Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Har kjøpt seng, men ikke madrass. Lurer på om det er store forskjeller på de? Butikken jeg kjøpte sengen i hadde en madrass til 250 kr men vil ikke ha en dårlig "billig-madrass" Vil ha det beste til barnet mitt Noen som har peiling?
FrøkenFryd83&lille_nurket Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Den ene fra ikea har fått gode skussmål. Mener den heter Vyssa, eller noe sånt
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Så lenge madrassen er ny,fast og ca. 9-10 cm tykk er den bra for en baby.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 I forhold til astma og allergi er hvertfall de medrassene og putene med "skum" i best. memoryfoam o.l. I disse kan ikke sengemidden leve... Vi kjøpte denne http://www.jysk.no/4...31009/a/catalog på Jysk, og den er sååå god! Mye bedre enn min hvertfall. .-D
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Babyer/barn er det såpass liten vekt på, at kvaliteten på madrass som vi voksne ser etter som i fjæringer ol ikke er vesentlig spør du meg. En vanlig skumgummimadrass på 7-10cm holder lenge. Jeg tror jeg kjøpte madrass til jentungen til under hundrelappen på ikea. 7 cm. Holdt i massevis Nå har hun blitt 3 og fikk ny seng for ikke lenge siden. Kjøpte også bare en billigmadrass, på 10 cm. Men nå har hun også en veldig tynn overmadrass for å beskytte. Jeg med mine 45 kg klarer ikke å "bånne" denne madrassen ned i sprinklene engang.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Jeg anbefaler deg svane baby madrassen, den koster rundt 700 kr, men er verdt penga! For det første samler det seg mye fukt i en babyseng pga. sikkel, gulp, oppkast, tiss osv. Dette er et ypperlig sted for formering av midd, sopp og mugg. Å ligge Å puste inn mugg er IKKE bra, især ikke for en baby. Denne madrassen tÅler fukt (absorberer fukt), og er laget for at man kan spyle den i dusjen. Dessuten er den super-lett Å rengjøre! NÅr uhellet er ute (som da er ganske ofte) kan du bare hive trekket i vaskemaskinen, og selve madrassen bestÅr av plater som du spyler i dusjen. Vips - sÅ er den ren! (Jeg pleier ogsÅ bare Å hive trekket i tørketrommelen pÅ et skÅnsomt program og den krymper ikke)
SuperMoM <3 Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Vi kjøpte svanemadrasser til tvillingene og skal kjøpe det til minien i magen også. Huske på å lufte ut madrassa i 2-4uker før den lille bruker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå