Gå til innhold

Når begynne med IPad og app til baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes ikke man skal kjøpe iPad kun for en "baby" sin skyld. Ikke sånn at de må helt nødt til å ha nettbrett å trykke fra de er bittesmå.

 

Ellers er det et enkelt puslespill for små barn som jenta mi på 2 år synes er gøy. To vanskeligheter grader. Alt med lyd er jo gøy. Barnesanger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby+IPad=eksperiment

 

Vent til siste året før skolestart og bruk heller tiden på andre ting: Bygge med klosser, lese bildebøker, høre på musikk.

 

Vi vet ikke nok om hva skjermbruk gjør med uferdige hjerner og bør derfor være restriktive. Hva er galt med gammeldagse, ikke skjermbaserte leker og aktiviteter?

Endret av Lammelåret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi blir 2 år om en måned og har brukt vår iphone lenge.

Sound touch er kjempe bra. Hun kunne sitte med den lenge. Den har også kommet med en nye en som heter music color. Den er med farger og klassisk musikk. Favoritten til vesla nå er tozzle. Kjempe fint puslespill. Ellers så er talking Larry morsomt. Er en fugl som hermer etter alt hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 åringen pusler tozzle. Og lærer nye ord og dyrelyder med soundtouch. Den begynte han med før 2 år men husker ikke når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ipad, men jeg syns det er en uting at små barn skal stimuleres på denne måten.

Jeg bruker ytterst sjeldent pc/nettbrett/mobil når jeg er hjemme med 3åringen. pc'en og ipad'en tar vi fram når ungene har lagt seg . Kunne aldri falt meg inn å bruke tiden på dette sammen med barna.

 

Så, som en her lenger oppe skriver, året før de begynner på skole. Det syns jeg er en passende alder. Og da bare hvis det er interesse fra barnets side. Ikke noe jeg vil presse på barnet.

 

Dere får takke dere selv den dagen barnet er så avhengig av pc o.l. at det heller foretrekker å sitte inne foran denne enn å være ute i gata og leke med andre barn.

 

Hurra for teknologien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare negativt at små barn tar i bruk teknologien da. Samfunnet har endra seg, og kommer sannsynligvis til å være mer og mer preget av ny teknologi i alle slags sammenhenger. Dataferdigheter vil være mye viktigere fremover. Sier ikke at man må begynne å bruke ipad allerede som baby, men det er ikke sikkert det har noe for seg å drøye det til rett før skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jr på 15 mnd er en ivrig iPad-bruker. Han har et godt språk, og jeg tror mange av dyrelydene sitter pga ipaden... Ser ikke problemet med det, han leker da med klosser, puslespill, dyr, bøker etc også. Og er meeeget aktiv. Dyrelyder, hjulene på bussen, og peek-a-boo variantene er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode tips. iPad skal selvfølgelig ikke erstatte annen lek og læring. :) jeg har bare hørt positive ting med å bruke iPad som en liten del av lyd og bokstavlæring.

 

Flere barnehager har allerede begynt å ta dette i bruk, spesielt til småbarn med tidlige lærevansker. I læreplan for barnehager heter det at man skal ta i bruk digitale verktøy.

 

Så jeg kommer til å bruke iPaden til min lille gutt når han blir litt større.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...