Gå til innhold

Meg eller han som er teit?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har en sønn på snart 5mnd sammen.

Jeg skammer meg allerede for at jeg har vært så dum å reist på fest og drekke 4ganger etter han kom sammen med samboren min, det har vært gode venniner av meg som har fylt runde tall og nyttårsaften, ellers så har jeg sagt nei til noen andre bursdagfester selvom de er venner også pga han lille, var også på lukkakinoforestilling+før og etterfest, men jeg sto over alkoholen.

Samboeren min har drekke mange ganger utenom dette etter at han lille kom, kanskje 5-7ganger. Jeg synes det blir alt for mye siden vi har en sønn på ikke 5mnd engang. Han klager på at jeg og sønnen min er så mye hos foreldrene mine, jeg har vært her en del nå pga mamma hjelper meg litt med han nå som jeg er syk, men når jeg sa jeg og han lille hadde tenkt og reise bort i leiligheten å være sammen med han så ville han heller sitte og drekke !

ALENE...

 

Hva ville dere gjort? Synes dere det er okei så lenge han er "mannen"?

Han sa at han var med meg og han lille igår kveld, derfor ville han drekke og kose seg idag...

Blir så oppgitt og lei meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som mannen din er 19-20 år gammel?

 

Han vokser opp etterhvert, men det er ulemper med å få barn med så unge gutter.

 

Du kan ikke forandre på han, om han ikke ønsker være hjemme kan du ikke tvinge han til å være det, blir ingen hyggelig lørdag av det!

 

Mannen min var litt sånn han også, men etterhvert som ungen vokste til, vi ble eldre, flere venner fikk barn osv gikk det seg til.

 

Nå er vi godt voksne og har fått fire barn, jeg er ute på fest kanskje annenhvert år, mannen kanskje 4-5 ganger i året. Etterhvert som man blir voksen må man ikke drikke seg full eller gå på fest for å være sosial, det er helt greit å møte en vennefamilie i akebakken på formiddagen og være hjemme på kvelden ;)

Skrevet

Dere burde begge gå inn i dere selv og virkelig vurdere hva slags foreldre dere ønsker å være.

Skrevet

Dere burde begge gå inn i dere selv og virkelig vurdere hva slags foreldre dere ønsker å være.

 

Enig!

 

Dere fester og drikker ganske så mye begge to. Kanskje på tide å roe litt ned?

Skrevet

Høres ut som mannen din er 19-20 år gammel?

 

Han vokser opp etterhvert, men det er ulemper med å få barn med så unge gutter.

 

Du kan ikke forandre på han, om han ikke ønsker være hjemme kan du ikke tvinge han til å være det, blir ingen hyggelig lørdag av det!

 

Mannen min var litt sånn han også, men etterhvert som ungen vokste til, vi ble eldre, flere venner fikk barn osv gikk det seg til.

 

Nå er vi godt voksne og har fått fire barn, jeg er ute på fest kanskje annenhvert år, mannen kanskje 4-5 ganger i året. Etterhvert som man blir voksen må man ikke drikke seg full eller gå på fest for å være sosial, det er helt greit å møte en vennefamilie i akebakken på formiddagen og være hjemme på kvelden wink.png

 

Han skal være hjemme, noe som gjør at jeg og han lille må være hos mine foreldre..

Han er snart 25.

Skrevet

Kanskje du skulle vist han nettopp det du har skrevet her og svarene??

 

Om han snart er 25 så burde han virkelig bli voksen snart!! Jeg skjønner at du reagerer, det er helt på sin plass!!

 

At du selv har drukke fire ganger? Om det hadde vært ut på byen kun for morro, syns jeg det hadde vært for mye, men som du sier, det har vært bursdagsfeiringer og nyttårsaften, ellers har du holdt deg til ditt ansvar, og det er flott!

 

Mannen din derimot bør strammes inn. Han har valgt å få barn og må ta ansvar deretter!

Skrevet

Kanskje du skulle vist han nettopp det du har skrevet her og svarene??

 

Om han snart er 25 så burde han virkelig bli voksen snart!! Jeg skjønner at du reagerer, det er helt på sin plass!!

 

At du selv har drukke fire ganger? Om det hadde vært ut på byen kun for morro, syns jeg det hadde vært for mye, men som du sier, det har vært bursdagsfeiringer og nyttårsaften, ellers har du holdt deg til ditt ansvar, og det er flott!

 

Mannen din derimot bør strammes inn. Han har valgt å få barn og må ta ansvar deretter!

 

Jeg har sagt til han at jeg synes jeg selv har drekke alt for mye allerede til at vi har en sønn på snart 5mnd, men at jeg først etterpå så hvor ofte det hadde blitt, nå kommer jeg ikke til å drekke på mange mnd.. Jeg har også sagt til han at han drekker alt for mye til at vi har en sønn og at han burde begynne å drekke mindre og synes det iallefall er teit at han sitter og drekker alene bare pga han er lei av å sitte foran tv'en sier han. Går jo ann å finne på mye annet en akkurat å drekke? En god kamerat av han spurte om de skulle ta seg en tur og bowle ikveld, men han ville heller sitte hjemme alene å drekke.. :S Han har også vokst opp med at moren har drekke veldig mye, vet ikke om dette kan være en grunn til at han ikke skjønner at det blir for mye siden vi har en sønn?

Skrevet

Kanskje du skulle vist han nettopp det du har skrevet her og svarene??

 

Om han snart er 25 så burde han virkelig bli voksen snart!! Jeg skjønner at du reagerer, det er helt på sin plass!!

 

At du selv har drukke fire ganger? Om det hadde vært ut på byen kun for morro, syns jeg det hadde vært for mye, men som du sier, det har vært bursdagsfeiringer og nyttårsaften, ellers har du holdt deg til ditt ansvar, og det er flott!

 

Mannen din derimot bør strammes inn. Han har valgt å få barn og må ta ansvar deretter!

 

Jeg har sagt til han at jeg synes jeg selv har drekke alt for mye allerede til at vi har en sønn på snart 5mnd, men at jeg først etterpå så hvor ofte det hadde blitt, nå kommer jeg ikke til å drekke på mange mnd.. Jeg har også sagt til han at han drekker alt for mye til at vi har en sønn og at han burde begynne å drekke mindre og synes det iallefall er teit at han sitter og drekker alene bare pga han er lei av å sitte foran tv'en sier han. Går jo ann å finne på mye annet en akkurat å drekke? En god kamerat av han spurte om de skulle ta seg en tur og bowle ikveld, men han ville heller sitte hjemme alene å drekke.. :S Han har også vokst opp med at moren har drekke veldig mye, vet ikke om dette kan være en grunn til at han ikke skjønner at det blir for mye siden vi har en sønn?

 

I det lille avsnittet klarer du å skrive "drekke" hele 8 ganger. Bra jobba :D

Skrevet

Kanskje du skulle vist han nettopp det du har skrevet her og svarene??

 

Om han snart er 25 så burde han virkelig bli voksen snart!! Jeg skjønner at du reagerer, det er helt på sin plass!!

 

At du selv har drukke fire ganger? Om det hadde vært ut på byen kun for morro, syns jeg det hadde vært for mye, men som du sier, det har vært bursdagsfeiringer og nyttårsaften, ellers har du holdt deg til ditt ansvar, og det er flott!

 

Mannen din derimot bør strammes inn. Han har valgt å få barn og må ta ansvar deretter!

 

Jeg har sagt til han at jeg synes jeg selv har drekke alt for mye allerede til at vi har en sønn på snart 5mnd, men at jeg først etterpå så hvor ofte det hadde blitt, nå kommer jeg ikke til å drekke på mange mnd.. Jeg har også sagt til han at han drekker alt for mye til at vi har en sønn og at han burde begynne å drekke mindre og synes det iallefall er teit at han sitter og drekker alene bare pga han er lei av å sitte foran tv'en sier han. Går jo ann å finne på mye annet en akkurat å drekke? En god kamerat av han spurte om de skulle ta seg en tur og bowle ikveld, men han ville heller sitte hjemme alene å drekke.. :S Han har også vokst opp med at moren har drekke veldig mye, vet ikke om dette kan være en grunn til at han ikke skjønner at det blir for mye siden vi har en sønn?

 

Jo, det kan nok helt sikkert være en av grunnene, at moren har drukke mye.. Dessverre ser en ofte de samme tendensene hos barn av alkoholiserte foreldre..

Syns du skulle snakket med helsesøster om dette, få råd om hvordan går frem her. Er et dårlig tegn at han ønsker å sitte hjemme alene å drikke når han har både kjæreste og en sønn.

 

Det er i alle fall kjempeflott at du tar ansvar og setter sønnen din som første prioritet. =) Du blir nok en god mor. Spørst bare om pappaen er sunn for dere to?

Skrevet

At du i det hele tatt sier "drekke" får meg til å miste alt håp.

Skrevet

Kanskje du skulle vist han nettopp det du har skrevet her og svarene??

 

Om han snart er 25 så burde han virkelig bli voksen snart!! Jeg skjønner at du reagerer, det er helt på sin plass!!

 

At du selv har drukke fire ganger? Om det hadde vært ut på byen kun for morro, syns jeg det hadde vært for mye, men som du sier, det har vært bursdagsfeiringer og nyttårsaften, ellers har du holdt deg til ditt ansvar, og det er flott!

 

Mannen din derimot bør strammes inn. Han har valgt å få barn og må ta ansvar deretter!

 

Jeg har sagt til han at jeg synes jeg selv har drekke alt for mye allerede til at vi har en sønn på snart 5mnd, men at jeg først etterpå så hvor ofte det hadde blitt, nå kommer jeg ikke til å drekke på mange mnd.. Jeg har også sagt til han at han drekker alt for mye til at vi har en sønn og at han burde begynne å drekke mindre og synes det iallefall er teit at han sitter og drekker alene bare pga han er lei av å sitte foran tv'en sier han. Går jo ann å finne på mye annet en akkurat å drekke? En god kamerat av han spurte om de skulle ta seg en tur og bowle ikveld, men han ville heller sitte hjemme alene å drekke.. :S Han har også vokst opp med at moren har drekke veldig mye, vet ikke om dette kan være en grunn til at han ikke skjønner at det blir for mye siden vi har en sønn?

 

I det lille avsnittet klarer du å skrive "drekke" hele 8 ganger. Bra jobba biggrin.png

 

Okei, var det så morsomt ;)?

Skrevet

Så DU får ikke komme hjem fordi han skal drikke? Vet du hva... Gjør det selv en tjeneste og bli kvitt ham, det mener jeg helt alvorlig. Dere er SAMboere. Det går bare ikke an.

Skrevet

Dere virker umodne og mindre smarte begge to.

Dere har fått et barn, hvordan kan det være viktigere å "drekke" enn å ivareta barnet.

Ingen i min omgangskrets har flydd på fest med en gang de har født. Virker ikke som dere forstår hva det innebærer å være omsorgspersoner og foreldre. Selvfølgelig kan barnet ha det fint hos besteforeldre, men ikke når de er så små.

Hvis dere skal fortsette på den måten der dere bare er opptatte av dere selv, vil jeg anbefale fosterhjem for den stakkars ungen. Før dere ødelegger den helt med deres selvopptatthet og mangelende evne til å se hva som er viktigst i livet når dere har valgt å få barn.

Skrevet

Uff, dette høres virkelig ikke bra ut altså, han har kastet samboer og barn ut av huset for han vil ha stuen for seg selv. Han skal bruke stuen til å drikke seg full, alene?

 

Man trenger på ingen måte gå i hi selv om man har fått barn, det er fullt mulig å kombinere det med å være sosial, men selvfølgelig på litt andre premisser enn før.

 

Dere må ta en skikkelig prat om hva slags liv dere vil leve, hvordan ser han for seg at fremtiden skal være og samsvarer det med hva du tenker?

 

Hva med å invitere et vennepar på middag en lørdagskveld, spise godt, kose seg, kanskje dele en flaske vin (ikke du som ammer da selvfølgelig, bør alltid være en edru person rundt et så lite barn), spille et brettspill som Alias eller Bezzerwizzer og bare ha det koselig sammen?

 

Dere er voksne nå, og kan ikke leve som bekymringsløse 18åringen ute ansvar.

Skrevet

Dere burde melde dere på Unge mødre.

Skrevet

Jeg vil gå inn for full skylddeling, dere er nøyaktig like teite begge to.

 

Du har "drekke" 4 ganger siden babyen kom, mens han gærne mannen din har gjort det hele 5-7 ganger. Hvilken voldsom skjevdeling!!! Nei, som en annen her skriver, dere burde begge gå i dere selv og finne ut hva slags foreldre dere vil være.

 

Når man er blitt mamma må man faktisk ofre en del, og det kan hende det inkluderer feiring med gode venninner også dessverre.

Skrevet

Men altså, Må man slutte å gå på fest selv om man er blitt mamma og pappa da? Jeg ser problemet med at pappaen vil sitte alene og drikke, så dere må holde dere borte. Jeg ser derimot ikke problemet i at mamma har dratt på fest for å feire venninners bursdager, så lenge pappa da er hjemme med barnet. Eller må man avstå fra festligheter på prinsippielt grunnlag for å bli sett på som god forelder?

Skrevet

Men altså, Må man slutte å gå på fest selv om man er blitt mamma og pappa da? Jeg ser problemet med at pappaen vil sitte alene og drikke, så dere må holde dere borte. Jeg ser derimot ikke problemet i at mamma har dratt på fest for å feire venninners bursdager, så lenge pappa da er hjemme med barnet. Eller må man avstå fra festligheter på prinsippielt grunnlag for å bli sett på som god forelder?

 

Hun sier jo hun har vært på fest sammen med samboeren da, så regner jeg med de har hatt barnevakt disse gangene.... Det er barnevakt ganske mange ganger på få måneder når ungen er nærmest nyfødt.

Skrevet

Eneste jeg reagerer på her, er ordet "drekke". Hva søren er det????

 

 

Ikke antall ganger man "drekker", men rettskriving er noe de fleste bestreber seg for å oppnå.

 

Og dersom du syns han drikker for mye, hva driver du med da? 4-5 ganger de første 5 månedene av ditt barns liv? hmmmm.... Nå er ikke jeg moralens vokter, men dette syns jeg virker merkelig. At en nybakt mor i hele tatt orker og gidder.

Skrevet

Men altså, Må man slutte å gå på fest selv om man er blitt mamma og pappa da? Jeg ser problemet med at pappaen vil sitte alene og drikke, så dere må holde dere borte. Jeg ser derimot ikke problemet i at mamma har dratt på fest for å feire venninners bursdager, så lenge pappa da er hjemme med barnet. Eller må man avstå fra festligheter på prinsippielt grunnlag for å bli sett på som god forelder?

 

Hun sier jo hun har vært på fest sammen med samboeren da, så regner jeg med de har hatt barnevakt disse gangene.... Det er barnevakt ganske mange ganger på få måneder når ungen er nærmest nyfødt.

 

Overså den detaljen. Hang meg kanskje mest opp i alle kommentarene som fulgte.. Ok, det virker kanskje litt mye med barnevakt så ofte, så tidlig i livet til barnet. Men slik det virket på alle svarene her, så er det slik at når man har blitt mamma må man nærmest slutte å feste. Man ser det også i andre tråder, hvor noen skal fortelle andre hvor god mor de er ved å presisere hvor lite de fester etter barnet kom til. Står ved svaret mitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...