Gå til innhold

Åh! Blir sprø av 1,5-åringen som bare hyler, gråter, slår og "trasser" seg...


LettBris

Anbefalte innlegg

Flere med barn på 1,5 år? Hva gjør dere for å håndtere trassen? Her går mini amok med skriking og slenger seg på gulvet/slår osv hvis han blir misfornøyd med noe.. Herremann.. Her gjelder det å puste rolig, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke nå, men jeg har hatt fire barn tidligere på 1,5 år og med trass. Det verste er at om du en gang får nr 2, 3 osv så vil du med dem synes at denne trassen bare er søt, hehe... Veldig beroligende ikke sant? :P

 

Når de er så små så har jeg tilbudt trøst og kos, vært bestemt, men ikke dikkedert med dem. Egentlig mye samme som nå som de er eldre, men nå blir det jo mer prating også. Vil de ikke ha kos, ha smokk, ha maten de blir tilbudt osv og legger seg ned å hyler...javel, så la dem hyle da, de slutter til slutt. Ikke la deg stresse med det i hvertfall. Sett deg ned og les en bok eller noe sånt mens han hyler fra seg (evt tilby kos innimellom), og så kan du kose med hm og prate med ham igjen når han roer seg. Etterhvert kan de jo også være greit å forsøke å hindre anfallene ved å f.eks forberede på aktivitetsbytte, la ham velge mellom to ting osv. Men det verste du gjør er å bli sint eller stresset. Bare la det gå over, og så belønner du heller positiv atferd. Og selvsagt fortelle at det er lov til å være sint, og at du kan forstå at han er sint. Det skal jo ikke bli slik at barnet ikke skal få lov å være sint, for sinne er jo også en viktig følelse å kjenne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIgnerer Alva.. mini på snart 14 mndr har begynt med denne kaste seg på gulvet, sparke og hyle-trassen nå, og han er bare såå søt at jeg nesten ikke klarer å unngå å le og smile. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...