vente til meklingen til uka, han skulle gjøre det så ille som mulig for meg,

 

Fyren sliter, ingen tvil om det. Men hva kan han egentlig gjøre. Jeg har vært hjemme ett år med lillegutt. Han har enda ikke sovet en hel natt og jeg har tatt han alle netter, minus kanskje seks-syv netter. Når ungen gråter og jeg har tatt han med meg på et annet rom for å ikke "provosere" bf så kunne han komme å slå opp døren og spørre hva som egentlig feila den hersens ungen, om det var helt umulig å få han til å være stille osv. Jeg har fulgt han opp hele veien, planlagt dåp, søkt bhg, kjøpt klær, passet på hs, tatt han med på babysang, babytreff osv.

 

Nå har jeg meldt flytting for meg og lillegutt. Faren skal ha han i morgen og jeg kjører han dit, og vil ta med meg resten av tingene når jeg henter han på ettermiddagen (med følge for jeg vil ikke være alene med han).

Kort fortalt så er han en fantastisk far nrå han har tid og overskudd, akkurat nå har han ingen av delene. Så hva skjer på meklingen? Om han står på 50/50feks og vi ikke blir enige, blir det rettssak? Kan de på familievernkontoret bestemme noe, eller er det kun mekling. Jeg prøver på ingen måte å være vanskelig eller holde ungen unna bf permanent, men så usabil som han er nå så stoler jeg ikke på han, sælig på natten. Må jeg si dette, avsløre at han går til psykolog osv-? Han kommer i så fall til å KLIKKE enda mer. Huff, det er så kjipt, for vi var jo enige, men så svarter det for han igjen og nå vil han bare sørge for at jeg ikke får støtte osv. med å være kjip å kreve mest mulig samvær. Ble langt og rotete dette, beklager, men det er litt rotete i hodet mitt akkurat nå og jeg gruer meg til mekling. Bf kan godt finne på å kjøre rettsak bare for å være kjip med meg.

 

Han kommer ikke til å signere erklæring om samlivsbrudd. Kan jeg søke os uten denne? Kan jeg søke os med meklingsattest etter tre ganger, om vi fortsatt ikke er enige? Da vil jo "ordningen" som er i dag gjelde hvor han har gutten to dager i uken og annahver helg, med mulighet for overnatting. Vil det si 40% ca?

 

Han er forresten også utbrent etter å ha jobbba altfor mye altfor lenge så håper er at om gutten sover hos meg en stund så får han hentet seg inn igjen og kan begynne å ha gutten på overnatting igjen. Jeg har ingenting i mot at de tilbringer tid sammen. Han er som sagt en super far, når han har tid og overskudd, han har bare ingen av delene nå. Om forholdet kan reddes er en helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir neppe 50 / 50 når barnet er såpass lite og samboeren din sliter med å ikke skrike till barnet.

 

"Han er forresten også utbrent etter å ha jobbba altfor mye altfor lenge så håper er at om gutten sover hos meg en stund så får han hentet seg inn igjen og kan begynne å ha gutten på overnatting igjen. Jeg har ingenting i mot at de tilbringer tid sammen. Han er som sagt en super far, når han har tid og overskudd, han har bare ingen av delene nå. Om forholdet kan reddes er en helt annen sak... " Dette er jo fint sagt :-) Hvis du klarer å være så raus mot ham på mekling samtidig som du er klar på at sånn som han har det nå ikke er bra for sønnen deres får du nok til en god avtale.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil aldri bli dømt 50/50 på et så lite barn og man skal ha et svært godt samarbeid for å ha en 50/50-ordning, så det høres ikke ut som noen god løsning for dere.

 

Jeg reagerer på at du skriver at han kjefter på deg OG på gutten. Om det er slik at han er ustabil og kjefter på et lite barn på 1 år så ville jeg beskyttet barnet og nektet på hele helger og på overnatting. IKKE for å væe kjip mot far, men for å beskytte barnet. ønsker han mer samvær så får han ta seg sammen og søke hjelp for å kontrollere sinnet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - gratulerer med avgjørelsen om å komme deg unna han der. Makan til ustabil fyr. han er ikke bra for verken deg eller ungen.

 

Ikke bekymre deg, det er ingen som anbefaler 50 / 50 for så små barn, og så ustabil som han er så hadde jeg søren meg ikke levert ungen til ham en dag engang.

Jeg synes du skal kontakte barnevernet og snakke med noen der som har peiling og som kan hjelpe deg med dine rettigheteter.

Du mister ikke barnet ditt til en sånn fyr uansett, akkurat nå er du fortsatt litt for kuet til å se det, men tro meg - det gjør du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Hvordan tør du å sende sønnen din på samvær hos han der? Han virker jo helt ustabil. Hva om han nå lar aggresjonen gå utover gutten i stedet? Hvordan tror du han vil reagere når gutten holder ham våken om natten? Jeg ville vært livredd!

 

I dine sko ville jeg gått til advokat og hatt med denne på mekling. Jeg ville forlangt å ha gutten hos meg samtlige netter til mannen din er friskmeldt fra sinnet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall ikke finne på å gi deg om barnefaren insisterer på 50-50 uansett hvor mye han trygler, kjefter og truer... Du burde heller insistere på at han har overvåket samvær. Han høres ikke stabil ut. Har du mulighet for å ta opp de klikke-episodene hans, slik du i alle fall har bevis på oppførselen hans`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mekling er kun det. De bestemmer ingenting, men man må gjennom det fordi man skal ha personer tilstede som holder samtaler om samvær på rett spor. Han kommer til å tabbe seg ut om han går til personangrep på deg ;) For da holder han seg ikke til saken.

 

DU skal hele tiden legge vekt på barnets beste!!!

 

Man må gjennom 3 meklinger før man kan ta samværssaker til retten. Og meklingsattesten kan ikke være eldre enn 6 måneder når man anlegger saken. Dette trenger du IKKE fortelle din eks.

 

Og heller ikke en rett vil dømme 50/50, for retten kan kun dømme ett fast bosted. Men de kan dømme nær opp til. Men pga anbefalinger av eksperter(og barneombudet er også der), så skjer ikke at dette blir realitet for barn under 3 år.

 

Han der BF høres ut som en kontrollfreak, som klikker i vinkel når han ikke får det som han vil(med deg, det må du merke deg). Og da kommer trusler for å prøve å bevare kontrollen. Og de blir gjennomskuet av de fleste ;) Og det er mye snakk og lite handling med dem ;) Han er ikke den eneste som er sånn, for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ ikke til 3 meklinger, kun en mekling er obligatorisk. Du fÅr attest etter første meklingstime. Du kan frivillig møte til ytterligere 6 timer, men det forutsetter at begge møter.

 

Barneloven gir Åpning for at det kan dømmes delt bosted (50-50) fra 1. juli 2010 i helt spesielle tilfeller.

 

§ 36. Kvar barnet skal bu fast

Foreldra kan gjere avtale om at barnet skal bu fast hos anten ein av dei eller begge.

Er foreldra usamde, mÅ retten avgjere at barnet skal bu fast hos ein av dei. Dersom det ligg føre særlege grunnar, kan retten likevel avgjere at barnet skal bu fast hos begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Tusen takk for svar damer. Det er neimen ikke lett dette. At han har gutten på dagtid er uproblematisk. Da koser de seg sammen og har det fint. Som regel kjefter han "bare" på meg, men bare at han gjør dette foran gutten er jo helt forferdelig. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sagt, kan vi ta det litt senere, må du skrike ofran gutten osv. men da provoserer jeg han IGJEN for da tror jeg jeg er så mye bedre enn alle andre (han) og så perfekt. De gangene han har ropt til gutten er på natten etter timer med skriking. For all del, jeg skjønner at man kan bli desperat, men det er likvel noe man bare ikke gjør.

 

Jeg har tolerert veldig mye lenge, men kuet vil jeg ikke si. Dette har vært et mindre problem lenge, som jeg trodde vi kunne jobbe med for det var han villig til. Mye av sinnet og aggresjonen kommer fra oppveksten, for hans far er selvfølgelig ENDA værre. Jeg synes jo synd på han, for jeg ser jo hvor mye dette sliter på han, men har gitt han klar bekjed om at uansett hvor det kommer fra så er det ALDRI greit at han oppfører seg slik mot meg og i allefall ikke gutten. Det jeg prøver å si er at dette har bare eskalert skikkelig de siste mnd. ellers hadde jeg gått tidligere. jeg VET at dette er uakseptabel oppførsel.

 

Jeg får se litt hva han legger opp til på meklingen. Jeg kommer til å gå for den løsingen vi snakket om tidligere, hvor gutten sover hos meg til han er bedre, uansett hvor langt tid det tar. Så kan han han to dager i uken, på dagtid og annenhver helg, uten overnatting en god stund. Jeg kommer også til å si at dette var det vi var enige om var best, helt til han ble sint. Om jeg må drar jeg inn sinneproblematikken også, men gjør det ikke om jeg ikke må. Det er veldig opp og ned med fyren så det KAN hende han er så lei seg og vil være snill på meklingen, men jeg tror ikke det. Nå skulle jeg få. :(

 

Han er jo sååå lei seg etter at han har skreket til meg og de gangene han har skreket til gutten er han enda mer lei, men som jeg har sagt til han, DET HJELPER IKKE. Det er ikke lov (i mangel på bedre ord).

 

Og til du som lurte på om jeg ikke hadde mulighet til å ta opp klikke-episodene hans. Det var det første jeg tenkte på da han dro i dag, hvorfor tok jeg ikke opp samtalen, men trodde faktisk han kom i "fred" og ville be om unnskylding for i går. Så naiv kan man være.

 

Takk for støtten forresten. Jeg følte meg litt alene og overkjørt etter at han var her i dag. Jeg vet jo at han er helt på bærtur, men det er tungt å stå i mot noen som er så sint, aggressiv og bare mener at du har skyld i alt, fordi du "provoserer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hi #9. Jeg vet hvor tøft det kjennes. Og jeg hadde INGEN da jeg stod i det. Internett fantes faktisk ikke den gangen, tro det eller ei :)

 

Så jeg måtte lære av erfaring, og den sa meg at det var mye vind i seila, men ikke noe skjedde ;)

 

Du skal bare tilby det du mener er barnets beste, så får han bare komme med sin tapertale ;)

 

Dere skal liksom bli enige på meklingen, men ikke alle blir det etter en time der :) Han kan da ikke ta deg på noe, så lenge du er en god nok omsorgsperson for barnet. Hva han syns om deg og han, er en totalt annen sak, som ikke har med samværet å gjøre :)

 

å skylde på sin oppvekst når man er voksen, er helt på trynet. For som voksen VELGER man selv!!!! Dette er blitt ei krykke han bruker, når han ikke orker ta seg sammen og velge annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hi #9. Jeg vet hvor tøft det kjennes. Og jeg hadde INGEN da jeg stod i det. Internett fantes faktisk ikke den gangen, tro det eller ei :)

 

Så jeg måtte lære av erfaring, og den sa meg at det var mye vind i seila, men ikke noe skjedde ;)

 

Du skal bare tilby det du mener er barnets beste, så får han bare komme med sin tapertale ;)

 

Dere skal liksom bli enige på meklingen, men ikke alle blir det etter en time der :) Han kan da ikke ta deg på noe, så lenge du er en god nok omsorgsperson for barnet. Hva han syns om deg og han, er en totalt annen sak, som ikke har med samværet å gjøre :)

 

å skylde på sin oppvekst når man er voksen, er helt på trynet. For som voksen VELGER man selv!!!! Dette er blitt ei krykke han bruker, når han ikke orker ta seg sammen og velge annerledes.

 

 

Takk, dette siste trengte jeg å høre, for det er jo så syyyynd på han. Blæh, han kan ta seg sammen å la vær å kaste dritt til meg å skrike til meg og ungen sin.

 

å at jeg er en god omsorgsperson, det kan han ikke ta fra meg. Vi får se nå da...

 

Skal jo levere gutten der i morgen, så spent på hva som møter meg. Må si det er UTROLIG godt å bo et annet sted. Selv om det koster og er stress med alt mulig så slipper jeg å bo i en konstant stresskarusell og bare avvente neste "klikk".

 

Dere er fine damer ;) Nå ser jeg litt lysere på meklingen. Det eneste han kan gjøre er vel å trenere saken, men om jeg kan søke om os og andre stønader etter en mekling, så gjør jeg det. Er fulltidsstudent, så er litt avhengig av støtte dette siste året, før jeg kan begynne å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke OS, bidrag og stønad til barnepass, bare du har skiftet adresse. Det er visstnok den ekstra barnetrygden som trenger meklingsattesten :)

 

Så du trenger ikke hans underskrift, bare du møter til mekling. Om han møter eller ikke, har ikke noe å si. Møter du, så får du den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var som å lese min historie,men jeg ble til barnet var 2 1/2år.

Så synes det er kjempeflott at du har klart å dra.

noen gode råd

 

- skaff deg en advokat

-kontakt barnevernet,og legg frem saken og vær ærlig,og unngå shitt kasting om barnefar

-ta vare på alt av meld han sender

-prøv å ta opp på tlf,når han ringer el kommer på besøk og truer deg.

-bruk av psykisk og latent vold,er straffbart

-studer barneloven(det er ikke lov og latterlig gjøre barn,foran andre,el utøve vold av noen form foran barna)

-jeg ville venta med å sendt barnet på samvær,til han har snakka med lege,og fått behandling for sitt temperamang.

-utrolig hva barn husker av vold,selv om de er så små.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan søke OS, bidrag og stønad til barnepass, bare du har skiftet adresse. Det er visstnok den ekstra barnetrygden som trenger meklingsattesten :)

 

Så du trenger ikke hans underskrift, bare du møter til mekling. Om han møter eller ikke, har ikke noe å si. Møter du, så får du den :)

 

TAKK FOR DETTE SVARET!! Mente å ha lest at man må ha meklingsattest for å søke om støtte fra Nav, men om det "bare" er for dobbel barnetrygd så søker jeg i morgen den dag. Jeg kan jo da ikke sende med erklæring om samlivsbrudd, men jeg og guttungen har jo annen adresse så da er det kanskje ok? Ettersender jeg bare meklingsattesten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min far levd enda hadde jeg trodd dette var han.

Takk og pris for at du har flyttet ut og kommet deg vekk.

 

Du valgte å Ikke ha samhold med denne mannen. Ta det valget for sønnen din også. Slike mennesker ødelegger alle rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nav.no/Fa...5%3F.231392.cms

 

Her står det meste. Folkeregisteret er god nok dokumentasjon på samlivsbrudd. At dere har ulike adresser. For dette handler om å ha en husholdning totalt adskilt fra den andre forelderen.

 

Det står at man må melde flytting, men det er regelen generelt. Tror det er omtrent ulovlig å ikke ha meldt flytting innen 6 eller 8 uker etter man faktisk har flyttet, sånn etter Norges lover generelt. Så det er ikke en regel bare NAV har i tilfellet enslige forsørgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nav.no/Fa...5%3F.231392.cms

 

Her står det meste. Folkeregisteret er god nok dokumentasjon på samlivsbrudd. At dere har ulike adresser. For dette handler om å ha en husholdning totalt adskilt fra den andre forelderen.

 

Det står at man må melde flytting, men det er regelen generelt. Tror det er omtrent ulovlig å ikke ha meldt flytting innen 6 eller 8 uker etter man faktisk har flyttet, sånn etter Norges lover generelt. Så det er ikke en regel bare NAV har i tilfellet enslige forsørgere.

 

Takk, denne siden har jeg ikke funnet selv, enda så mye som jeg har rota inne på NAV sine sider i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

Gå inn på bufetat.no, der kan du lese alt du trenger å vite.

 

Om dere ikke har vært gift så følger hovedomsorgen automatisk moren. Faren kan ikke kreve 50/50, fam.vernkon. kan heller ikke bestemme at dere skal dele omsorgen. ønsker far det, så må han gå rettens vei om du ikke frivillig gir ham det. Dessuten dømmer ikke en domstol delt omsorg for barn under 7 år, da skal foreldrene samarbeide godt, bo i nærheten av hverandre osv osv. Overnattingssamvær anbefales ikke engang før de er ca 2 år. Så SLAPP HELT AV :)

 

Send meg gjerne en PM, for jeg har vært igjennom dette for ikke lenge siden, og deler gjerne mine erfaringer. Har masse papirer om anbefalinger osv fra fvk som jeg kan sende deg, eller så kan du bare be om en kopi når du skal på mekling :)

 

Lykke til, HI! Bare ta det helt med ro, han kommer ingen vei med trusler og bråk, de ansatte der nede vet hva de driver med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på bufetat.no, der kan du lese alt du trenger å vite.

 

Om dere ikke har vært gift så følger hovedomsorgen automatisk moren. Faren kan ikke kreve 50/50, fam.vernkon. kan heller ikke bestemme at dere skal dele omsorgen. ønsker far det, så må han gå rettens vei om du ikke frivillig gir ham det. Dessuten dømmer ikke en domstol delt omsorg for barn under 7 år, da skal foreldrene samarbeide godt, bo i nærheten av hverandre osv osv. Overnattingssamvær anbefales ikke engang før de er ca 2 år. Så SLAPP HELT AV :)

 

Send meg gjerne en PM, for jeg har vært igjennom dette for ikke lenge siden, og deler gjerne mine erfaringer. Har masse papirer om anbefalinger osv fra fvk som jeg kan sende deg, eller så kan du bare be om en kopi når du skal på mekling :)

 

Lykke til, HI! Bare ta det helt med ro, han kommer ingen vei med trusler og bråk, de ansatte der nede vet hva de driver med ;)

 

Tusen takk for svar. Aner ikke hva slags innfallsvinkel han velger, men han kommer garantert til å forholde seg rolig på meklingsmøte. Han skulle lese pairene MEGET nøye så skulle jeg få se på møte at jeg skulle få motstand ja. Men så lenge jeg vet at de ikke kan pålegge meg 50-50 eller annet så tar jeg det litt mer med ro. Får dra på møte, og se hva som skjer. Om der blir trøbbel sender jeg deg en PM ;) Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på bufetat.no, der kan du lese alt du trenger å vite.

 

Om dere ikke har vært gift så følger hovedomsorgen automatisk moren. Faren kan ikke kreve 50/50, fam.vernkon. kan heller ikke bestemme at dere skal dele omsorgen. ønsker far det, så må han gå rettens vei om du ikke frivillig gir ham det. Dessuten dømmer ikke en domstol delt omsorg for barn under 7 år, da skal foreldrene samarbeide godt, bo i nærheten av hverandre osv osv. Overnattingssamvær anbefales ikke engang før de er ca 2 år. Så SLAPP HELT AV :)

 

Send meg gjerne en PM, for jeg har vært igjennom dette for ikke lenge siden, og deler gjerne mine erfaringer. Har masse papirer om anbefalinger osv fra fvk som jeg kan sende deg, eller så kan du bare be om en kopi når du skal på mekling :)

 

Lykke til, HI! Bare ta det helt med ro, han kommer ingen vei med trusler og bråk, de ansatte der nede vet hva de driver med ;)

 

Tusen takk for svar. Aner ikke hva slags innfallsvinkel han velger, men han kommer garantert til å forholde seg rolig på meklingsmøte. Han skulle lese pairene MEGET nøye så skulle jeg få se på møte at jeg skulle få motstand ja. Men så lenge jeg vet at de ikke kan pålegge meg 50-50 eller annet så tar jeg det litt mer med ro. Får dra på møte, og se hva som skjer. Om der blir trøbbel sender jeg deg en PM ;) Hihi!

 

Han tror jo at meglerne avgjør, men det gjør de altså ikke i hele tatt. De er der kun for å mekle mellom dere, og holde dere på rett spor. Altså samvær.

 

Alt du trenger å motargumentere med, er "barnets beste". Hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på bufetat.no, der kan du lese alt du trenger å vite.

 

Om dere ikke har vært gift så følger hovedomsorgen automatisk moren. Faren kan ikke kreve 50/50, fam.vernkon. kan heller ikke bestemme at dere skal dele omsorgen. ønsker far det, så må han gå rettens vei om du ikke frivillig gir ham det. Dessuten dømmer ikke en domstol delt omsorg for barn under 7 år, da skal foreldrene samarbeide godt, bo i nærheten av hverandre osv osv. Overnattingssamvær anbefales ikke engang før de er ca 2 år. Så SLAPP HELT AV :)

 

Send meg gjerne en PM, for jeg har vært igjennom dette for ikke lenge siden, og deler gjerne mine erfaringer. Har masse papirer om anbefalinger osv fra fvk som jeg kan sende deg, eller så kan du bare be om en kopi når du skal på mekling :)

 

Lykke til, HI! Bare ta det helt med ro, han kommer ingen vei med trusler og bråk, de ansatte der nede vet hva de driver med ;)

 

Tusen takk for svar. Aner ikke hva slags innfallsvinkel han velger, men han kommer garantert til å forholde seg rolig på meklingsmøte. Han skulle lese pairene MEGET nøye så skulle jeg få se på møte at jeg skulle få motstand ja. Men så lenge jeg vet at de ikke kan pålegge meg 50-50 eller annet så tar jeg det litt mer med ro. Får dra på møte, og se hva som skjer. Om der blir trøbbel sender jeg deg en PM ;) Hihi!

 

Han tror jo at meglerne avgjør, men det gjør de altså ikke i hele tatt. De er der kun for å mekle mellom dere, og holde dere på rett spor. Altså samvær.

 

Alt du trenger å motargumentere med, er "barnets beste". Hele tiden :)

 

Ja, jeg skal gjøre det. Men vil de komme med anbefalinger og slikt på et meklingsmøte? Slik at han skjønner at det ikke er til lillegutt sitt beste med 50-50 uansett mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

Ja, de vil komme med anbefalinger. Men flaks for deg så anbefaler de ALDRI delt omsorg for så små barn. Eksmannen min hadde samme innstilling som din, men han innrømmet i etterkant at det tok ham akkurat 3 minutter inne hos mekler før han innså at det var en kamp han var dømt til å tape. Barna var de 1 og 3 år, pluss en på vei. Han "tapte" på meklingen, og han tapte i retten. Tilslutt, i desperasjon, prøvde han å melde bekymring til barnevernet (han var nå tom for idéer), men tapte jaggu meg der også. Som andre sier, vær deg selv, spill med åpne kort, og ha barnets beste i fokus, da kommer du laaaangt :)

 

Ja, bare å ta kontakt om du trenger råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

Ja, de vil komme med anbefalinger. Men flaks for deg så anbefaler de ALDRI delt omsorg for så små barn. Eksmannen min hadde samme innstilling som din, men han innrømmet i etterkant at det tok ham akkurat 3 minutter inne hos mekler før han innså at det var en kamp han var dømt til å tape. Barna var de 1 og 3 år, pluss en på vei. Han "tapte" på meklingen, og han tapte i retten. Tilslutt, i desperasjon, prøvde han å melde bekymring til barnevernet (han var nå tom for idéer), men tapte jaggu meg der også. Som andre sier, vær deg selv, spill med åpne kort, og ha barnets beste i fokus, da kommer du laaaangt :)

 

Ja, bare å ta kontakt om du trenger råd ;)

 

Altså, samme innstilling som DIN EKS.. Ble litt klønete av meg, dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...