Gå til innhold

Gjær som gikk ut på dato i september 2011...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke den til bollebaking idag?

Har alle ingredienser til boller, men fant jo ut nå at gjæren var gått ut på dato :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg bruke den til bollebaking idag?

Har alle ingredienser til boller, men fant jo ut nå at gjæren var gått ut på dato :(

 

regner med du mener tørrgjær da :P men ja ingen problem, eneste er at effekten kanskje ikke er like bra, bruk litt ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakte med tørrgjær fra 2009 i forrige uke (glemte å se på datoen ) :P Resultatet ble ikke så bra ettersom bollene ikke hevet så veldig godt, men smaken var det ingenting å si på (bollene havnet i søpla til slutt likevel, de ble så harde hehe). Men det går nok bra å prøve i alle fall! :)

 

 

Er det fersk gjær du snakker om, så nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Og ja, det er tørrgjær..hehe :D

Tror kanskje jeg lar være å bake da, for slik du beskriver at bollene dine ble (#3), minner det om en gang jeg bakte noe lignende,og de havna også i søpla ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Og ja, det er tørrgjær..hehe :D

Tror kanskje jeg lar være å bake da, for slik du beskriver at bollene dine ble (#3), minner det om en gang jeg bakte noe lignende,og de havna også i søpla ;)

 

HI

 

det er forskjell på 3 år gammel gjær og 5 mnd gammel, så jeg ville bakt bollene, jeg brukte "gammel" tørrgjær til pizzabunn, brukte bare litt ekstra og den hevet seg helt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte gjær som gikk ut nov 2011 i går, gikk fint det. Den ble stående ganske lenge til heving, så vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...