Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Min mor skal være kausjonist når vi skal kjøpe oss bolig. Hun har sosial angst av noe slag. Hun nekter å bevege seg lengre unna enn den lille lokale bygda hun er fra. Vi skal ta opp lån ett på ett større sted 1 t unna henne, i dnb. Dnb finnes også på mammas tettsted. Går det ann at hun evt skriver under på papirer der hun kommer fra? Hun nekter jo å komme til oss...også evt få fakset det over til dnb der vi bor.. Har aldri hatt kausjonist tidligere så vet ikke helt hvordan det fungerer, men antar jo kausjoisten må skrive under på noe...
2 hjertegull :) Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Det er ingen problem.. De sender papirer seg i mellom
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Er det sant?! Puh nå ble jeg lettet. Jeg har tenkt så mye på hvordan dette kunne løse seg, i forhold til hennes angst. Så bra altså . takk for svar:D hi
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Det er nok ingen problem at hun signerer de på kontoret som tilhører henne Men spørsmålet er jo om banken vil la henne være kausjonist dersom hun uføretrygdet pga angsten? Min mor er uføretrygdet og ingen banker er villig til å skrive henne opp som kausjonist for et lån...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Så hvis mor har en egenkapital på feks.1 500 000 kr. så kan hun ikke være kausjonist grunnet at hun er på uføre trygd.hørtes rart ut
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Mamma er varig uføretrygdet og er kausjonist, med sikkerhet i egen bolig (som er nedbetalt), for min søster. Det var ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 banken på vårt tettsted har hvertfall gått god for at hun er kausjonist. Men banken har vel ingen journaler som de kan titte på å finne ut hvorfor noen er uføretrygdet? Greit det er ett tettsted hun kommer fra å folk vet mye om alle, men det kan vel ikke være god nok grunn? HI
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 11:02 så bra. Mamma skal også være kausjonist med sikkerhet i hus som nesten er nedbetalt. Så godt å høre:D hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå