Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har på kort tid blitt angrepet av ett annet barn på toalett. Det har skjedd 2 ganger Før jul da mitt barn ble klepet i tissen. Hadde veldig vondt i flere dager og legene sa vi bare måtte gi smertestillende. Gang nr 2 ble mitt bar kløpet inni rompa av det samme barnet. Baret gråt og hadde så vondt på kvelden, vi måtte igjen ty til smertestillende som vi egenlig er restriktive på.

Ved det første tilfelle, ble det mye møter og vi ble lovet at vårt barn skulle få gå på do alene. Helt alene og at en voksen skulle passe på. Nye dorutiner skulle også settes til verks. Det fungerer jo ikke. Og nå Håper jeg på råd fra dere?

Hva gjør vi nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var ikke heldig dette da! Regner med det er i barnehagen?

Rart at ikke de finner rutiner som får dogåingen til å fungere da..

Hvor gammel er han?

Kan han låse døra, for å få være i fred?

Synes du skal gå videre til styrer med dette, det er ganske alvorlig spør du meg, og jeg hadde overhodet ikke tolerert det. Kan love deg det hadde blitt huskestue om noen hadde gjort noe slikt med mitt barn. Og ettersom dere atpåtil har måttet bruke smertestillende, så sier jo det noe av alvorlighetsgraden av disse angrepene..

Veldig rart om ikke personalet tar dette alvorlig..

Skrevet

Ja, dette er i barnehagen. Barna er 4 år.

Jeg krevde at mor og far til det andre barnet ble kontaktet sist. Jeg gikk også til komunen, som hadde møte med eier og styrer. Vi foreldre til den angrepne ble kaldt inn til møte med styrer og fagleder i administrasjonen. Og der ble vi lovet at vårt barn skulle få lov å gå på do alene. Og at de skulle få nye do rutiner.... ja nye rutiner ble satt i gang men ikke fulgt opp.

Første gang var vi 2 ganger hos lege, banet hyla hver gang det gikk på do i nesten en uke. Denne gangen har det også vært hyling for det gjør så vondt.

Det andre barnet er utagerende pga av livssituasjonen. Mor og far bor ikke sammen. Far har funnet ny dame som de desperat prøver å leke mor, far og barn.

Det værste med barnehagen er holdningen fra personalet. Da jeg snakket med avdelingsleder, sist med styrer var det: Barn lyver, vi tror ikke på barna.

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?

HI

Skrevet

Jeg ville laget huskestue en gang til.

Om styrer i barnehagen har denne holdningen må hun settes på plass av sine overordnede, og det må skaffes hjelp til det utagerende barnet!

Gå til eier av barnehagen igjen, og krev at noe blir gjort. Skal ikke være sånn at barna utvikler angst for å gå på do for der kan de bli angrepet i en sårbar posisjon av andre barn. Det er helt uakseptabelt.

Skrevet (endret)

På det du skriver, så virker det på meg som om du har gjort ting på helt rett måte! Blir helt rystet av å lese om dette...

Jeg ville faktisk vurdert å bytte barnehage om personalet har den holdningen der... Vanligvis er ikke personalet slik, men heller motsatt slik at det går an å finne en løsning på problemer.

Men jeg tenker at dersom det er holdningen, så kommer ikke det til å endre seg med det første.

Uansett tar det tid å få byttet barnehage, og jeg ville helt klart krevd oppvaskmøter en gang til, uavhengig av om dere velger å bytte eller ikke..

Det er forresten veldig bra at dere har vært hos lege med han, fortsett å gjøre det, for å få det dokumentert!

Eller... Vurder annmeldelse?! Da skal du se det blir fart i sakene her! Dette er jo et grovt overtramp mot din sønn, noe som krenker han på det mest private!

Endret av 1hjertegull+junispire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...