Gå til innhold

Hvorfor i helvette skaffe seg dyr man ikke tar vare på!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker dyr. JEG har tatt til meg ett dyr, en katt fordi jeg kan gi dyret mitt kjærlighet, jeg har tid til en katt. Jeg vet at feriene mine må planlegges når jeg har en katt, jeg kan ikke bare reise vekk uten at noen kan slippe katten min inn og ut av huset, gi kos og mat til den mens jeg er borte. Katten min får gå inn og ut som den vil:). Jeg er så glad i katten min!

 

Jeg er utrolig glad i hunder også. De er utrolig nydelige. Men jeg skaffet meg en katt og ingen hund fordi jeg gidder ikke gå tur med hunden når det er kaldt. Vi er slitne når vi kommer hjem fra jobb, å er for late til å gå lange turer- noe en hund fortjener oftere enn en gang i mnd. En hund må også trenes opp så den blir lydig, dette hadde vi sikkert ikke giddet. Derfor kjøper jeg meg aldri en hund heller!

 

Min venninne er lat (sorry). Hun jobber, er borte 11 t om dagen 5 dager i uken. De bor i blokk. Hunden er på soverommet hennes mens hun er på jobb. Min venninne liker ikke gå tur. Hun fryser lett - går dermed lite fra sep- mai, liker helst å ligge i sofaen. Hun er ute med hunden 2 ganger om dagen, rett utenfor blokken så den får tisset. Hunden tisser mye inne (ikke rart).. En sjelden gang slår venninnen min på stortromma å går med hunden en halv time.. stakkars liten!

 

Mange burde aldri aldri hatt dyr! Omplassere hunden grunnet barn? Lite gjennomtenkt spør du meg. DU vet du er i en fruktbar alder og at hunden kan bli hvertfall 10 år.. har du tenkt på barn innen 10 år burde du aldri skaffet dyr i utgangspunket!!!

 

Hilsen småforbanna dyreelsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

I utgangspunktet er jeg helt enig. Skaffer man seg dyr så bør man ha tenkt nøye igjennom det og man bør være beredt til å ta vare på dyret så lenge det lever.

 

Men: I noen tilfeller skjer det uforutsette ting ettersom livet verken kommer med bruksanvisning og ferdige plantegninger. Og noen ganger så må man, dessverre, omplassere eller avlive dyret man har. Og i slike tilfeller så mener jeg at det er langt mer ansvarlig å omplassere, eller avlive, enn å la dyret gå for lut og kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side er det bedre at dyret blir omplassert enn at det fortsetter å bo på et sted den ikke har det bra. Hadde ikke du også heller sett at venninnen din ga hunden bort til et hjem der den kunne få så mye tur og selskap den ønsket? Du kan selvsagt argumentere med at hun aldri skulle skaffet seg hund i utgangspunktet, men faktum er at hun tenkte jo tydeligvis ikke så langt.

 

Ja, det er ofte lite gjennomtenkt, men jeg tenker også at det faktisk er å vise en smule ansvar å se sine egne mangler og sørge for at dyret kan få bo hos noen som kan gi det det en ikke har mulighet til selv, fremfor å tenke at man i alle fall ikke skal bli en av de som omplasserer dyrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig lykke fryd:) Ulykker skjer, allergi kan man ikke alltid forutse heller:D

 

Men tenker mer på de som skaffer seg dyr, også ikke gidder gå tur med hunden.. Ikke var det så moro med dyr likevell, men dyrene er nå der, eksisterer. Eiere med katt som reiser vekk å dyret klarer seg selv ved å jakte ute osv.. Disse eierne kan man få gratis av meg!

 

Full respekt for de hvor noe uforutsett skjer, som plasserer om dyret fordi de innser at dyret får det bedre hos noen andre. Syntes synd på hunder som skjelden ser dagens lys ute fordi eier ikke gidder å gå ut med dem...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne syntes hunden hennes har det bra. den får kjærlighet, mat osv. men så mye tur ut og mosjon får den ikke. Noe min venninne syntes er greit. Så greit at hun ønsker sette valper på hunden, å ta til seg 1 eller 2 av valpene også!

 

Hun bor sammen med en annen venninne av meg, som også sier det er helt hårreisende å skaffe seg flere hunder når hun ikke gidder gå ut med den hun har.

 

Enig i det du sier der, helt enig. Dessverre er det ikke alle som ser at dyret kanskje hadde hatt det bedre hos andre heller..

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...