Gå til innhold

soverom opp og barn nede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vuderer litt å bygge hus, der hovedsoverommet er oppe og de andre soverommene er nede.. men jeg vet ikke om jeg føler meg trygg på å la jenta mi på 6 år sove nede alene mens vi sover oppe??

noen andre som har erfaringer med dette ?? på at det går helt fint? vi har også på dette huset vi har sett på , mulighet til å ha hovedsoverom nede og gjersterommet oppe.. !???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jenta er 6 nå er hun sikkert 8 når dere evt. flytter inn, og det kommer til å gå helt fint. Vi bor oppe sammen med lillebror og 7-åringen nede.

Skrevet

Her har ungene soverom nede, vi oppe, ingen problem.

Skrevet

Jeg unngår hus med slik romfordeling, men nå er snuppa mi bare 3 år. Jeg ville følt det veldig ubehagelig men nå er jeg selv født og oppvokst i blokk. Tenker ved brann for eksempel, eller hvis det har skjedd jenta mi noe (oppkast, sykdom ol) og jeg er redd jeg ikke vil høre henne. Men kan nok tenke med dette er litt vanesak. Mannen min har alltid bodd i hus, han og søstra hadde rom oppe, og foreldrene nede. Og han ser ikke noe galt i det ;)

Men når snuppa vår er hos farmor sover hun på fars gamle rom, og kusinen (5 år) på mors gamle rom. Og besteforeldrene nede. Er nok ikke noe problem sålenge man ikke ser det som ett problem, som jeg gjør :P

Skrevet

Jeg tenker at så lenge barne er store, eller har store søsken, så går det fint med ulike etasjer. Vi kommer til å ha det i huset vi bygger. Barne i en etasje og vi i en annen. Kommer også til å ha brannstiger ol på hvert rom sånn i tilfelle. Når vi flytter inn vil barna være i alderen 10 til 3 år, og med litt åpne dører vil nok høre det godt dersom det er noe. Det blir jo ikke så veldig anderledes enn nå på kvelden når vi sitter i en etasje og ser på tv (med lyd og greier), og ungene sover i en annen etasje. Vi hører dem likevel dersom det er noe.

Skrevet

Lillebror har sovet alene i 1.etg siden han var 2,5 år. Har babycall, og den ene gangen han har vært skikkelig syk, la vi han hos oss. Det har fungert fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...