Gå til innhold

Sykt barn regler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg har rett på ti dager fri, men hvordan går man egentlig frem i forhold til jobben? Nok og ringe og si at man ikke kan komme? Jeg vet jeg sikkert burde satt meg inn i det før, men hvordan og hvor fra får man egentlig penger? For man får penger for de sykedagene, gjør man ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer og sier du ikke kommer på jobb ja.

 

Når ungen er frisk og du er tilbake på jobb skriver du en egenmelding, regner med dere har ferdige skjemaer for dette på jobb. På egenmeldingsskjemaene vi har på jobb krysser vi av på om det er egen eller barns sykdom som er årsaken til fraværet.

 

Lønn får du som vanlig av arbeidsgiveren din, akkurat som når du bruker egenmelding på egen sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du må være hjemme mer enn 3 dager på rad, må du ha sykemelding på barnet -at det faktisk er sykt, eller du kan be far ta en dag og så ta 3 dager til selv..

 

Du får vanlig grunnlønn de dagene du er hjemme, tror ikke du får eventuelle tillegg.

 

Dagene telles fra 01.01 -31.12, og ikke slik som egenmelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du må være hjemme mer enn 3 dager på rad, må du ha sykemelding på barnet -at det faktisk er sykt, eller du kan be far ta en dag og så ta 3 dager til selv..

 

Du får vanlig grunnlønn de dagene du er hjemme, tror ikke du får eventuelle tillegg.

 

Dagene telles fra 01.01 -31.12, og ikke slik som egenmelding

 

Det er opp til hver enkelt arbeidsgiver om de vil ha bekreftelse på at barnet er sykt etter 3dager. Reglene sier at etter tre dager KAN arbeidsgiver be om det. Og det er egentlig ikke en sykemelding, men en bekreftelse på at barnet er sykt (og du bruker fortsatt av de 10dagene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...