Gå til innhold

Kokende vann over fingerne mine!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å begynne gjorde det ikke så vondt, jeg bare holdt fingrene under kaldt vann en stund. Men nå, minst fire timer etter så gjør det skikkelig vondt. Det verker og svir. Hva gjør jeg nå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aloe Vera! Smør på met tykt lag

Skrevet

Ta en bolle med kaldt vann og MASSE salt i. Så kanskje du ikke får blemmer. Sitt lenge, bytt vann når det føles for varmt.

Jeg pleier å gjøre det med en gangvjeg brenner meg og får aldri blemmer.

Skrevet

Putte dem i saltvann så lenge etterpå? Jeg går og skyller dem med jevne mellomrom, når det begynner å verke, og de er snart som rosinfingre også. Men Aloe Vera skal smøres på i en fei. Faen som det verker!!!

Skrevet

Ta en bolle med kaldt vann og MASSE salt i. Så kanskje du ikke får blemmer. Sitt lenge, bytt vann når det føles for varmt.

Jeg pleier å gjøre det med en gangvjeg brenner meg og får aldri blemmer.

Men hvilken nytte gjør masse salt? Osmose? Det har jeg aldri hørt anbefalt tidligere.

Skrevet

Vet ikke hvorfor det virker, men har unngått blemmer hver gang jeg gjør det. Lærte det av en gammel stuert.

Salt hjelper jo også å rense, hindre bakterier.

Skader ihvertfall ikke, så legne man også kjøler ned.

Skrevet

Hjelper ikke nå, men neste gang du brenner deg så ikke bruk iskaldt vann :)

En skal ha henda i lunka vann slik at huden som er brent ikke får mer sjokk :)

Skrevet

Det finnes en god burnaid salve på apoteket. aloe vera er kjempebra å bruke.

Skrevet

Det hjelper å sitte med hånda i kjølig vann til det slutter å gjøre vondt når du tar den ut. Så putt den i vann igjen!

Jeg klarte å klaske hele håndflata ned på ei varm kokeplate en gang (ikke mitt stolteste øyeblikk...) og brant meg voldsomt. Jeg satt med hånda i vann i over fire timer. Da gjorde det ikke særlig vondt mer, og jeg gikk over til aloe vera. Blemmene skrumpet inn og det helet seg fort.

Skrevet

Takk for gode råd. :)

Aloe Vera hjalp til slutt faktisk. Med et lag på én cm og litt meditasjon på sofaen hvor jeg latet som om jeg ikke kjente det lenger, så har det sluttet å verke, selv om de gløder i mørket ennå.

Tror det skjedde ved 14-15 tida i dag, og fikk ikke bakt ut rundstykkene før nå. Jeg brant meg igjen idet jeg tok de ut av ovnen, men nå er de prøvesmakt, og de er absolutt verdt smerten! :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Godt at det har blitt bedre. Men å skylde under vann hjelper lite, du må holde det som er brent i vann helt til det slutter å gjøre intenst vondt eller til du kommer deg til legen om det er nødvendig.

Jeg har sittet med hånda i vann i timesvis etter å ha sølt skikkelig med varm væske.Først etter flere timer, i alle fall 5-6, ble det så godt at jeg kunne tulle en kald fille rundt og prøve å sove litt.

Aloe Vera er veldig fint, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...