Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Han må jo feire sier han. Og han mener det er helt normalt, jeg vet ikke helt jeg. Han mener at jeg blir godt ivaretatt på sykehuset slik at han blir overflødig. Har lyst å si noe, men jeg er kanskje bare hormonell og overreagerer?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Det er ikke normalt, og det er pussig at han har lyst til å dra fra deg rett etterpå... Ville nok ikke nektet ham, men spill gjerne på samvittigheten hans.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 hva slag mannfolk er det dere dib damer har?!??! blir helt oppgitt jeg. fins virkelig slike idiotiske mannfolk??
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Absolutt ikke normalt! Mannen min får lov til å feste og dra på byen om han vil, men der hadde jeg nekta han! Du feirer ikke ditt nyfødte barn ved å drikke deg dritings på byen!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Her jeg kommer fra er det vanlig. Eller ikke å dra på byen, men at far tar seg en fest. "å krømp barnfot" kaller vi det. Det er altså at når mor og far er på sykehuset når barnet blir født så låser fars venner og gjerne fars far inn i huset for å rydde og å vaske hele huset slik at det er rent og pent til mor og baby kommer hjem igjen. Og når far kommer hjem på kvelden (her har ikke sykehuset familierom så det er i svært få tilfeller at far kan overnatte) så vanker det øl og whiskey på far, men kun på kjøkkenet for man skal ikke rote til huset som er nyvaska Det er ikke full fest, men en liten fest for å feire
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Høres ut som faren til ungene mine - nå bedre kjent som min eksmann. Menn som oppfører seg på den måte har rett og slett ikke blitt voksne ennå.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Mannen min har hatt en liten tur på byen med kamerater dagen etter at vi har fått barn. Ikke noe fest, men en sigar og et par glass. Kameratene har gjort stas på han og skålet for den nybakte pappa. Han har selvfølgelig vært sliten etter et par døgn uten søvn så noen fest har aldri vært aktuelt, men den lille greia med sigar og skål har han hatt. Det har jeg unnet han av hele mitt hjerte, har ikke såret meg i det hele tatt. Mannen min har absolutt stilt opp både under svangerskapet og når jeg har kommet hjem fra sykehuset, så to timer på puben for å skåle med kameratene har vært helt greit altså. Men nå er jeg et slikt menneske som får helt fnatt om man skal sitte på siden og holde hånden 24 timer i døgnet også da, jeg trenger litt albuerom og synes det er HELT greit at mannen ikke var på sykehuset hele tiden etter fødselen. Litt privatliv og fred noen timer i døgnet setter jeg stor pris på
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Det å dra på byen er ikke normalt, men å ta en øl med noen venner er visstnok en tradisjon hos en del (og da en, ikke mange så man blir full).
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Det der barnfotkrømpinga hørtes jo faktisk koselig ut. Med mening, til og med! Hvis det blir gjort på den måten er alt såre vel, byflying er IKKE ok i min bok. Traff en gang en møkkfull mann på byen som brølte ut at han nettopp var blitt pappa.. Kam det bli mer harry?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Jeg bor på sørlandet og her er det tre familierom på sykehuset og de er ganske nye. De fleste mammaer ligger altså på sykehuset alene, mens pappaen sover hjemme alene. Her er det helt vanlig at kameratene spanderer en konjakk på den nybakte pappaen mens mammaen er på sykehuset. Men da er det snakk om et glass for å skåle da, ikke snakk om å drikke seg full og gå på disco... Er snakk om at kameratene samles for å gratulere, høre historien om hvordan baret ble født og holde pappa med selskap siden han er forvist fra sykehuset om kvelden. Veldig greit synes jeg. Jeg hadde ihvertfall ikke noe imot å ligge på sykehuset med verdens nydeligste lille på armen og tenke på at mannen min satt sammen med kameratene sine med stjerner i øynene og fortalte hvor stolt han var. Hadde nok blitt noe annet om han kom på sykehuset neste morgen med røde øyne og fylleånde, men det gjorde han selvfølgelig ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #11 Skrevet 18. februar 2012 Min EKS gjorde det. Fordi han måtte feire og røyke sigar, fordi han var blitt pappa til en gutt. Jeg trengte han egentlig ikke, for jeg var helt ute av narkose og vondter og sprøyter med morfin. Men jeg syns faktisk i ettertid at det var dårlig gjort å forlate meg alene.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #12 Skrevet 18. februar 2012 Det er helt unødvendig og utrolig rånete. Ser for meg en unggutt i 20- åra som er veldig umoden og som ikke har respekt for dama si. Hvorfor skal han egentlig gjøre det? Hadde blitt dritsur og lei meg der jeg hadde ligget med søvnmangel, smerter og hormoner ute av kontroll..
3 er nok! Skrevet 18. februar 2012 #13 Skrevet 18. februar 2012 Ikke normalt vil jeg si. Samboeren min var ute ti dager etter fødselen, men det var reunion fra skolen, og det syntes jeg han skulle få være med på. Jeg føder tross alt en gang i året, og reunion er hvert tiende år, som han så pent sa:) Synes en reunion stiller ser annerledes enn å gå ut for å feire...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. februar 2012 #14 Skrevet 18. februar 2012 Her er det også vanlig å krømp barnfot. Kanskje det er en nord-Norge greie? En fin tradisjon, syns jeg
lille sprelle Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Dersom du ikke synes det er greit, så er det ikke greit. Det spørs jo helt på situasjonen. Har du en normal fødsel og alt er vel, så er det jo ikke noe i veien for at han kan "blåse" ut litt med kamerater og få ut sine følelser på "mannevis". Er fødselen komplisert og du trenger ham der, er det selvsagt helt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #16 Skrevet 18. februar 2012 Dersom du ikke synes det er greit, så er det ikke greit. Det spørs jo helt på situasjonen. Har du en normal fødsel og alt er vel, så er det jo ikke noe i veien for at han kan "blåse" ut litt med kamerater og få ut sine følelser på "mannevis". Er fødselen komplisert og du trenger ham der, er det selvsagt helt uaktuelt. jeg synes normal fødsel i seg selv er heftig nok jeg.
Gjest MMJ Skrevet 18. februar 2012 #17 Skrevet 18. februar 2012 Han må jo feire sier han. Og han mener det er helt normalt, jeg vet ikke helt jeg. Han mener at jeg blir godt ivaretatt på sykehuset slik at han blir overflødig. Har lyst å si noe, men jeg er kanskje bare hormonell og overreagerer? Om barnet ikke har kolikk og dere har andre barn som må taes a... så ser ikke jeg problemet med en bytur...??? Men, om du er utrygg og trenger han der, så SI I FRA! Kommunikasjoooon GRATULERE foresten! Gleder meg til det er miiiin tur til å få baby..... 24. juli <3
Gjest Ingen skal få! Skrevet 18. februar 2012 #18 Skrevet 18. februar 2012 Mannen til en venninne dro på puben og tok noen øl med noen kompiser etter fødsel. Venninnen min syns ikke det at han var ute og tok noen øl var det verste, det verste var uansett at han ikke fikk være der sammen med henne og babyen, etter en lang og komplisert fødsel og sykdom hos barnet. Dette til tross for at det var et ledig familierom. Jeg syns jo det er helt vilt at far drar og drikker etter en fødsel, men så lenge han uansett ikke kan være på sykehuset så er det jo ingen forskjell på om han øller hjemme eller på by'n.
MrsMilla Skrevet 18. februar 2012 #19 Skrevet 18. februar 2012 Han må jo feire sier han. Og han mener det er helt normalt, jeg vet ikke helt jeg. Han mener at jeg blir godt ivaretatt på sykehuset slik at han blir overflødig. Har lyst å si noe, men jeg er kanskje bare hormonell og overreagerer? Var normalt før, da fedrene hadde besøkstid på sykehuset og mor lå ei uke der med personell tilstede og barnet på eget rom med eget barn. Nå er det absolutt ikke vanlig. Nå forventes det at far er sammen med mor om han ikke må være hjemme med de andre barna. Med vår første ble han "kasta ut" av fødeavdelingen på kvelden for der fikk ikke pappaene overnatte på sykehuset, da gikk han ut med kompiser og feiret - men med veldig måte, da han ville være klar i hodet om noe skulle tilsi at han måtte komme på kort varsel selvsagt. Tror han gikk ut med de like mye for å slippe å sitte alene i vår leilighet og tenke på oss, og heller prate litt ut med kameratene sine - og fortelle om at han var blitt pappa og sånn. Veldig glade begge to for at han nå får være der når han vil - var kjempetrist for oss begge å være adskilt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #20 Skrevet 18. februar 2012 Han må jo feire sier han. Og han mener det er helt normalt, jeg vet ikke helt jeg. Han mener at jeg blir godt ivaretatt på sykehuset slik at han blir overflødig. Har lyst å si noe, men jeg er kanskje bare hormonell og overreagerer? Var normalt før, da fedrene hadde besøkstid på sykehuset og mor lå ei uke der med personell tilstede og barnet på eget rom med eget barn. Nå er det absolutt ikke vanlig. Nå forventes det at far er sammen med mor om han ikke må være hjemme med de andre barna. Det er fortsatt slik på mange sykehus at far ikke får overnatte. På begge sykehusene her jeg bor må far reise hjem. Det er kun dobbeltrom og det er ingen familierom så far får ikke bli over natten. Og fordi man deler rom med andre så er det også besøkstider også for far om man da ikke ønsker å sitte i kantina, da kan far være frem til kl.23 når avdelingen stenger for natten. Noen steder er det fortsatt som i "gamle dager".
Gjest Husfrua Skrevet 18. februar 2012 #21 Skrevet 18. februar 2012 Det kunne aldri mannen min ha gjort! Med nr en dro han hjem for å rydde og vaske hus,og legga seg tidlig slik at han orket stå opp tidlig for å komme tilbake til oss. Med nr to hadde vi familierom, og da dullet han rundt oss og passet på at alt var bra med meg og den lille. Men nå er festing og drekking noe mannen min gjør ytterst sjelden uansett.
Oppnedx2 Skrevet 18. februar 2012 #22 Skrevet 18. februar 2012 Dette er da ikke normalt! Far fikk ikke overnatte første natten på sykehuset men han var der så lenge han kunne og dro så hjem å pratet med hele familien natten lang. Byen etter fødsel? Kan jeg spørre hvor gammel han er?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. februar 2012 #23 Skrevet 18. februar 2012 Hm, mannen min dro hjem for å vaske huset, sette opp barnesenga og lufte bikkja han. Resten av tida var han enten hos meg og babyen, eller lå i senga hjemme og sov. Og jeg lå på barsel i en uke. Folk prioriterer forskjellig, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #24 Skrevet 18. februar 2012 Hehe, litt morsomt hvor svart/hvit verden blir i slike diskusjoner. Enten er far en slubbert som prioriterer alkohol og fest sammen med kompiser eller så er han en oppofrende far som sitter ved sengekanten til mor 24 timer i døgnet i ukesvis etter fødselen Må si at jeg har vært så heldig å finne en fantastisk far til mine barn, som stiller opp 100%, er omsorgsfull og snill, som tar veldig godt vare på både sine barn og på meg. Men likevel fant et par timer til å møte kameratgjengen sin da jeg lå på sykehuset for å motta gratulasjoner, en skål og en sigar. Det gjør han absolutt ikke til noen slusk, han gikk fra meg på sykehuset kl 20 (ingen familierom så han kunne ikke overnatte), møtte noen kompiser, var i sin egen seng klokken 23 og tilbake på sykehuset 8.30 dagen etter. Må vel legges til at dette var på en tirsdagskveld da, så ingen var opptatt av festing, men "ute" med kompisene sine var han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå