Gå til innhold

4åringen klager over svie ved vannlatning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og han sier det klør og at han har vondt i magen. Tenker urinveisinfeksjon, men er det noe man bør dra til legevakta med, eller er det bedre å dra til fastlegen med urinprøve imorgen? Noen som vet om det er det mulig å bare levere en prøve i skranken evt., og komme inn til legen på legevakta dersom den er positiv?

Lillebroren på 2 år hadde urinveisinfeksjon i jula, synes det er litt rart at begge har fått det med så kort mellomrom? Det er vel ikke så vanlig at gutter får det heller? Noen som vet om hva som kan være årsaken til at man får det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man ikke får tømt blæra helt kan være en årsak. Noen er mer plaget med det enn andre. Har også hørt at dersom man sitter kaldt kan man få det, men vet ikke om det stemmer.

Tranebær er forebyggende.

Du kan kjøpe hjemmetester for urinveisinfeksjon på apoteket. Jeg har brukt det til min jente en gang, og de er enkle i bruk.

Lykke til, du finner nok ut av det :)

Skrevet

Ah, kanskje jeg bare kan kjøpe det, det hadde egentlig vært veldig greit. Takk for svar! HI. :)

Skrevet

Er du klar over hvor VONDT det ER??

Skjønner meg ikke på foreldre som "bare" skal vente litt med sånne ting.

Hadde det vært du som hadde det sånn hadde du dratt til legen på flekken...

Skrevet

Nånå, det som alt annet kommer vel i forskjellige grader, og HI kjenner nok barnet sitt godt nok til å vite om det er så akutt at hun skal oppsøke legevakta i dag eller kjøpe test i morgen.. :)

Skrevet

For å si det sånn så klager han ikke mye! Han har vært på do flere ganger nå uten å nevne det med et ord. Han pleier å si klart ifra når han har vondt, og har hverken feber eller dårlig allmenntilstand. Han er kronisk syk og er nok hos legen som det er, så hvis han kunne slippe, hadde det vært veldig fint. På legevakten her i byen er det på det verste åTTE timers ventetid. Ville ikke du venter til imorgen da hvis du kunne?

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...