Gå til innhold

Hvordan produsere en marsboer og en kylling raskt og billig?


Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

Skolen har kommet på den helt fantastisk ideen å lage temakarneval... wo-ho... akkurat det man tenger i månedden med mest regning, enda mer utgifter! Tema er da altså farge, og ikke noen av skoleguttene mine eier et eneste klesplagg i den fargen de må ha = ut å kjøpe :( I tillegg har de visse ønsker. 9 åring vil være gul kylling (ehh..?), og 7 åringen grønn marsboer (litt kulere). Finnes det tights noen steder i fargene gul og grønn? Har symaskin, så kan sikkert sy noe, men er litt tom for ideer til stoff og framgangsmåte. Ikke har jeg egentlig tid heller, og karnevalet er på kommende fredag.

 

Hva skjedde med vanlig karneval der ungene kan komme i vanlige kostymer som de alt har? *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Marsboer tenker jeg at du kan lage en hattelignende sak av aluminiumsfolie, feste to pinner i dem og feste aluminiumsfolie, formet som to baller, på toppen av hver pinne. Kombinert med grønne klær så har du en marsboer.

 

Kylling? Gul strømpebukse, et laken sydd om til en ballongkjole, nebb lagd av papp og malt orange, og så kan du kanskje feste gult garn på ei pappplate som festes på hode.

 

Eller noe slikt, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeplagg skal de faktisk lage på skolen (fantastisk bidrag...), det er mer klærne og hvor jeg får tak i dem som er problemet. Jeg kan ikke huske å f.eks ha sett grønne og gule stilongser/tights noen steder i det siste, men jeg har ikke leitet heller da.

 

Hvordan syr man ballongkjole da? Klarer ikke helt å se det for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole, med strikklinning nederst. Den skal gå nesten til knærne, og så hipses den opp til livet ;)

 

Ellers har de sikkert laken på Sparkjøp i de ønskede fargene :)

 

Og Lindex bruker å ha tights i ALLE farger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk på cubus, der har de thigts i knallfarger. Tror de har gensere også.

 

Det hadde vært fantastisk! Jeg er helt tom for energi for tiden, så hadde vært deilig å slippe symaskin ;) Grønn tights, polo, belte om livet og et lekelasersverd eller noe sånt gjør vel nytten som marsboer? Så får jeg heller finne noen fjær og klaske på en evt gul pologenser, hehe... Og så kylling av alle ting da... kommer ikke helt over den jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips! Dere er supre å ha til å spørre om ting! :) Skal ta meg en runde på mandag, da kan jeg gå litt tidlig fra jobb. Håper jeg finner alt og til en ikke alt for hårreisende pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg er ingen kløpper på symaskin, men jeg tenkte noe ala det #6 skriver: "Kjole, med strikklinning nederst. Den skal gå nesten til knærne, og så hipses den opp til livet".

 

Gul genser med fjær på var også godt forslag.

 

Kylling er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, ikke noe galt med kyllinger. Det er bare at 9 åringen er 150 cm lang og veldig "mandig" for å være 9 år, og den tøffe og kule typen som alltid vil være superhelt, tøff ridder med sverd ol når han skal kle seg ut... det bare passet ikke helt sammen med pinglete kylling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jada, ikke noe galt med kyllinger. Det er bare at 9 åringen er 150 cm lang og veldig "mandig" for å være 9 år, og den tøffe og kule typen som alltid vil være superhelt, tøff ridder med sverd ol når han skal kle seg ut... det bare passet ikke helt sammen med pinglete kylling :P

 

Hehe! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor du i Oslo? De innvandrer stoff-butikkene (i mangel på noe annet å kalle de, stoff som i tøy, altså...) på Grønland har skikkelig sånn Gulars-kylling stoff/pels for en rimelig penge. Da trenger man jo bare sy to armer som vinger til machokyllingen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Sjekk på cubus, der har de thigts i knallfarger. Tror de har gensere også.

 

Det hadde vært fantastisk! Jeg er helt tom for energi for tiden, så hadde vært deilig å slippe symaskin ;) Grønn tights, polo, belte om livet og et lekelasersverd eller noe sånt gjør vel nytten som marsboer? Så får jeg heller finne noen fjær og klaske på en evt gul pologenser, hehe... Og så kylling av alle ting da... kommer ikke helt over den jeg ;)

 

Fant du marsboerdrakt og kyllingklær?

Gikk forbi Cubus her i dag og det var stort utvalg i gult og grønt. Kom da til å tenke på deg om du hadde funnet noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, ikke noe galt med kyllinger. Det er bare at 9 åringen er 150 cm lang og veldig "mandig" for å være 9 år, og den tøffe og kule typen som alltid vil være superhelt, tøff ridder med sverd ol når han skal kle seg ut... det bare passet ikke helt sammen med pinglete kylling tongue.png

 

150 cm?! 9 år??

 

Jeg er i tjueåra og 154... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han er lang ;)

 

Fant klær i både grønt og gult på Cubus, så både ungene og jeg er godt fornøyde nå. Spesielt jeg da genserne var på tilbud til 19 kr stykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...