Gå til innhold

Hver forbanna helg er vi oppe i 5-5.30 tiden, mens i hverdagen 6.30-7...Klikker snart!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og jeg veit det ikke hjelper å klikke....men jeg blir så frustrert og lei meg. Denne dagen blir jo umenneskelig lang. Prøver å holde de samma rutinene i helgene som ellers, men klarer jo ikke holde samme aktivitetsnivå som en dag i barnehagen f.eks...er det det som er grunn tror dere? Han er snart 3,5 år...

 

Både fredag og i går sovna jeg på sofaen i 21-tiden.. O´du herlige familie liv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 2stk her også som er oppe i den tiden,og 2stk (tvillinggutter på 8mnd) som er småsyk og våkner hver natt for å få smokk.

 

Eldste på 5år har alltid pleid å våkne så tidlig. Uansett aktiviteter på dagen og uansett når tid på døgnet han legger seg. Vi har blitt vant til det og tenker som så at da får vi jo mer ut av dagen :)

 

Klart at enkelte dager,som i går,så er det litt tungt. Natt til i går så fikk ikke jeg søvn,men funka greit fordiom. Slitsomt,men går over.

 

Noen barn trenger bare rett og slett mindre søvn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så stor at det bare er å insistere på at dagen ikke begynner før 7. (kjøp ev. sånn natt og dag klokke). Hvis han ikke får oppmerksomhet og underholdning, så er kanskje senga like greit.

Vi strever med det samme, men har nå satt inn "støtet" i forhold til dette tipset. (vår dag begynner heldigvis som regel ikke før 6).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier enkelt og greit til frøkna her i huset at det er natta du må sove litt til.

 

Jeg er også klar over at hun ikke er i like mye aktivitet hjemme som i barnehagen så jeg lar hun være oppe en time mer på kvelden.

 

Jeg har vært veldig streng med at dagen ikke starter før klokken 06.00.

 

Men jeg skjønner frustrasjonen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt viss du klikker! :P selv om det ikke hjelper ;) Jeg var selv oppe 5.30 idag med minstemann... jeg var ikke i særlig godt humør da nei......... ;)

Har ei på 3,5år, men hun er blitt så flink å sove om morgenen nå:-) Så hun kan sove til 8-8.30 :-) Men typisk att da hun begynte med det, måtte minstemann på 1,5år begynne å våkne så tidlig :P

Og jeg er helt enig i att dagen blir så laaaaang!

Pluss att jeg blir så stuuuptrøtt når jeg må opp så tidlig.......

uansett hvor mange ganger jeg står opp i 6tiden blir jeg aldri vant til det :P

Men han kan ikke stå opp selv da?

Viss dere bare følger han på do og gir ei skive så kan han se på barnetv mens dere ligger litt til...? Det gjorde jeg før da hun på 3,5 (da var hun rundt 2,5-3år) sto opp mye tidligere. Og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet her. I hverdagene må jeg ofte vekke han rundt 06.30, mens i helgene kan han våkne sånn kvart på fem! Alt for tidlig.. Og jeg er ikke veldig blid da nei..=p

 

Han er tre år. Vanligvis går vi på do, jeg smører en skive og lager litt å drikke til han. Så ligger jeg å halvsover på sofaen en liten stund. Blir ikke mye til soving da, for det er mamma mamma mamma, hele tida!

 

Gleder meg til den dagen han vil stå opp alene / begynner å sove litt lenger =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver alt jeg kan med å si at det er natta og at han må gå tilbake i senga osv, noen ganger funker det andre ganger ikke. uansett så sovner han ikke igjen...

 

I dag endte han opp i senga vår, lå der uten å si noe, men han protesterte med å slå beinet i madrassen..Trodde jeg skulle klikke i vinkel. Problemet mitt er at jeg ikke sovner igjen, hvis jeg først blir vekt i 5-6 tiden, så er det som regel gjort. Har vel noe med at jeg sovner så himla tidlig om kvelden, men det er jo ikke dermed sagt at jeg syns det er greit å våkne/stå opp på det tidspunktet:)

 

Når barne-tv omsider begynner så sitter han å ser på det alene, mens jeg slumrer, men som hun over her sier..det er jo så mye mas hele tiden:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har aldri våkna så tidlig, men ofte er det rundt syv tiden. Før stod vi opp, men nå kan han fint hente seg noen leker og så styrer han med de en time eller to. Vi sier at det er natta enda og skal sove litt til. Han er 2,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et så stort barn går det an å snakke med. Jeg vil anbefale dere å evt investere i en "Kaninklokke" altså en som viser når det er natt, og når det er dag, slik: http://www.alexi.no/kid-sleep.html

 

Og om han konsekvent våkner tidligere hver lørdag og søndags morgen så kan dere jo evt se om det hjelper å la ham være våken litt ekstra på kvelden i forveien. Men jeg tror det er et vanlig fenomen. Merker det på guttene her også, spesielt de eldste. De kan finne på å ligge og dra seg til 7-7.30 på hverdager, men våkner gjerne i 6-tiden i helgene og ligger bare og stirrer på klokken tl den er 6.30 før de spretter opp på sekunder (6.30 er vår grense for når de får lov til å stå opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2stk her også som er oppe i den tiden,og 2stk (tvillinggutter på 8mnd) som er småsyk og våkner hver natt for å få smokk.

 

Eldste på 5år har alltid pleid å våkne så tidlig. Uansett aktiviteter på dagen og uansett når tid på døgnet han legger seg. Vi har blitt vant til det og tenker som så at da får vi jo mer ut av dagen :)

 

Klart at enkelte dager,som i går,så er det litt tungt. Natt til i går så fikk ikke jeg søvn,men funka greit fordiom. Slitsomt,men går over.

 

Noen barn trenger bare rett og slett mindre søvn :)

 

Skal sies at de må ligge i senga til klokka er 6,men jeg får jo likevel ikke sove siden jeg må fortelle når tid klokka er der ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel ikke skrive slikt her inne, men det er vanskelig å la være:)

Ungen min sov til 10 (!!) på lørdag og 9 på søndag. Eeeeelsker sovebarnet mitt - og har sympati med dere som må slite dere opp midt på natta... Er veldig glad det ikke er meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...