Gå til innhold

noen med peiling på bæresjal/bæretøy?


Skyr

Anbefalte innlegg

Driver å titter litt på nett etter bæresjal. Har hatt bæresele til mine andre barn, men denne gangen vil jeg prøve et bæresjal.

 

Noen som har tips å råd til hva man bør tenke på når man kjøper et bæresjal? Er helt grønn egentlig så alle tips og råd tas mot med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mobywrap syns jeg var fantastisk god.. det er ett elastisk bæresjal.

både jeg å pappaen brukte det fra ungen var nyfødt:)

gikk etterhvert over til meitai å manduca ettersom barnet ble større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elastisk bæresjal er fantastisk til nyfødt. Det beste er at du kan knyte ferdig før du putter baby oppi, og det finnes mange fine små videosnutter på nett osv, som forklarer deg hvordan du gjør det!

 

Trikset er å knytte STRAMT sånn at baby ikke siger.

 

 

Hvis ikke vil jeg også varmt anbefale en meitai med sjalstropper, ala merkevaren sjaltai, som du får sydd på bestilling via bloggen www.filiokus.blogspot.com eller bare søk opp filiokus... Min mor kjøpte en slik til meg da minstemann ble født, og det er seriøst et av de beste bæretøyene jeg har hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere. Skal lese litt mer på den tettinntil siden :) Ved første øyekast ser jeg at det er et hav av bæresjal å velge i, så tror kanskje man bare må ta sjansen på et for så å prøve seg litt fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men ei vennine av meg anbefalt meg og ta en tur innom "bæreglede" i Oslo (de har også nettside). Der tar de seg vist god tid til å vise og forklare de forskjellige typene, så du får prøve deg frem på hva som passer deg.

 

Den "nyfødtpakken" de selger er vist bra -Elastisk sjal til nyfødt og en slags bære sele til de blir litt større...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men ei vennine av meg anbefalt meg og ta en tur innom "bæreglede" i Oslo (de har også nettside). Der tar de seg vist god tid til å vise og forklare de forskjellige typene, så du får prøve deg frem på hva som passer deg.

 

Den "nyfødtpakken" de selger er vist bra -Elastisk sjal til nyfødt og en slags bære sele til de blir litt større...

 

:)

 

Da skal jeg ta meg en tur innom der :) takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte først et elastisk bæresjal (mobywrap), så et vevd bæresjal (girasol)når minsten ble større. Jeg har ihvertfall vært råfornøyd!! Tenk litt på hvordan du vil være også velger du sjallengde etter det, samt størrelsen på de som skal bære ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...