Gå til innhold

Menisken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen her som har hatt problemer med menisken?

Jeg har så vanvittig vondt i et kne, det har bare blitt så plutselig. Dvs ingen skade som har skjedd ol.

Jeg klarer nesten ikke gå ned/opp trapper, har problemer med å kjøre bil, kommer meg nesten ikke opp hvis jeg setter meg ned osv.

Mitt venstre kne.

Så lurer jeg på hvilket symptomer er det hvis det er menisken som er problemet?

Og hvordan fungerer en slik operasjon?

Og hvor lang tid tar det å komme seg på bena igjen etter en kne operasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan det jo godt være. Be en fysioterapeut om å undersøke og om å gi deg øvelser sånn at du styrker muskulaturen rundt. Hvis ikke dette hjelper, så er det artrioskopi (kikkehullskirurgi) som gjelder. Du er et par timer på sykehus e.l. og man har en ukes sykmelding etterpå. Det som gjør vondt er bedøvelsen.

MEN det er alltid en riskio uansett inngrep.

Hvordan ventelistene er på dette nå, aner jeg ikke, men før var det ihvertfall flere måneder.

Skrevet

Du må ta MR bilde for å finne ut dette.Jeg har operert for dette 2 ganger.Den første gangen falt jeg på snowboard og vred kneet.Var vondt sånn som du beskriver det.Ble operert på dagkirurgi og de sydde den sammen.Gikk på krykker i 6 uker.

2 år etter satt jeg på huk,hørte et lite``smell``da jeg reiste meg opp var det drit vondt.. Er en sånn irriterende smerte som er der hele tiden,spesielt ved trykk,trapper og lange turer.Husker at jeg hadde en slags hevelse på siden av kneskålen(kul)? Satt som meddommer i retten en hel dag,da vi var ferdig klarte jeg ikke stå på benet.Hovnet opp hvis jeg satt lenge. Ble operert en gang til,da fjernet de den og gikk vel på krykker 1 eller 2 uker.Ingen store plager i dag.. er en helt vanlig kneskade og enkel operasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...