Gå til innhold

Jeg klikker over bedrevitende venninde!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke hvordan dette vennskapet skal overleve. Hun har to barn, jeg har et som er 5 år yngre enn hennes. I utgangspunktet kunne jeg ikke få barn. Da fikk jeg hele tiden høre: Joda, det får du plutselig en dag. Og hele tiden fikk jeg høre: barne vent til du selv får barn du.

Så fikk jeg et barn. Og fortsatt vet hun best, hennes barn er best og aldri gjør de noe galt. Helt ærlig, hennes barn er noen uforskammede drittunger (ja jeg vet det ikke er barnas feil). De har ingen grenser, de sparker og slår, lever på sukker hele dagen og ler av de voksne når de blir irettesatt. Men det synes hun er helt greit og hun kan bli ganske hard og avvisende om noen prøver å hinte om at barna kanskje trenger litt styring.

Men om mitt barn har hun masse å si. Uansett hva jeg sier om mitt barn så har hennes gjort det tidligere, bedre, oftere. Og jeg som ikke ønsker å skape konkurranse, men av og til vil jeg fortelle om mitt barn.

I tillegg avbryter hun alltid når jeg forteller, for å sammenligne med egne barn. Mitt barn har en kronisk sykdom, men da er det jo viktig for henne å avbryte for å fortelle om barnas forkjølelse. Føler nesten at mitt eget barn og jeg ikke er bra nok, ikke gjør ting riktig nok osv......

Jeg blir gal!!!!! Noen andre med slike venner og som ikke evner å ta selvkritikk?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Tullmusa83
Skrevet

Ikke vurdert å fase henne ut? Jeg er venner med folk jeg liker får litt intrykk av at dette kanskje bare er en vennine som henger igjen fra et annet punkt i livet. Uten at dere lenger går overens?

Skrevet

Ja det er nok en ide.

Samtidig var dette en god venninde en gang....dvs før hun fikk barn. Hun gjør nok ikke dette for å være slem, men er bare uvitende......

Skrevet

Sånn var min tante og onkel også i oppveksten mot ungene i familien. Meg og kusina mi er født på samme dag og alltid var det snakk om hvor flink og skjønn hun var, men jeg var så sent ute og kunne ingenting.

Jeg ble eldre og ville ikke være hos de lenger. Mamma spurte hvorfor og jeg svarte at "onkel Bjarne kjefter alltid på meg og skryter av Iselin". De fikk etterhvert fire unger til. Samme greia med alle sammen. Kritisere andres unger, men skryte sine egne opp i skyene. Resten av foreldrene i familien ble til slutt så forbanna at de sa i fra. Det har roa seg nå, men tror fortsatt ikke de forstår at sånn gjør man bare ikke.. Ungene(noen er voksne nå) er forresten fortsatt noen ufyselige drittunger, og det er jo kun foreldrenes skyld.

Tror venninna di er en sånn person som alltid må være bedre enn andre. Eller må ha hatt verre sykdommer osv. Hadde ei sånn venninne ei gang, men vi var ikke venner lenge. Jeg hadde kuttet henne sakte, men sikkert ut.

Skrevet

Jeg har også bare venninner som jeg liker, og som gir meg noe positivt. Hvorfor omgås slike folk da? Og du ønsker jo ikke at ditt barn skal begynne å ta etter hennes barn når det kommer til oppførsel, så du burde bare styre henne ut av livet ditt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...