Gå til innhold

Hjelp, har jeg skadet hørselen min for alltid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter at jeg var ute i går på en plass der de spilte høy musikk så har jeg nå piping/susing i ørene. Er skikkelig ubehagelig:(

Har aldri hatt det før og er nå livredd for at jeg har skadet hørselen min for alltid:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dytt. noen som vet om det går over?? er sjelden på konserter/utesteder som spiller høy lyd, men er rett at jeg har ødelagt hørselen av denne ene gangen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over, har vært flere ganger ute og fått sånn :)

 

Det blir som dotter etterhvert, også forsvinner det i løpet av et par dager (hvis det er skikkelig piping, men somregel i løpet av dagen) :)

 

Derimot russetoget gav meg piping i et par måneder etterpå hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt piping..mer susing, og så merker jeg at jeg er litt følsom for å prate i mobilen nå..så helt klart øret fikk litt for mye i går:( Kanskje ikke så rart etter 4-5 timer med høy musikk. Har aldri hatt det før, men er sjelden på konserter osv også da.

 

Takk for svar. Ble litt betrygget nå...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint over :) Har hatt det mange ganger før, særlig etter russetia og på festivaler og konserter.

Pleier å gå seg til i løpet av dagen hos meg, men det varierer vel litt alt ettersom hvor stort "trøkk" øret har vært utsatt for.

 

Neste gang du skal ut kan du jo vurdere om du skal ta med sånne mini-hudfargete ørepropper, hvis du synes det er guffent med pipingen (får på apotek). Det er jo helt klart at det er ikke optimalt for ørene å bli utsatt for sånne lyder, men hvis det skjer sjelden så går det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel over, men om du gjør dette mot hørselen din mange ganger kan øresusen bli permanent.

 

Er en grunn til at de anbefaler ørepropper på konsert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går over, men er en advarsel fra ørene om at du har utsatt deg for støy langt over det du bør. Ei venninne gikk til lege etter vi var på konsert en gang fordi begge fikk dotter og sus i et par dager. Legen sa at ørene mest sans tålte den ene gangen, men at vi aldri måtte gjøre det igjen. Så vi har fancy ørepropper i baklomma nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forsvunnet enda allefall:( Men hørte jo på svært høy musikk til halv 4 i natt..så kansje det tar tid...jeg SKAL ha med både hørselsvern og propper alle steder fra nå av!!! Har aldri hatt dette før og nå ble jeg skremt. Håper det går over snart:(

 

Takk for "trøstende" ord.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...