Gå til innhold

Underlivet eter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor fort dere kom dere nedentil etter fødselen?

Jeg slet ekstremt de 2 første ukene da jeg revnet veldig mye. Men mye bedre nå men sliter fortsatt litt 6 uker etter fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann så tok det nok ca 2 mnd, pga at de klipte og jeg fant ut etterpå at et sting hadde løsnet så det grodde ikke bra.. Jeg blødde også i 2-3 måneder etter fødsel da. Med nummer to var det som å komme i himmelen i forhold ;) Jeg blødde knapt nok, måtte ikke sy eller noe, så etter ei uke føltes det som normalt og hadde sex igjen rett etter det :)

Skrevet

med nr 1 revnet eg en del innover og ble sydd veldig strant igjen så slet med det i 17 mnd etter på... det var da nr 2 kom og da sydde de meg ike så hardt igjen så da tok det bare 3 dager så var eg ok stand igjen...

Skrevet

Men hva er ok? Jeg for min del ser annerledes ut nedentil en før.. men det fungerer jo på samme vis :)

Skrevet

Jeg lurer på hvor fort dere kom dere nedentil etter fødselen?

Jeg slet ekstremt de 2 første ukene da jeg revnet veldig mye. Men mye bedre nå men sliter fortsatt litt 6 uker etter fødsel.

Kommer an på graden av revning tipper jeg.

Jeg revnet mye første gang og ble sydd av kirurg på operasjon. Brukte 6 uker på å gro skikkelig, og kjente det noen måneder. Men jeg ble helt fin igjen, merket ingen forskjell før og etter fødsel når såret hadde fått noen mnd på seg.

Med nr 2 revnet jeg ikke, og var mest litt sår og øm, men ble fort bra igjen, noen uker kanskje.

Skrevet

Slet mye seks uker, deretter ble det gradvis litt bedre. De første seks ukene brukte jeg isbind, grønnsåpebad og de første tre ukene smertestillende. Til dobruk var den grei etter fire uker (dvs å tørke seg, tisse gikk greit). Til sex tok det ett år. Fortsatt litt vondt noen ganger, men ikke noe jeg bekymrer meg over. Revnet grad 3a, samt innvendig. Håper på en bedre barseltid denne gangen..

Skrevet

Isbind? Hva er det? :-P

Gjest Prinsesse 07.01-12
Skrevet

Isbind? Hva er det? :-P

legg et bind i en "brødpose" og legg det i fryseren, så får du et isbind :)
Skrevet

Man lærer så lenge man lever :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...