Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Hei lillebror snuser, pappa og moren hans er fullt klar iver dette. Skal i bursdagen hans etterpå og tenkte bare gi han snus da vet vi han blir glad og han kjøper det uansett.. Pappa bryr seg ikke om det, kanskje stemoren min, men hun bryr seg med det meste. Skikkelig vestkant familie så ikke uvanlig å snuse og drikke på denne alderen. Tror nok jeg kjøper snus, men får vel hets er nå er det helt krise syntes dere?
Lille- MO Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 (endret) av rent prinsipp hadde jeg ikke gjort det. hvis man skal snuse og røyke før en fyller 18 så far man jaggu skaffe det selv det er i allefall min mening;) du kunne jo gitt en brosjyre om røyke/snuseslutt i stedet Endret 19. februar 2012 av Lille- MO
Zana123 Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Nei. Det er faktisk ikke lov. Om du skulle bli tatt (ikke at det er så sannsynlig..), så får du faktisk prikk på rullebladet! Det er forbudt å kjøpe alkohol og tobakk til mindreårige. Det kan faktisk gjøre det vanskeligere for deg å få innreise tillatelse til USA og Australia...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Jeg syns ikke det er greit. Ikke fordi jeg er prippen og en 17-åring må gjerne snuse og røyke for min del, men jeg vil ikke komme med bidrag til denne uvanen.
Mamma i vinden Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Hadde ikke gjort det. Snus er en uting.
Himmel og hav Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Nei, det synes jeg ikke er ok. For det første så er det en ekkel uvane, for det andre så er han ikke gammel nok, og for det tredje så er det en utrolig fantasiløs gave. Jeg bruker mye halspastiller og drikker mye te, men jeg hadde syntes det var ganske trasig å bare få det på bursdagen min. Det er jo hyggeligere å få noe man ikke ville kjøpt seg selv, og ikke bare forbruksartikler.
Gjest Siklerotte Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Nei, jeg hadde aldri kjøpt det til en under atten, men så hadde jeg heller aldri gitt noe slikt til en på tretti. Fantasiløst.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 I utgangspunktet enig, mine brødre kjøpte alkohol til meg og jeg har kjøpt snus til lillebror. Umulig å kjøpe gave til Pappa sa "du kan jo bare kjøpe snus, Selvom det egentlig er litt dumt" Hva annet kan jeg gi da? Er jo søndag er vel begrensede shopping muligheter i dag?
☆☆☆ Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Det er greit å forholde seg til "lovens minstekrav", så slipper man gråsoner. Det er ikke greit å legitimere barns bruk av rusmidler, synes jeg.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 Det at det er fantasiløst bryr meg ikke, jeg er svært så kreativ i gavefronten, men mil lillebror har alt og får alt han trenger og mer det eneste han alltid vil ha er snus. Jeg går nok for det altså. Å jeg hadde blitt kjempeglad for litt kvalitetste jeg da:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 I prinsippet ville jeg svart nei. Men... han snuser jo uansett om han får det i gave fra deg eller ikke... og regner ikke med at han dobler mengden med snus neste uka selv om han fikk det fra deg. Din far synes tydeligvis også det er greit så hvorfor ikke tenker jeg. Tviler på at verken faren eller broren din vil se noe rart på det, alltid kjekt (spesielt den alderen broren din er i) å få noe man har "brukt for". Dessuten som du sier, begrensede shoppingmuligheter i dag. Du kan jo gi han en penge istede, og at han bruker den selv på snus om det er noe bedre
Gjest Heartbroken Skrevet 19. februar 2012 #12 Skrevet 19. februar 2012 Jeg hadde aldri kjøpt hverken tobakk eller alkohol til en som er under 18 år. Egentlig så syns jeg det var en harry gave uansett alder på mottaker da Da hadde jeg heller gitt penger sammen med et fint kort og kanskje en sjokolade, så kan 17 åringen bruke de på hva han vil Og ikke visste jeg at det var typisk vestkant å snuse og drikke når man ikke er gammel nok
Azkeplott med 6 små Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Nei, det hadde jeg aldri gjort!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #14 Skrevet 19. februar 2012 Orka ikke lese de andre svarene, regner med at det står NEI på det fleste Men av erfaring tror jeg nok han villa satt pris på det. Når jeg selv var 17 fikk jeg en pakke eller to med røyk i tillegg til noe annet smått av både tante og mormor. De visste jeg røyka, kunne ikke gjøre noe med det, og sikkert veldig enkelt å ta en pakke eller to av sin egen kartong å gi bort;) Og jeg ble faktisk veldig glad for det. Hadde de gitt meg penger hadde jeg sikkert brukt det på røyk uansett. Så siden han uansett snuser, og du er storesøster så hvorfor ikke? Jeg syns ikke dette er krise hvertfall.. Gå å gjør broren din glad du
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. februar 2012 #15 Skrevet 19. februar 2012 Da vet du det nå heartbroken Han fikk en stokk snus til jul, han spiser ikke søtsaker ( ironisk nok vil han passe på huden sin ) Han får snus til bursdagen dette blir ikke sett på som et problem i familien han er yngst av 4 søsken så familien har sett det har gått bra med resten av oss og er nok mer avslappet nå
Gjest Heartbroken Skrevet 19. februar 2012 #16 Skrevet 19. februar 2012 En rask opptelling viser at 10 av 11 svarer nei (en var litt tvilende) til å kjøpe snus, likevel har du bestemt deg for at det å gi 17 åringen en (tross alt) ulovlig gave er noe du skal gjøre. Da lurer jeg bare litt på hvorfor du spurte etter andres mening?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå